Korrekt - men booking pladserne skal ikke adderes. Selvom de sælger den "billigere" D klasse vil den dyrere C klasse stadig være til salg, det går fra den samme "pool" af billetter. Ellers forestil dig A340 plus kabinen når der står Y9 S9 B9 P9 A9, så ville de sælge flere sædder end der er (ikke at det er urealistisk, men konceptet..)
men det kan man jo begrænse ved det antal fysiske pladser, dvs... - men anyway, jeg tror på hvad du siger... jeg tager 4 sæder nede bagi så...
ser forresten, at Fasttrack lukker 7:45 om lørdagen, så det er over til de uvaskede.. - god service SAS for jeres Long Haul og statuspassagerer om lørdagen... Opening hours Weekdays: 5:15am-9pm, Saturday: 6:15am-5:45pm, Sunday: 6:15am-8pm http://classic.sas.dk/en/travel-info/at-the-airport/fast-track/fast-track-airports/
Det er nemlig korrekt @tbh - endelig ikke addere, for mange gange foranlediges man til at tro, at flyet er wide open, men det behøver det slet, slet ikke at være, for der er nogle finurligheder i de tal.
VIE-CPH Bud: 5.000 pts Status: EBD Godkendt 47 t før afgang Den reelle pris bliver 1.825 points for upgraden, da jeg får dobbeltpoints på den nye rejse i Plus.
Strækning: CPH-SFO Dato: 20. marts Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 20.000 point EB Status: EBS Gik opgradering igennem: Nej Ca. 36 timer før afgang Havde det lidt på fornemmelsen, da vi jo tidligere i denne tråd har fået konstateret at der kun var ganske få Plus-pladser tilbage (i skrivende stund 3 stk. og 0 i Business). Jeg giver dog ikke helt op, men tager imod de råd jeg har fået og prøver at møde tidligt op til check-in af kuffert og moser mig helt frem som den første ved gaten og spørger om der er nogen pladser... ;-)
Du beder dem når du checker ind hos personalet, at ringe til gaten og også lægge en note i din billet.. Det virkede for mig, men kun midter på plus, gad jeg ikke bytte for 2 tomme sæder på Go.. Så da jeg skulleafleebere boardingpas, så sagde den biip og hun spurgte om jeg ville opgradere og der sagde jeg nej...
Der havde jeg nok taget den plads på Plus, men kan godt se at det er en byttehandel med Pro og Con. Tusind tak for tippet!
Strækning: CPH-EWR Dato: 23. marts Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 3.550 kr. EB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer før afgang
Behøves jeg, at skrive det? Der er virkelig INGEN grænser for, hvor træt jeg er af dem... Strækning: HKG-ARN Dato: 25. marts Kabineklasse fra og til: Go til Plus/Go til Business Bud i penge/point/Valuta: 20.000 point EB Status: EBD Gik opgradering igennem: NEJj Ca. 36 timer før afgang
Har du været en lille uartig skoledreng, nej spøg til side, for nu ligner det ligefrem en direkte chikane mod dig.
Ja, men jeg ved det ikke, jeg bød, som man kan i gaten 15K til Plus og 40K til Biz... - fik lige at vide af @clager at der er masser af plads, det gør mig virkelig irriteret.. nå, men ja, det er bare ikke for mig, på en dagsflyvning.. - bare vent, jeg får sikkert Plus på ARN-CPH.. - Gjorde det bare for at få dobbeltpoint...
Expertflyer siger BIZ : remaining 3 på booking figs og remaining 3 på seatplan, så der er reelt kun 3 pladser tilbage. Expertflyer siger Plus : minimium 9 på booking figs og remaining flere end 9 på seatmap.
Det kan man håbe - jeg har fået en del CU, én af dem var på selve afrejse dagen LAX-ARN, så der er stadig håb. GOOD LUCK
Som en lille opfølger bør nævnes at jeg fik en upgrade i lufthavnen (gjorde som anbefalet af forummet) for 15.000 point og tog en 11 timer og 20 minutter lang tur fra CPH til SFO på Plus. Så igen - mange tak for de gode råd!
Kan se at man nu skal logge ind for at byde på upgrades - særligt hvis man skal byde med points. Betyder det så at man kan anmode om upgrades for andre??
Strækning: CPH-MIA Dato: 27. marts Kabineklasse fra og til: Go til BUIS Bud i penge/point/Valuta: 35.000 point/pax (2 på PNR'en) EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja Ca. 48 timer før afgang Og så kan jeg bekræfte at man også kan opgradere for andre. Min søster fik opgraderet sin kæreste til Buis på EWR-CPH... også for 35.000 pts