Erfaringer med Avis

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 15/7/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det er jeg med på. Som udlandsdansker er prisen 141 euro for 2 dage (incl skatter, forsikring, lufthavnsafgift og fri km), så det vil jeg ikke klage over
     
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Avis, Funchal Airport (Madeira)
    Bookede: Kategori C
    Lejeperiode: Januar 2018
    Status: Ingen (EBG)
    Upgrade: Nej

    Havde booket en 3-dages leje som del af 10,000 point kampagnen for €51 i alt. Let at modtage bilen i lufthavnen, og ligeså let at aflevere igen. Fik en rød Kia Rio, ikke specielt lækker, men klarede fint det meget kuperede terræn på Madeira (endte dog med kun at køre godt 8km pr liter). Fik svinet bilen godt til, både ud- og indvendig efter nogle gode vandreture, men hørte ingenting for det.

    Fik kun 1,500 point ca 8 dage efter aflevering, så hev fat i kundeservice ([email protected]). Fik svar efter 10 dage om, at de har indsat de manglende point.
     
    Ali Taran, klausbm og Henry "Synes godt om dette"
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Avis, Lissabon centrum (Praia Vittoria)
    Bookede: Kategori C
    Lejeperiode: Januar 2018
    Status: Ingen (EBG)
    Upgrade: Nej

    Havde blot booket bilen grundet 10,000 tilbuddet, da den kostede €7 per dag, så €21 for tre dage. Jeg fik en gråsort Kia Rio, som jeg kørte direkte i parkeringskælder, for derefter at aflevere den igen lidt over to døgn efter. De kiggede lidt mærkeligt da de så den kun havde kørt 9km - men grinte blot. Jeg viste dem kvitteringen for en liter benzin jeg havde købt på vejen, men den var de ret ligeglade med. Fik mine 10,000 point 8 dage efter.
     
    jtraveler, Ali Taran, isolCBflyer og 9 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg kommer til at blive noget muggen hvis min billeje skulle vise sig at være 'kurssikret' Har booket til $187,75/1.229,53. Med dagens kurs er det 1.122,35, godt en 100mand billigere og sikkert kun 50 efter SEB gribbende har tagett deres del, men stadigvæk :)
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    $16 ekstra per dag for en V8... Det kunne jeg åbenbart ikke sige nej til. 372 heste, så vidt jeg kan læse på internettet. Jeg kunne godt have drømt om lidt mere dækmønster på baghjulene, både til at brænde af men også for at have lidt mere greb når man skal op i fart.
    Den var meget sjov at prøve under alle omstændigheder!
    IMG_20180203_114909.jpg
     
    Ali Taran, SophieHendriksen, jakobv84 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Uh, fristende. Hvad endte du med at køre literen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Eftet godt 2500 km tror jeg det er bedst hvis vil lader være med at snakke om det :-D og så håber jeg også at Avis ikke flagger mig som.en af dem der kører for langt i deres biler!
    Da jeg samlede bilen op stod der 16.7 MPG average fra de sidste 3000 miles, så jeg blev lidt nervøs. Jeg nulstillede og endte på 28.8, ca. 12km/L, ved ikke helt hvor godt det passer men jeg var godt tilfreds med det i forhold til hvad jeg frygtede da jeg samlede den op..
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    På bilens egne præmisser lyder 12 km/l godkendt. Tænkte du nærmere lå omkring 6-8, derfor jeg spurgte. Har mange gange været fristet af at tage imod en upgrade, men bliver også hurtig nærig. Ikke så meget for ekstra prisen pr dag men mere benzinpriserne, der ikke længere er som i gamle dage i staterne
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Selvom det har været billigere i "gamle dage", så er det da stadigvæk så billigt, at det da netop er derovre man skal køre en benzinsluger ;-)
     
    Peter F., tbh og Henry "Synes godt om dette"
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Nogen der har booket bil i USA i den ny SAS Avis kampagne der giver 5000 EB point efter minimum 2 dages leje af en minimum gruppe C bil.
    Fik i pointene?
    Var lejen prepaid eller ved slutning af lejeperioden ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Avis: AAL
    Bookede: Kategori C
    Lejeperiode: December 2017
    Status: Ingen
    Upgrade: Nej

    Ved afhentning fik jeg at vide at de havde reserveret en MB til mig. Ikke dårligt tænkte jeg....stor var skuffelsen da jeg satte mig ind i en A180d. Lesson learnt...you get what you pay for! Bortset fra det kørte den nu meget godt.
     
    tbh, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Et spørgsmål til alle AVIS kendere:

    Kan man lave status match fra Eurobonus Diamond til et eller andet status niveau i Avis' loyalitetsprogram?

    Med de sidste kampagner (10.000 / 5.000 EB-point), har jeg valgt at skifte fra Europcar til Avis. Pointenes værdi svarer trods alt til 25 - 35% af lejeprisen. Og den "rabat" er da også værd at tage med. Men hvis jeg kunne få lidt ekstra fordele, ville jeg gerne det.
     
    Claus Heine "Synes godt om" dette.
  13. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg tror kun de laver statusmatch fra andre biludlejningsprogrammer. Hvis du har status hos Europcar, kan du evt. prøve at skrive en mail til
    [email protected]
    og vedlægge dokumentation for din Europcar status. Jeg brugte denne mail i sin tid og blev matchet fra Hertz.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Jeg hadde en leje i Canada for en lille stund siden. Fikk poengene etter meget kort tid. Om jeg ikke husker fejl, så betalte jeg ved udhenting af bilen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det tvivler jeg på. Avis er ikke normalt mega gavmilde med status matches iflg. FT. Som @Claus Heine skriver er bedste bud nok at blive matchet fra et andet udlejningsprogram. Jeg er selv igang med forsøget fra Hertz Presidents og National Executive.
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Takker - desværre fik jeg aldrig status hos Europcar. Jeg var naturligvis registreret med kort - og opgav hver gang jeg lejede bil mit kortnummer. Men det var desværre deres såkaldte "grønne kort", som jeg alt for sent fandt ud af, ikke giver optjening af status.:eek: Ja, i 2002 var jeg jo ikke så meget opmærksom på dette.:confused:
     
    Claus Heine "Synes godt om" dette.
  17. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Prøv at send en mail og fortæl at du har brugt Europcar indtil nu, men vil gerne skifte ... og bla. bla. Det kan aldrig skade. I værste fald, får du bare nej.
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Jeg blev i efteråret statusmatchet fra Sixt Platinum til avis Presidents uden problemer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Dit diamant hos eurobonus giver dig Platin hos SIxt. Så fra Sixt kan du så prøve Avis
     
    jakobv84, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Avis: LHR
    Bookede: Kategori C
    Lejeperiode: Januar 2018
    Status: PC
    Upgrade: Ja, Nissan X-Trail med GPS, drive assist, m.v.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side