Er sket mig en del gange at jeg har fået Op-up. og det er også det @Bekgaard har fået, som du ser ovenfor er han EBG Du taler om CU som er noget helt andet, nemlig en email fra SAS 48-24 timer før afgang hvor de siger man som trofast rejsende får denne gestus.
Javel ja, Op-up. Dette kun værende med SAS' egen maskiner eller har i også oplevet det på LH, United, som A* guld/diamant?
Den uskrevne regel er at selskaberne prioriterer at give det til deres egne *G og over først, før end de giver det til andre selskabers *G. Når det er sagt har jeg fået en op-up med LH fra PVG til MUC, fra Premium Eco til Biz
Den HELT uskrevne regel er, at give til sine egne ansatte, venner og derefter ID pasagerer fra andre flyselskaber... - så kan Top tier kunder komme i betragtning...
De fløj hjem i sidste uge. Det var kun mig, som havde en ekstraopgave oppe nordpå. Men tænker da, at den stod på Plus for dem.
Jeg er pt på guld. Tror det er tredje gang jeg får en CU på ca 15 oversøiske returflyvninger. Har dog også budt på opgradering nogle gange og hvis der har været plads er den som regel gået igennem. Så kan man jo kun gætte på, om det ville have udløst en CU, hvis jeg ikke havde budt på en betalt opgradering. På private rejser har jeg aldrig fået CU, men byder næsten altid på opgradering. Og umiddelbart har de gået igennem, hvis der har været pladser i Business.
OK, så har jeg misforstået forkortelserne. Det jeg har oplevet er, at blive opgraderet i gate, typisk ved at boarding kort bliver afvist når det bliver scannet ved ombordstigning. Dette fordi der ligger et nyt boardingkortet hos personalet, med et sæde lidt længere fremme.
Det er jeg overrasket over faktisk sker for EBG. Troede det kun ualmindeligt sjældent skete for nogle med EBD. så håber jeg at have tilgode - har hvertfald endnu aldrig oplevet det
CU = courtesy upgrade - altid per email forvejen og på SK longhaul Op-up = operational upgrade - ved gaten når du skal ombord enten ved opkald eller når du scanner BP Plusgrade - auktions system med penge og point hvor. man bliver opgraderet på forhånd med ny klasse.
En enkelt observation mere; jeg fik op-up fra eco til biz i gaten DEL-MUC med LH, som EBG. En meget glædelig oplevelse at blive stoppet idet jeg scannede mit boardingkort og så få et nyt helt fremme!
Jeg har også prøvet en op-up fra eco til biz i gaten fra Istanbul til Kuala Lumpur for 2 pax med Turkish. Status EBG.
Og det er kun Plusgrade der så giver ydereligere point ifht klasse, ik? Altså at man, ved succesfuld PG, bliver opgraderet på både sæde og i bookingklasse, mens man med de to andre forbliver i samme bookingklasse.
Det er i hvert fald min erfaring. Bemærk, at PG opgradering til business, er til en business saver klasse. Hvis en opgradering går igennem fra en fleksibel Plus til business, er der derfor ingen ekstra bonuspoint, da disse to billettyper giver det samme. Oplevelsen i flyet er dog lidt forskellig .
Strækning: HKG-ARN Dato: 23/9-18 Kabineklasse fra og til: Go til Biz Bud i penge/point/Valuta: Minimumsbud (37.000 point) + 5% EB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før Note: Kun to ledige sæder tilbage, da jeg tjekkede igår, men den gik alligevel igennem.
Strækning: CPH-LHR Dato: 28/9-18 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 5090 point - Minimumsbud (5.000 point) EB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før
Strækning: CPH-IAD Dato: 20/9 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 2.045 kr Min/Max budmulighed: 1.345/4.460 EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før
Strækning: EWR-CPH Dato: 2/10 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 1.230 kr Min/Max budmulighed: 1.230/4.700 EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før
Har fået C-UP fra Prem Eco til Biz hos Lufthansa begge vej fra FRA-GIG (Rio) sidste år, på vej ned var jeg allerede opgardet ved check-in i app'en, den anden var ved check-in skranken, den flinke LH mand opgraderede også begge mine kolleger der checkede ind med mig, trods de var EBS og EBB
Strækning: CPH-MIA Dato: 16/10 (Hej fra et sted mellem Grønland og Canada) Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 3.000 Sek Min/Max budmulighed: 3.000 Sek - 4.750 (tror jeg) EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja - 45 timer før Jeg blev noget overrasket på minimumbudsprisen, og valgte så denne, 3.000 Sek. For Go --> Biz var det 10.000 Sek. Er det bare mig der synes det er højt? Er det måske det var fra en Ung billet? Jeres tanker ?