Fantastisk! For ca. 6 uger siden tjekkede jeg tilgængelighed med point i juni over en lang weekend. Nada! Men måske har det noget at gøre med den kommende devaluering den 20. maj, hvor man risikerer at skulle af med mange flere point, specielt for de dyre hoteller.
Det tror jeg, jeg spurgte dem på hotellet om hvordan deres belægning var i de forskellige måneder og maj/juni var bestemt ikke fyldte, de lider nok stadig af efterveerne af det jordskælv der ramte øen sidste år. Jeg skyndte mig at booke Park Hyatt Paris 4 nætter i februar og så Park Hyatt i London for at brænde points af inden devalueringen. Det gode er jo at man altid kan cancle bookingerne igen. Men fik både PH Paris til 40.000 per nat og London til 25.000 per nat, det var jeg godt tilfreds med. Har du booket noget?
Jeg har kun booket nogle småting. Grand Hyatt Berlin (kat. 4), Hyatt Regency Mainz (kat. 3) og så et par nætter i London i juli på det nye Hyatt Regency Olympia (kat. 5) som skal åbne den 6. juli. Det bliver spændende at se om det holder!
Med Hyatts lidt kedelig tendens til sat udskyde åbninger så vil det være noget af en overraskelse hvis det holder. Jeg ser frem til at det nye Hyatt Regency åbner i Rom, det er også blevet udskudt nogen gange efterhånden.
Brunfels Hotel, Mainz Status: Globalist Booket: Standard King Upgrade: King med balkon Jeg plejer at komme til Mainz et par gange om året. Normalt bor jeg på Hyatt Regency som har en fantastisk beliggenhed ved Rhein-floden. Jeg har skrevet lidt mere om hotellet her https://insideflyer.dk/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.175/page-10#post-100301 Sidste år kom der så en ny Hyatt spiller til Mainz, Brunfels Hotel, en konvertering fra et tidligere Hilton hotel efter renovering. Siden hele spaområde på Hyatt Regency var lukket for renovering ved mit sidste Mainz besøg, besluttede jeg at give konkurrenten en chance. Jeg kan afsløre at det blev et rigtig godt bekendtskab! Brunfels har en helt anden beliggenhed i byens centrum, egentlig ligner det ikke særlig meget udefra og er nærmest lidt grimt. Men indenfor oser det af hygge og charme. Desværre fik jeg ikke taget nogen billeder af lobby- og restaurantområderne, som virkelig bare er så indbydende. Men her er et par billeder af vores værelse: Der var en lille velkomstgave til os: Jeg var lidt fascineret over hvordan de havde lavet det store "B" på æblet. Personalet var supervenligt og høfligt. Brunfels har ikke noget spa og heller ikke en executive lounge som Hyatt Regency. Hvis det ikke har den store betydning kan jeg bestemt anbefale hotellet.