Jeg havde en oplevelse mangen til i oktober, dog bød jeg penge istedet. Men med den fine artikel ovenfor som @RasmusH har linket til in mende, kan jeg ikke lade være med at tænke: Jo flere bud som er gået igennem, jo større bliver risikoen for næste bud bliver afvist - uanfægtet man bliver 'boostet' af sin EBG/EBD status. SAS vil sandsynligvis altid hævde, at andre har budt højere, derfor går deres bud igennem. Så måske har en "first time bidder" uden status større chance for at evt samme bud går igennem, end en EBG/EBD med et par positive bud bag sig?? Hmmm....
det jeg mente var,,, når jeg byder bizz er det så: bliver du ikke opgradet så for du chancen hos plus eller hedder det bizz så er det kun bizz??
det bekræfter blot min strategi: jeg byder kun minumum. Hvis det alligevel er 'halv tilfældigt', så er der ingen grund til ta bruge flere point/penge end nødvendigt.
Hvis du kun byder på Biz, så får du ikke Plus som trøstepræmie såfremt dette er ledigt, hvis det er hvad du mener. Byder du på begge, kan du godt risikere at din biz ikke går igennem, men at du så er heldig med dit plus bud i stedet..
Det havde godt nok været smart, hvis der i afvisningsmailen 36 timer før stod noget lignende "dit bud på en business class-opgradering blev desværre ikke accepteret. Vi har dog 4 pladser ledige i Plus, som du kan byde på indenfor de næste 12 timer".
Agree, alternativt lave Biz buddet med svar 48 timer før og så Plus med svar 24 timer før, så kunne man nå at ligge et nyt bud, hvis man ikke lige har lag på begge til at starte med..
Strækning: LHR-CPH Dato: 16/11 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 610 SEK Min/Max budmulighed: 600/ --? EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før
nu skal vi ikke forvente noget som er i mod SAS politik. Hvis det skete som de beskriver ville det jo lige frem være noget som gør kunderne glade og hjælpe kunden. Det er ikke noget SAS stræber efter
Strækning: CPH-SFO Dato: 17/11 Kabineklasse fra og til: Vip Plus til Biz Bud i penge/point/Valuta: 23.000 EB point x 2 Min/Max budmulighed: 23.000/ --? EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før Yes! Det er altså bare SÅ dejligt når det lykkes med en upgrade til SFO!
Tillykke med upgraden! Er det virkelig den 19/11 du flyver for så er der jo noget længere end 47,5 timer til afgang.
Sikke nogle skarpe forumsmedlemmer! Tak @PeterA. Jeg har korrigeret det nu. Det er den 17. jeg flyver.
Så er det min tur til at søge erfaringer her! For nogle dage siden lagde jeg bud ind for to personer på CPH-EWR-CPH. Jeg bød lidt over minimumsbuddet, som I kan se på dette billede. MEN! Nu ser det ud til, at minimumsbuddet er hævet betragteligt. Med 13K point på udrejsen og 10K point på hjemrejsen. What to do?! Skal jeg bare frem med den store point-pung og rette mine bud efter de nye mindstebud for at holde mig i konkurrencen?
tænker du skal strege dit EB nummer ud i billedet... hvad har du af status? Basic, Silver, Gold, Diamant?
Jeg ville råde dig til at vente til 3 uger inden, så tjekke minimumbud igen. Indimellem bliver det billigere til omkring den tid. 3-4 dage inden afrejse tjekker du så igen og derudover også hvor mange ledige sæder der er i biz på det tidspunkt. Så kan du eventuelt forhøje dit bud, hvis du føler det er nødvendigt. Der er ingen grund til at gøre det før.
T4L, thanks! Det giver mening. Jeg kan godt mærke, at jeg er mere fan af QR's måde at gøre det på, hvor man kender prisen OG får bekræftelsen på forhånd. Downside er, at man ikke får "the perks" med - ingen ekstra bagage, loungeadgang (ok, jeg har status der klarer begge) eller ekstra point for den nye klasse...
Normalt følger jeg min/max pris fra booking til afrejse, men byder typisk først omkring 14 dage før afrejse. Check evt hvor mange pladser der er tilbage i business. Det indikerer også hvad prisen skal være. Edit: Har lige kontrolleret, og der er 9+ pladser på alle klasser på både ud og hjemrejse.
Strækning: OSL - LHR Dato: 19/11-18 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 800 point Min/Max bud (500 - 1.000 point) EB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja - 47,5 timer før
Bød på det lige inden 48 timer fristen var gået, da jeg så at minimum var meget lav, så tænkte at det skulle udnyttes!
Hvis man har nogle bookinger indenfor Skandinavien/Europa, kan det være en god ide at gå ind og byde på en opgradering inden weekenden er omme. 500 point minimumsbid forsvinder nok på mandag.