Quinta da Casa Branca
Status: Globalist
Booket: Garden Room
Upgrade: Nej
Mens vi venter på at verden åbner op igen (forhåbentlig.......)
Turen til Estoril i november fortsatte med nogle dage på Madeira. Blomsterøen, som den også bliver kaldt, klarede sig rigtig godt i coronakrisen i efteråret med lave smittetal. Mens man kunne rejse til det portugisiske fastland uden restriktioner krævede Madeira en negativ coronates som højst var 72 dag gammel. Der var streng kontrol af alle indrejsende i lufthavnen.
På Madeira er ingen af de store internationale hotelkæder repræsenteret. Så man kan hverken optjene eller bruge sine bonus point. Undtagelsen er dog Quinta da Casa Branca, some er medlem af Small Luxury Hotels of the World og kan bookes gennem Hyatt. Jeg læste en række anmeldelser og beslutningen blev truffet hurtigt: det skulle prøves!
Quinta da Casa Branca er privatejet tilbage fra midten af 1800-tallet, hvor forfædrene af de nuværende ejere plantede vinstokke og banantræer på 6 ha land og blev en af de største producenter af Madeira vin i den efterfølgende tid. I dag drives hotelvirksomhed i 3 forskellige bygninger fordelt over hele anlægget i en herlig have: hovedbygningen, manor house og villa.
Vi bookede en garden room, hvilket er den laveste kategori. Vi blev ikke tilbudt nogen opgradering, der var nemlig fuldt booket! På værelset blev vi budt velkommen af en dejlig blomst (hvem kender navnet?) og en coronapakke.
View attachment 20805
Værelset var bestemt ikke overdådigt, men lyst og ret stort.
View attachment 20800
View attachment 20801
Der var direkte adgang til den vidunderlige have over den store tilhørende terrasse.
View attachment 20799
Det var en af de smukkeste haver jeg nogensinde har set. Man kunne sagtens tilbringe lang tid ved bare at gå rundt, se på planterne og læse forklaringerne om hvad det nu var for noget.
View attachment 20802
View attachment 20803
View attachment 20804
Midt i haveparadiset lå der en pæn stor svømmepøl, hvor man stadigvæk kunne svømme i november måned selv om den ikke var opvarmet. Himmelsk! Desværre glemte jeg at tage et billede.
Nu er det bare at håbe på at vi snart må komme ud i den store verden igen. I mellemtiden god weekend og gode feriedrømme!
Click to expand...