Flyselskab: Air Canada Rouge Rute: YYZ-MIA Hvornår: Februar 2020 Klasse: Premium Rouge (Business) - A321 Type: Varm mad Selv om det er lavprisudgaven så var der stadig alle business benefits på flyvningen. Sæderne var også de typiske First/Business i Nordamerika på single-aisle fly. Super service hele vejen igennem fra crew og alt smagte godt. Der var 2 hovedretter at vælge imellem. Nu med den rigtige menu. På Rouge er der ikke skærme i sæderne, men der uddeles iPads eller man kan hænge sin egen tablet op på sædet foran. Fungerer fint. View attachment 19880
Flyselskab: Air Canada Rouge Rute: MIA-YUL Hvornår: Februar 2020 Klasse: Premium Rouge (Business) - B767 Type: Varm mad Igen Air Canada Rouge med valg mellem 2 varme retter. Kyllingen smagte rigtig godt.
Flyselskab: Air Canada Rute: YUL-YYZ Hvornår: Februar 2020 Klasse: Business - B787-9 Type: Snack Flyvetiden va 50min fra takeoff til landing! På den tid kan man godt nå at servere en lækker seared tun med quinoa salat. Det smagte godt og der var også mulighed for en G&T. Der var fyldt i Business på denne flyvning sidst på eftermiddagen.
Sidste hold billeder i denne omgang Flyselskab: Air Canada Rute: YYZ-CPH Hvornår: Februar 2020 Klasse: Business - A330-300 Type: Dinner & Morgenmad Der var et super crew på denne flyvning og de var hurtige til at komme igang med maden. Man bestiller main tidligt og så kommer de med en tallerken med frisk anrettet, når man er færdig med forretten. Det var salat med hummerhale og så valgte jeg kalv med morkelsauce til hovedret. Ost og dessert skippede jeg, da jeg også havde været i Signature Suite inden afgang. Morgenmaden sammensætter man selv på et kort, hvor man blot krydser af hvad man vil have. Da vi ikke var så mange i business fik vi lov til at sove lidt længere - god stil.
Flyselskab: Turkish Airlines Rute: DPS-IST Hvornår: Februar 2020 Klasse: Business - B787 Dreamliner Type: Dinner Fantastisk flyvning med afgang 21:00 fra Bali, så både god tid til at spise og sove. Maden var en kæmpe fornøjelse, og første gang jeg fik smagt på Turkish Airlines longhaul (DO&CO) catering da tiden til Bali blev brugt på at sove. Som folk sikkert ved har de en kok ombord der sørger for serveringen, og jeg er især vild med at de ved forret og dessert kommer rundt med en lille vogn, så man kan se og vælge de retter man gerne vil smage. Canapé, varm nuts og Champagne En skøn forret, hvor der både var blomkålssuppe, laks, artiskokker, guacamole, rejer og noget tyrkisk "paste" Hovedret var oksekød på spyd, og den "blomst" man ser til venstre er pasta og squash der er rullet sammen. Det smagte også fortrinligt. Dessertvognen kom sørme også forbi, og der prøvede jeg også lidt forskelligt. Især deres cheesecake skal man ikke snyde sig selv for. På diverse fora har der været delte meninger om både kabinen, crew og maden. Jeg kan bare sige at alle disse bekymringer vi havde på baggrund af dette blev gjort 100% til skamme.
Psst, sig det ikke til nogen, men er du træt af de evindelige iskolde halvrå klumper af jordskokker, der altid er i madboxen på SAS Plus, så er her et fif: Bestil (koster ikke ekstra) muslimsk mad; det er altid superlækkert og meget velkrydret. Her er det grillet halloumi, kylling, små frække peberfrugter, og under det ligger der semi-dried tomater, grillet blomkål og linser i chilidressing.
Flyselskab: Cathay Pacific Rute: HKG-SIN Hvornår: Februar 2020 Klasse: Business Type: Dinner Valgte lam med kartofler. Lam var det, men med nogle helt uspiselige pommes frites. Kødet var ok. Pommes frites var til gengæld helt uspiselige og ganske uappetitlige bare at kigge på. Har spist meget flymad, men de her pommes frites tager alligevel prisen. Det var i forvejen ikke korrekt stegte, derefter genopvarmede under alufolie. Havde bare serveret en ganske almindelig kartoffel, ville det langt have været at foretrække. Resten af måltidet var fortrinligt og besætningen helt fantastisk.
Flyselskab: Cathay Pacific Rute: SIN-HKG Hvornår: Februar 2020 Klasse: Business Type: Dinner Valgte en Bloody Marry som pre-dinner drink. Den var se dog ikke helt med på hvordan skulle skrues sammen, så fik selv de ingredienser de nu havde ombord, så kunne jeg tilpasse den. Valgte bøf. Var cirka 1 sekund fra at være mere end Well-done. Besætningen virkede mindre organiseret i forhold til sidste tur, men god service og blev som sædvanlig tiltalt ved efternavn. Der var en hel del FF med på turen. Til desserten valgte jeg blot en gang Mövenpick is.
Fatter ikke hvordan man i flykøkkenet overhovedet kan få den tanke at pommes frites er en god ide, især med mange andre kartoffelvarianter der egner sig rigtig godt til genopvarmning Bøf er et gamble, nok mere miss end hit, tror en enkelt gang fik jeg en virkeligt godt tilberedt en hos SWISS men det kræver virkelig at personalet i luften ved hvad de laver...
Flyselskab: BA Rute: HKG-LHR Hvornår: Marts 2020 Klasse: Business Type: Dinner + Breakfast Before dinner drink med nødder. Nødderne havde muligvis været opbevaret sammen med champagnen, for de havde samme temperatur. Forretten (ham) var virkelig god. Hovedretten (beef) var so-so. Desserten sprang jeg over (havde også spist i loungen). Morgenmaden smagte af absolut ingenting. Tomaten var vel højdepunktet af morgenmaden.
Flyselskab: BA Rute: LHR-CPH Hvornår: Marts 2020 Klasse: Business Type: Morgenmad Velsmagende og virkelig varm. Fantastisk service på denne korte tur.
Bangkok Airways - Marts 2020 5 flyvninger ialt på økonomiklasse til sammenlagt under DKK3.800 incl tilkøbt ekstra bagage. Alle flyvninger boardede senest ved angivet tid, nogle før og alle ankomster var før tid. Blandt de imponerende services var serveringen ombord, selv på meget korte flyvninger. Bangkok - Phu Quoc. Varmt måltid med kylling. Mulighed for vin/øl fra vogn. ATR42.Halvfyldt fly. Phu Quoc - Bangkok. Koldt måltid. Pølserne smagte forrygende og den chokoladeovertrukne banan er vanedannende! ATR42 helt fyldt. Bangkok - Siem Reap. Flyvetid 37min!! Pølsehorn. Vi var kun ca 30 i en A319 men det var også 09MAR, hvor mange turister var holdt op med at rejse i regionen. Siem Reap - Bangkok, morgen afgang på A319, fyldt. Yogurt, frugt og en Danish, hvis jeg husker rigtigt. Bangkok - Sukhothai ATR42, varmt måtid med and og heldigvis også den gode chokoladebanan!
CPH - BKK, Thai Airways 29FEB2020 Det er 3 år siden jeg har haft en TG flyvning fra CPH og var spændt på hvordan kvaliteten ville være denne gang. Billetterne var deres vinterkampagne til DKK15K per snude. Deres signature velkomstdrink er lidt sød i det, men ok. Forret var med gedeost, som jeg normalt ikke bryder mig om, men denne var faktisk OK. Til hovedret var jeg modig og sprang ud i den grønne curry og det er spicy, men det gik. Den røde curry fik min bedre halvdel og den var absolut god. Osten er altid god på TG. Til gengæld var desserten direkte kedelig i anretning, men smagte fint. Morgenmade mindede lidt om de bagte æg, jeg fik på SQ for circa et år siden også ud af københavn og faktisk en god variation til den typiske omelet.
BKK - CPH Thai Airways 18MAR2020 Måltid efter afgang var ikke særlig spændende. Forretten var et sammensurium af smage, der ikke skulle have været pakket i en så lille skål. Generelt var serveringen en gang rod, crew gik i vejen for hinanden og der manglede koordination. Efter hovedretten lagde jeg mig til at sove. Morgenmaden var rigtig god med min favorit bircher müssli.
Ikke fordi det er den mest inspirerende anretning, men siden denne uge er der efter coronatiden igen, næsten, fuld servering hos KLM, også på denne korte tur AMS-PRG med KLM Cityhopper. (Indsæt armene i luften smiley)
Selskab: Lufthansa Rute: DXB-FRA Hvornår: Juli 2020 Foran eller bagved gardinet: Foran Måltider: Sen aftensnack og morgenmad Det var ren red-eye med afgang kl. 01.00 fra DXB. Der blev lynhurtigt serveret en bakke med en kold snack som var overraskende god: Pga. hygiejneregler må der ikke serveres til flere passagerer af gangen fra samme 1,5 liter flaske (helt åndssvagt), så alle fik en flaske hver: Morgenmaden var også en kold omgang, og der var ingen kaffe eller te. Det var klart et minus at brødet var koldt, men ellers var det en okay omgang. Kvaliteten var der ikke noget i vejen med, men det var kedeligt. Jeg formoder, at de normalt serverer en varm anretning?