Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    SAS: Consistently inconsistent.
    Det var præcis det jeg gjorde for knap 3 uger siden, fik baggagen checket ind på CPH-NRT og fløj så CPH-ARN-CPH-NRT, så jeg tror ikke det bryder nogen regler.
     
    T4L, Kristian, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der ligesom mig har problemer med, at kunne byde på rejser der er booket gennem bureau?

    Får hele tiden denne besked:

    "Please check your reservation number and the spelling of your last name and try again."

    Selvom jeg er ret sikker på, at jeg har skrevet navn og bookingnummer korrekt ind :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Strækning: CPH-PVG
    Dato: 16. February 2017
    Kabineklasse fra og til: Go til Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 10.010 point
    EB Status: EBD
    Gik opgradering igennem: JA
    Noter: Jeg valgte her 8 minutter i deadline (48 timer før afgang) at byde på en upgrade fra Go til Plus, da jeg tænker, at der måske er god mulighed for at få en courtesy upgrade videre op, da business umiddelbart er wide open. 46 minutter senere dumper mailen ind fra SAS om, at jeg er opgraderet til Plus. Det er satme hurtig ekspedition! Nu mangler så jeg liiige den courtesy upgrade til business :)
     
    MortenLok, Ulrik, miri90 og 9 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    1. Kan du se din reservation på din SAS side for at checke om bureau´et har skrevet dit navn korrekt og opgivet korrekt reservations nr. ?

    2. Ellers må du nok kontakte bureau´et eller SAS customer service og opgive dit navn og flynr., således at de kan bekræfte at reservations nummeret er korrekt samt checke om bureau´et har indsat dit navn korrekt i PNR´en.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har aldrig haft problemer med bookinger gennem et rejsebureau. Jeg tænker, at du kan prøve følgende:

    1) Kan du hente reservationen frem evt. i MyFlights-appen (til iPhone og web) eller checkmytrip.
    2) Kan du tilføje reservationen under 'mine sider' på SAS' hjemmeside?
    3) Kan du hente reservationen frem hos dit rejsebureau og tjekke dine oplysninger står korrekt?

    Nogle gange, når man booker gennem et rejsebureau, får man ét bookingnummer til reservationen - og i samme reservation ét til flyselskabet. Har du evt. set om du skulle have fået et andet. Hvis det er tilfældet, så kan du evt. prøve det.
     
    Senest redigeret: 14/2/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tak for svar @PENSIONISTEN og @PeterA

    Kan både lægge min booking ind i MyFlights-app og se den på CheckMyTrip. Ligesom jeg allerede har alle de bookinger på min SAS-side og i SAS-app.

    Jeg kan se i MyFlights-appen at det er samme booking-nummer for både rejsebureau og SAS... Jeg har skrevet il guld-mailen, så håber på et hurtigt svar.

    @isolCBflyer det virker vist kun med OW-flyvninger, kunne i hvert fald ikke finde min booking der.
     
    PENSIONISTEN, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg har tastet AC, LH, TG og SK flyvninger ind på Saudi hjemmesiden og det virkede fint. Så *A kan også findes.
     
    PENSIONISTEN, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Sååååådan. Så kom der lige en courtesy upgrade til business oven i min opgradering for bud fra Go til Plus. Tænkte nok, at der var god mulighed for det, når nu der er rimelig tomt oppe foran (på seat maps er der pt 14 optagede + 4 blokerede ud af de i alt 40 sæder). Meget nice for 8000 point (netto). Der findes upgradeguder!

    Screen Shot 2017-02-15 at 18.51.44.png

    PS. Jeg noterer mig, at der i mailen fra SAS kl. 18.31 er angivet en forkert afgangsdato. Jeg rejser altså den 16. februar, SAS! Det ville nok også være lidt mærkeligt, hvis man fik den mail 4 min før afgang!

    PPS. Meget mystisk er det! Jeg kan i SAS-app'en gå ind og vælge sæde på business, men seat maps kommer meget underligt op. Der er simpelthen ikke sæder i den ene side!

    FullSizeRender.jpg

    Jeg ville derfor lige checke om det så tilsvarende ud, hvis jeg forsøger at checke ind på SAS' hjemmeside. ..og der er opgraderingen sør'me ikke slået igennem. Meget mystisk.

    Screen Shot 2017-02-15 at 19.04.08.png
     
    Senest redigeret: 15/2/17
    klausbm, Jeblin, Claus Heine og 11 andre "Synes godt om" dette.
  10. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det er en ny SAS enhancement. Fly uden højreside. Du får både frisk luft og god udsigt...
     
    Kenneth K, Jeblin, Flyvefisken og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    haha.. ja, det bliver fedt. Nu er der også åbent for check-in på hjemmesiden. Det ser sådan ud:

    Screen Shot 2017-02-15 at 21.24.46.png

    Svært at vælge 4F, når sædet er 'pillet ud'. På expertflyer ser det dog normalt ud.
     
    Kenneth K, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Måske et flybytte, hvor skit ikke kunne følge med ....
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Du har været heldigere end mig @PeterA! Jeg prøvede det samme på vejen hjem fra Tokyo i dag, opgraderede 2 pax fra economy til plus for 20.000 point hver og håbede på en courtesy upgrade. Men nada. Nu sidder jeg i loungen og drømmer om en op up. :)

    God tur til dig og nyd kaviaren!

    Edit: Jeg glemte lige at nævne at jeg så prislisten for opgradering ved check-in.
    Eco til Biz 699 EUR
    Plus til Biz 449 EUR
    Eco til Plus 269 EUR
    Ikke helt billigt........
     
    Senest redigeret: 17/2/17
    PeterA, Kenneth K, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    God tur hjem
     
  15. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    Strækning: HKG-ARN
    Dato: 19. february 2017
    Kabineklasse fra og til: Plus til Biz
    Bud i penge/point/Valuta: EUR 450
    EB Status: EBG
    Gik opgradering igennem: JA
     
    klausbm, PENSIONISTEN, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Strækning: CPH-SFO
    Dato: 19. february 2017
    Kabineklasse fra og til: Plus til Biz
    Bud i penge/point/Valuta: 26.500 points
    EB Status: EBD
    Gik opgradering igennem: JA
     
    alexanderln, MortenLok, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. SaraStine

    SaraStine Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Strækning: CPH-NEWARK
    Dato: 28. februar 2017
    Kabineklasse fra og til: Plus til Biz
    Bud i penge/point/Valuta: 4100 kr
    MIN: 3150 kr. Max: 5100 kr.
    EB Status: EBS
    Gik opgradering igennem: JA 46 timer inden adgang :)
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Strækning: SFO-CPH
    Dato: 26. februar 2017
    Kabineklasse fra og til: Plus til Biz
    Bud i penge/point/Valuta: 28.000 points
    EB Status: EBD
    Gik opgradering igennem: JA 47 timer inden adgang
     
    asf, PENSIONISTEN, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Strækning: CPH-LPA
    Dato: 25. februar
    Kabineklasse fra og til: Go Light til Plus
    Bud: 600 SEK=476 DKK
    Minimum: 600 SEK
    EB status: Ebs
    Gik opgraderingen igennem: Ja 1 1/2 døgn før ca.

    Lidt pebret syntes jeg, men billigere en de 600 DKK som var forskellen på bookningtidspunket. Jeg tog godt for mig af varerne, så inkl fasttrack, loungen nåede jeg ikke og de ekstra 1000 point, var de egentlig givet godt ud. :)
     
    asf, PENSIONISTEN, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. tb86

    tb86 Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    29
    Point:
    13
    Strækning: CPH-EWR
    Dato: 7. marts
    Kabineklasse fra og til: Go til Biz
    Bud i penge/point/Valuta: 5.500 kr
    EB status: EBS
    Gik opgradering igennem: JA 48 timer inden adgang
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side