Strækning: ARN-CPH Dato: 10. February 2017 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 5200 EB EB Status: EBS Gik opgradering igennem: JA Noter: Flyver CPH-ARN // ARN-CPH-NRT med 3 timers layover i ARN (lidt fjollet, men det var billigere fra SE) så har budt for at bruge dem i loungen. Har alligevel 10k EB der udløber til april, og min rejse slutter først i maj. SPØRGSMÅL: Kan man se seatmap efter man har tjekket ind på en måde? Når jeg flyver med UNITED så tjekker jeg altid inden jeg tjekker ind, så jeg kan spørge om en ledig række fx. Det er nogle dårlige gratis ledige sæder på CPH-NRT
Du bør i app'en under rejsen kunne vælge Check-in. Selvom du er checket-ind allerede, kan du gå videre og se/ændre dit sædevalg indtil Gaten starter boarding.
I appen eller på sas.dk, hvis du blot bruger check-in funktionen igen siger den at du er checket ind, men giver dig mulighed for at vælge sæde på ny. Du kan (gratis) se seat map, inkl. forskel på optagede og blokerede sædder på ExpertFlyer. Hvis du tjekker baggage ind bliver den nok kun sendt CPH-NRT (med mindre du selv vil hente den i ARN og rechecke). I CPH kan du også risikere at uduelige check-in mennesker ikke kan give dig boardingpass til ARN-CPH. Det kan de muligvis godt hvis du selv bruger funktionen ved online check-in, til at checke nr. 2 billet ind i forlængelse af den første. Jeg fik i hvert fald et boardingpass i NRT der sagde NRT-CPH-ARN-CPH, men kun CPH-ARN og CPH-NRT i CPH.
Ok, så blev jeg da klogere, godt med dette forum! BCD har så i går og idag problemer med hjemmesiden, gul side for dem der kender Sharepoint. Nogen der så kan tjekke følgende for mig: SK935 23 apr. SK936 30 apr.
BCD siden virker fint hos mig, linket er https://flightavailability.bcdtravel.com/ SK935 23-april C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B8 P1 A2 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0 SK936 30-april C9 D9 Z7 R0 J0 Y9 S9 B1 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G9 N0
Strækning: LAX-ARN Dato: 13. February 2017 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 21.000 point EB Status: EBG Gik opgradering igennem: JA Noter: Blev også opgraderet på turen ud - dog for penge. Med 2xopgradering er diamant pludselig inde for rækkevidde, mangler små 15.000 point inden 1.april...
Tak, jeg havde fået ind i hovedet at man skulle betale på expertflyer. Fik chekket "connecting flight" ind via Appen, Det er en NY feature jeg ikke har set før
Godt gættet. På trods af busness check ind skulle der to til at finde ud af at give mig boarding kort til begge billetter CPH-ARN // ARN-CPH-NRT (det tog mig 1 minut i Appen). Dernæst kan de ikke finde ud af at tjekke min bagage ind hele vejens fordi systemet ikke vil. Så nu må jeg bruge tid på at vente på bagage og checke den ind igen, i stedet for at sidde og slappe af i loungen som jeg ellers har betalt for med min opgradering. Skuffende start med SAS som altid
Er der erfaringer for hvor mange EUR jeg skal byde for upgrade fra Plus til Biz fra HKG til ARN? Er EBG medlem
Så skulle du da bare have haft baggagen kun CPH-NRT! Jeg har haft success for minimum (20.000 point, EBD), men der er sikkert mange faktorer der spiller ind (inkl. belægning på bude plus og business). Min tanke er også at jo flere der bydere højere, jo mere ved de at der er betalingsvillighed og så kan priserne (inkl. minimum) justeres derefter. Det hjælper dig selvfølgelig ikke i situationen, men blot en tanke
Sidst jeg bød på CPH-PVG blev jeg opgraderet på minimumsbud fra Go -> Biz (35000 point), men er flere gange blev afvist på minimumsbud fra Go-> Plus (10.000 point). Jeg står selv og overvejer, om jeg skal lægge et bud ind på min flyvning torsdag til Shanghai. Der er følgende availability: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9 På seat maps er der kun 7 optagede sæder ud af de 40 på Business, men rimelig fyldt på Plus med kun 3 ledige sæder. Økonomi er helt åben - der er næsten 'flatbeds' til alle Jeg tænker således, at jeg nok ikke får en upgrade hverken courtesy eller med point til plus, men chancen for upgrade med bud til business er ok. Men hvis øko er tom, så er det måske ikke det værd.
Tja, jeg har fået courtesey til plus med helt åben economy (øv!). Den eneste grund til at byde på plus i din situation er, i min mening, hvis du får courtesey videre til business, men nu kan det jo være du har brændt den opgradering på din sene afbestilling Med så god chance for economy lie flat havde jeg nok ikke sat 35.000 point på business, med mindre jeg manglede noget for rekvalifikation.
Ikke en mulighed medmindre jeg gemte den i et locker og satsede på at kunne nå ud og tjekke den ind med 1 times layover I CPH (Det foreslog de seriøst)
Helt uforståeligt. Jeg tjekkede ind 9 timer tidligt for mit fly fra CPH til NRT med bagage. Det var slet ikke noget problem. Utroligt at de så ikke kan finde ud af at bare tjekke din bagage fra CPH til NRT.
Der er vel nogle regler om at ens bagage skal følge med, ligesom når de skal smide den af hvis man Ike dukker op I gaten. Så må du have haft god tid i loungen
Bare til sammenligning tillader BA ikke at indtjekke bagage på separate BA bookinger selvom de er sammenhængende dvs selv hvis du fløj CPH-LHR på en billet og LHR-XXX på en anden skulle du ud og tjekke bagagen ind igen...
Hmmm, den regel kan man selvfølgelig godt forstå. Men så kunne de vel bare smide den af, hvis du ikke dukker op i gaten i CPH? Man skulle tro at de måtte være glade for at transportere lidt mindre bagage. Det sparer trods alt lidt penge og reducerer risikoen for at kufferten ikke når sin slutdestination. Og ja, rigtig god tid i loungen. Men jeg ville så gerne nappe de eneste to ledige business sæder.
Jeg tror gevinsten ved ikke at transporterer en kuffert mindre (eller 2) er væsentlig mindre en tabet ved et forsinket afgang, pga at en person ikke dukker op ved gaten, og de skal i gang med at finde den kuffert og off lande den igen.