SAS: Consistently inconsistent. Det var præcis det jeg gjorde for knap 3 uger siden, fik baggagen checket ind på CPH-NRT og fløj så CPH-ARN-CPH-NRT, så jeg tror ikke det bryder nogen regler.
Nogen der ligesom mig har problemer med, at kunne byde på rejser der er booket gennem bureau? Får hele tiden denne besked: "Please check your reservation number and the spelling of your last name and try again." Selvom jeg er ret sikker på, at jeg har skrevet navn og bookingnummer korrekt ind
Strækning: CPH-PVG Dato: 16. February 2017 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 10.010 point EB Status: EBD Gik opgradering igennem: JA Noter: Jeg valgte her 8 minutter i deadline (48 timer før afgang) at byde på en upgrade fra Go til Plus, da jeg tænker, at der måske er god mulighed for at få en courtesy upgrade videre op, da business umiddelbart er wide open. 46 minutter senere dumper mailen ind fra SAS om, at jeg er opgraderet til Plus. Det er satme hurtig ekspedition! Nu mangler så jeg liiige den courtesy upgrade til business
1. Kan du se din reservation på din SAS side for at checke om bureau´et har skrevet dit navn korrekt og opgivet korrekt reservations nr. ? 2. Ellers må du nok kontakte bureau´et eller SAS customer service og opgive dit navn og flynr., således at de kan bekræfte at reservations nummeret er korrekt samt checke om bureau´et har indsat dit navn korrekt i PNR´en.
Jeg har aldrig haft problemer med bookinger gennem et rejsebureau. Jeg tænker, at du kan prøve følgende: 1) Kan du hente reservationen frem evt. i MyFlights-appen (til iPhone og web) eller checkmytrip. 2) Kan du tilføje reservationen under 'mine sider' på SAS' hjemmeside? 3) Kan du hente reservationen frem hos dit rejsebureau og tjekke dine oplysninger står korrekt? Nogle gange, når man booker gennem et rejsebureau, får man ét bookingnummer til reservationen - og i samme reservation ét til flyselskabet. Har du evt. set om du skulle have fået et andet. Hvis det er tilfældet, så kan du evt. prøve det.
Hvis du har e-ticket numeret kan du muligvis på Saudi Airlines, under manage bookings taske det ind og få airlines PNR nr hvis det mangler. http://www.saudiairlines.com/portal/site/saudia/Home
Tak for svar @PENSIONISTEN og @PeterA Kan både lægge min booking ind i MyFlights-app og se den på CheckMyTrip. Ligesom jeg allerede har alle de bookinger på min SAS-side og i SAS-app. Jeg kan se i MyFlights-appen at det er samme booking-nummer for både rejsebureau og SAS... Jeg har skrevet il guld-mailen, så håber på et hurtigt svar. @isolCBflyer det virker vist kun med OW-flyvninger, kunne i hvert fald ikke finde min booking der.
Jeg har tastet AC, LH, TG og SK flyvninger ind på Saudi hjemmesiden og det virkede fint. Så *A kan også findes.
Sååååådan. Så kom der lige en courtesy upgrade til business oven i min opgradering for bud fra Go til Plus. Tænkte nok, at der var god mulighed for det, når nu der er rimelig tomt oppe foran (på seat maps er der pt 14 optagede + 4 blokerede ud af de i alt 40 sæder). Meget nice for 8000 point (netto). Der findes upgradeguder! PS. Jeg noterer mig, at der i mailen fra SAS kl. 18.31 er angivet en forkert afgangsdato. Jeg rejser altså den 16. februar, SAS! Det ville nok også være lidt mærkeligt, hvis man fik den mail 4 min før afgang! PPS. Meget mystisk er det! Jeg kan i SAS-app'en gå ind og vælge sæde på business, men seat maps kommer meget underligt op. Der er simpelthen ikke sæder i den ene side! Jeg ville derfor lige checke om det så tilsvarende ud, hvis jeg forsøger at checke ind på SAS' hjemmeside. ..og der er opgraderingen sør'me ikke slået igennem. Meget mystisk.
haha.. ja, det bliver fedt. Nu er der også åbent for check-in på hjemmesiden. Det ser sådan ud: Svært at vælge 4F, når sædet er 'pillet ud'. På expertflyer ser det dog normalt ud.
Du har været heldigere end mig @PeterA! Jeg prøvede det samme på vejen hjem fra Tokyo i dag, opgraderede 2 pax fra economy til plus for 20.000 point hver og håbede på en courtesy upgrade. Men nada. Nu sidder jeg i loungen og drømmer om en op up. God tur til dig og nyd kaviaren! Edit: Jeg glemte lige at nævne at jeg så prislisten for opgradering ved check-in. Eco til Biz 699 EUR Plus til Biz 449 EUR Eco til Plus 269 EUR Ikke helt billigt........
Strækning: HKG-ARN Dato: 19. february 2017 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz Bud i penge/point/Valuta: EUR 450 EB Status: EBG Gik opgradering igennem: JA
Strækning: CPH-SFO Dato: 19. february 2017 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz Bud i penge/point/Valuta: 26.500 points EB Status: EBD Gik opgradering igennem: JA
Strækning: CPH-NEWARK Dato: 28. februar 2017 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz Bud i penge/point/Valuta: 4100 kr MIN: 3150 kr. Max: 5100 kr. EB Status: EBS Gik opgradering igennem: JA 46 timer inden adgang
Strækning: SFO-CPH Dato: 26. februar 2017 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz Bud i penge/point/Valuta: 28.000 points EB Status: EBD Gik opgradering igennem: JA 47 timer inden adgang
Strækning: CPH-LPA Dato: 25. februar Kabineklasse fra og til: Go Light til Plus Bud: 600 SEK=476 DKK Minimum: 600 SEK EB status: Ebs Gik opgraderingen igennem: Ja 1 1/2 døgn før ca. Lidt pebret syntes jeg, men billigere en de 600 DKK som var forskellen på bookningtidspunket. Jeg tog godt for mig af varerne, så inkl fasttrack, loungen nåede jeg ikke og de ekstra 1000 point, var de egentlig givet godt ud.
Strækning: CPH-EWR Dato: 7. marts Kabineklasse fra og til: Go til Biz Bud i penge/point/Valuta: 5.500 kr EB status: EBS Gik opgradering igennem: JA 48 timer inden adgang