Hilton London Angel Islington Bookede: Standard Status: Diamant Upgrade: Yes, King Executive Room with lounge access Velkomstgave: Halv flaske rødvin på rummet Bemærkninger: Et flot hotel i Islington, som ligger indenfor 15-20 min til de fleste must see’s i London. Fin lounge med drikkevarer, chips, frugt, kiks, müslibars og kaffe to go!!
Efter SPG og Marriott blev slået sammen og loyalitetsprogrammet blev omdøbt til Marriott Bonvoy er programmet blevet rigtig meget skældt ud af medlemmerne. Der findes endda en egen webside https://www.bonvoyed.com, hvor medlemmer fortæller hvad der gik galt for dem. Det påstås også at programmet har tabt rigtig mange medlemmer til Hilton. Mon ikke Marriott vil prøve at rette lidt op på det lidt efter lidt for at holde på elite medlemmerne? Som Ambassadør medlem har jeg i hvert fald lige modtaget en gave, som jeg er rigtig glad for. Endelig noget man faktisk kan bruge, en meget fin taske til min laptop. Håber at @SAS læser med her.
Jeg har også været medlem i mange år - mest på sølvniveau. Men har dog for et år siden fået guldstatus (og håber på at komme op på platin niveau i år. Jeg synes også at fordelene er begrænsede, men har været glad for: At jeg altid kan få et værelse for point, når hotellet har ledige værelser (d.v.s., når jeg kan reservere et værelse for betaling, kan jeg også få et værelse for point) At Marriot Bonvoy har forskellige kampagner, der gør det lettere at tjene point (og sommetider også nætter) Det er fordele, jeg klart savner hos Radisson Rewards.
Jeg har lidt brug for jeres hjælp. Jeg er lige blevet Platin medlem hos Marriott Bonvoy og kan derfor vælge en gave. Mulighederne er: Five Elite Night Credits 40% off your favorite hotel bed Marriott Bonvoy™ Silver Elite status for a friend or family member US$100 donation to UNICEF Five Suite Night Awards™ Jeg står fuldstændig på bar bund. Hvad ville du vælge?
Jeg læser det på den måde, at det du får godskrevet 5 overnatninger på din bonus konto (og dermed hurtigere kommer op på næste niveau). Men da disse godskrives i dette kalenderår, kan jeg ikke bruge dem til hurtigere at optjene status næste år. Marriott har så vidt jeg ved afskaffet roll-over nights. Jeg sidder derfor og tæller lidt på knapperne: Hvis jeg kan komme op på næste niveau i år, så kan jeg give et guldkort til en ven - og dem er der mange af her på IF
Jeg havde nok taget Suite Nights, de andre virker ikke specielt interessante. Husk at Silver Elite stort set er ubrugligt
Enig med de andre, så må suiten være den med bedste værdi. Et Marriot Guld kan jo eks. trades til et Hilton Guld
Ja. Marriott sælger deres senge (eller i hvert fald madrassen) til de kunder, der ikke kan sove i andet end "Marriott" udstyr.
Nu har jeg kikket lidt mere på det. Og valget står reelt mellem 5 nætter tilskrevet på min bonus konto eller 5 opgraderinger til Suiter. Jeg er lige nu Platinum Elite. Og med 25 nætter mere, vil jeg blive Titanium Elite. Jeg har allerede haft 9 af disse nætter - og med 5 nætter i gave, mangler jeg kun 11 overnatninger i resten af 2019. Det skulle jo ikke være helt umuligt over 4 måneder. Med Titanium Elite, kan jeg i år give et guldkort til en ven. Og næste år kan jeg få godskrevet 10 nætter på min Marriott Bonvoy konto (det bliver altså lettere at optjene status næste år). Da jeg oftest bor på de billige hoteller (Moxy og Courtyard), som ikke har suite, kan jeg ikke bruge opgraderingsbeviserne til noget. Så jeg har altså valgt at få godskrevet nætterne på min bonus konto. Og det skulle også gøre det lettere for mig at få lifetime gold.
Jeg skrev for et par uger siden en artikel om Marriotts promotion: https://insideflyer.dk/marriott-bonvoy-aarets-sidste-kampagne-med-hemmelig-bonus/ Lidt underlig kampagne: Efter 2 ophold får du en bonus på 2.000 point + man åbner op for en ny kampagne. Jeg har haft mine 2 ophold, fået 2.000 point og den nye kampagne er kommet på min konto: 5 betalte ophold inden 14 januar vil udløse en bonus på 12.000 point. Det kan vist ikke friste. Det billigste hotel i København koster 30.000 point i lavsæson (moxy og AC Bella Sky). En overnatning her kan fås for 800 - 1.000 kroner. Altså er værdien af de 12.000 point 320 - 400 kroner. Et tjek på mine favorit hoteller i Warszawa og Prag ender med en værdi i samme størelsesorden. De 12.000 point er da værd at tage med, hvis jeg alligevel skal bo på et hotel, der er med i loyalitetsprogrammet Marriott Bonvoy. Men ikke noget, der er værd at rende efter. Jeg er i øvrigt lige nået op på 75 overnatninger - og er dermed fået en ny status: Titanium elite. Jeg kan under ingen omstændigheder nå yderligere 25 overnatninger resten af året og få ambassadør status. Og da Marriott Bonvoy ikke har "roll over nights", vil yderligere ophold resten af året ikke hjælpe med at få status næste år (det gamle Marriott Rewards havde denne fordel).
JW Marriott Singapore Booket: Deluxe Room, king size bed Status: Gold Upgrade: Nej Andet: Fik en notifikation på App’en at jeg kunne tjekke ind også hvis jeg ankom tildligere. Tjekkede ind på App’en til kl 14.00. Ankom til hotellet kl 13.40. Ved check in skranken, fik jeg så at vide at jeg ikke kunne få et værelse med en King size seng, som jeg ellers havde booket og fået en bekræftelse på. Spurgte hvad så hele pointen var at lade kunden vælge, i forbindelse med bookingen. Det fik jeg dog ikke lige noget svar på. Jeg kunne dig skifte værelse næste dag mellem 15.00 og 16.00. Fik også adgang til loungen. Forsøgte at spørge næste dag kl 12.00 om der måske var nogle lidt bedre udsigter vedr. værelses byttet. Nej det var det samme. Var tilbage kl 15.00. Stadig intet. Tilbage 17.30 og nu var der så et værelse ledigt. Jeg kunne af uforklarlige årsager ikke få lov til at gå op på mit tidligere værelse og hente mine ting og så komme ned i receptionen og bytte nøgler! Derimod sendte hotellet to personer for at bringe mine ting til det nye værelse. Intet at udsætte på personalet jeg har været i kontakt med. Altid super flinke og behjælpelige. Derimod lever selve hotellet slet ikke op til den merpris de tager, sammenlignet med andre hoteller i Singapore. Finishen og den generelle vedligeholdelse standard lader meget til forbedring. Finder det også temmelig skuffende at det ikke engang er en lille Nespresso maskine på værelset. Det får man jo efterhånden smidt i nakken alle andre steder. Havde en nat på InterContinental Robertson Quay tidligere og det ville jeg vælge frem for JW Marriott. Igen...absolut intet at udsætte på personalet, men har fået lige så god service på billigere hoteller i Singapore.