Hvordan fungerer plusgrade med NRT flyvninger? Har læst mig til, at de har låst budmulighederne, men er de ens for alle og vil der blive taget særlig hensyntagen til EBS,G og D?
man må vel antage at EBD får førsteret og så derned af afhængig af hvor mange der byder. Er i øvrigt selv ret interesseret i at finde ud af hvor mange der byder i gennemsnit pr afgang eller om det kun er os fra IF der ved at det findes
Jeg har et fly til NRT i economy om et par uger. Der kan jeg lægge et fast bud in på 265 EUR eller 20.000 points til Plus og på 685 EUR eller 50.000 points til Business.
Jeg har også en tur til NRT og retur om en lille måned og retur 5 uger, der er de samme priser jeg får på upgrade, og det var det også da jeg købte og tjekkede for en 2 mdr tilbage.
Argh.. vidste jeg skulle have satset på en PG opgradering til plus i morgen, for nu kom courtesey opgraderingen og den havde været sjovere fra plus til business Nu bliver det 20A i en næsten fuld plus kabine i stedet for 30A (havde drømt om en tom midter række) i en halvtom Go kabine. så må min første longhaul tur i den nye Go kabine blive på vejen hjem.
Jeg er ret sikker på at læst om folk der har prøvet det. Kan selvfølgelig være undtagelsen der bekræfter reglen.
Strækning : IAD-CPH Dato : 29/1 Kabine : fra GO til Business Bud i point : 35.000 points (ja, jeg er en fedterøv) EB status : Diamant Gik upg igennem : JA - Ca 47 timer før afgang. Afslag på samme bud på turen herhen.
Har gjort det samme, men syntes raten af succes er faldet efter Plusgrade blev indført og er blevet mere populært. Men det sker en gang i mellem
i Eu flyvninger har jeg altid fået upgrades og sparet en 100 kr måske ved at vælge at købe en go light og så byde 55 euro på en opgradering, det er nemt for SAS at flyttet deres små skilte i kabinen.
Hej, Jeg har købt en billet på plus til New Ark d. 28.2.. Er der nogle, der ved om jeg har bedst chancer for opgradering ved at byde point eller kontanter? Jeg er basic-medlem Tak for al hjælp!
Hej SaraStine og velkommen til. Mig bekendt er der ikke noget som tyder på, at der er større chance for at blive opgraderet med det ene frem for det andet. Ifølge SAS' egne oplysninger vil bud fra medlemmer med højere status dog blive vægtet højere end bud fra basis-medlemmer, hvorfor man måske skal overveje at byde en smule højere end et diamant-medlem bør gøre. I sidste ende handler det efter min mening om at gøre op med sig selv, hvad man selv mener er en "god" pris for opgraderingen. Beslutningen om hvorvidt det skal være med point eller kontanter, afhænger af hvad du finder bedst værdi i at bruge. Hvis dine point er optjent til det formål at forsøde enkelte rejser, synes jeg det er et rigtig godt sted at bruge disse. Går du derimod med planer om at skal bruge en større mængde point på et senere tidspunkt (og disse ikke udløber foreløbigt), ja så vil jeg hælde mod kontanter i stedet. Lad os endelig høre hvad du ender med at gøre, samt om dit bud går igennem eller ej
Tak for dit svar - jeg smider et bud og må bare håbe, at det går igennem Var der ikke på et tidspunkt mulighed for at få bekræftet bud med det samme, hvis det var tæt på afrejse? I så fald vil jeg vente
Hej SaraStine, du vil få en besked fra SAS ca. 47 timer før check in, som informerer dig om dit bud bliver accepteret/ du bliver opgraderet eller ej. Det virkede for mig.
Det er rigtigt at man på nogle flyvninger kan "Upgrade now". Hvis SAS tilbyder det på en flyvning kan det lade sig gøre fra 10 dage før afgang. Men som sagt det er ikke alle afgange, hvor SAS åbner for dette.
Så går turen i dag. Mit bud var blevet afvist som forventet, siden der var næsten fuldt hus i business og helt fuldt i plus. Der vare bare nogle softblocks for hvem ved for hvad. Men jeg kunne se i morges, at der stadigvæk var 2 ledige pladser i business. Det er søndag og ikke noget andet vigtigt på programmet, så af sted til lufthavnen! Check-ind damen smilede: Det var heldigt I kom så tideligt. Jeg har akkurat 2 pladser tilbage til jer. Det kostede 40.000 per person. Juhuuuuu, nu skal den kaviar smages!