Flyselskab: SAS Rute: MXP-CPH Hvornår: Maj 2019 Klasse: Plus Måltid: Sandwich (i stedet for boxen, hvis indhold var fuldstændig utyggeligt og i øvrigt fuld af de evindelige iskolde, halvrå jordskokker). En ostesandwich bestående af to stykker helt tørt brød, en skive gummiost (som jeg faktisk spiste) og nogle stumper vissen salat. .... Jeg er godt nok glad for, at jeg ikke skulle betale for den sandwich. Holdnuop, hvor var den dog trist.
Flyselskab: Lufthansa Rute: CPH-MUC Hvornår: June 2019 Klasse: Eco Type: Afgang kl 0605...så vel en slags morgenmad, men vil nok nærmere kalde det en snack.
Flyselskab: Lufthansa Rute: MUC-NAP Hvornår: June 2019 Klasse: Eco Type: Frokost. Der var ikke nogen valg...
Flyselskab: Lufthansa Rute: MXP-FRA Hvornår: Juni 2019 Klasse: Business Type: Frokost. Flyselskab: Lufthansa Rute: FRA-BOG Hvornår: Juni 2019 Klasse: Business Type: Frokost og pre-landing dinner Forret: Parmaskinke Hovedret: Hvide asparages og kalvemørbrad + bøffen fra first class, som min ven fik eftersom de løb tør for kalvemørbraden Dessert: Is og frugt
Flyselskab: Lufthansa Rute: NAP-MUC Hvornår: June 2019 Klasse: Eco Type: Dinner... Sandwich med kalkunspegepølse.
Flyselskab: Lufthansa Rute: MUC-CPH Hvornår: June 2019 Klasse: Biz Type: Dinner... Forsinket afgang fra MUC. Bagage personalet lod 50 stk bagage stå og skred. Personalet kom tilbage ca 30 mins senere. Vi fik så tilsyneladende kun 49 stk med...min dukkede i hvertfald ikke op i CPH.
Flyselskab: SAS Rute: CPH-HKG Hvornår: Juli 2019 Klasse: Biz Type: Dinner og morgenmad. Letter forsinket ud ad CPH og pga meget trafik i HKG, fik vi lige et ekstra omgange og landede først 14:25. Rigtig godt crew. God stemning og purseren i styrbord side (jeg havde 1H) var i hopla. Jeg tog skinke til forret og beef brisket til hovedret. Forretten var god, hovedretten virkelig god. Salaten var noget af det kedeligste. Der findes altså flere grønsager og bare en skive agurk og tomat ville løfte det gevaldigt. Desserten var ikke lige mig. Jeg er ikke den store morgenmad spiser, så holdt det ret basic. Sædet og bordet omkring var møgbeskidt. Krummer over det hele. Gulvet var rent. Det kunne ligne en smutter fra rengøringen.
Flyselskab: Malaysia Airlines Rute: HKG-KUL Hvornår: July 2019 Klasse: Biz Type: frokost/dinner. Valgte lam. Det var “so-so”. Salaten var 10x bedre end SK’s. Første gang ombord på MH. Fin service, dog ikke helt på niveau med SQ og CX. Blev tiltalt ved efternavn både under flyvingen og ved udstigningen. Da flyvingen er over 3 timer er det fuld service.
Flyselskab: SAS Rute: CPH-SFO Hvornår: Juli 2019 Klasse: Biz Type: Hm, det er vel klassificeret som aftensmad og lige-før-landing-snack. Ikke sindsoprivende men helt fint. Vegetarretten som hovedret smagte væsentlig bedre end den ser ud på billedet, hvor den ærlig talt ser ret tam ud.
Flyselskab: Malaysia Airlines Rute: KUL-HKG Hvornår: July 2019 Klasse: Biz Type: Frokost. Valgte Kuzi Ayam. Lidt spicy, men helt ok. Igen fuld service, incl alkohol. Dog kun vand eller juice inden afgang (det samme i den modsatte retning). Servicen på denne tur virkede noget mere forhastet og ikke så personlig. Blev dog stadig kaldt ved efternavn. Turen her blev betjent med en B737-800, hvor i mod turen til KUL var med deres A330-300. Selvfølgelig er A330-300 at foretrække, men sammenlignet med intra EU Biz, så er turen med deres B737-800 nu ikke så ringe. Havde desuden frit sæde ved siden af mig. Ved ankomst HKG, holdt turens næste slæde og ventede...
Flyselskab: SAS Rute: HKG-CPH Hvornår: Juli 2019 Klasse: Biz Type: Late dinner og morgenmad. Endnu en fin tur med SK. Ikke helt så oplagt en besætning, men absolut godkendt (det et også et gudsjammerligt sent/tidligt tidspunkt). Der var pre-departure drinks, men ingen before dinner drinks og nødder. Valgte “rejemaden” til forret og bøf til hovedret. Begge dele godkendt. Bøffen havde fået lige rigeligt, men var ikke blevet helt tør. Igen valgte en meget let morgenmad. Der var drønvarmt i maskinen ved boarding og det forblev sådan, indtil vi var kommet i luften.
Synes deres Satay sovs er alt for sød og tilbehøret lidt kedeligt.. men som du skriver, fin service og velsmagende
Helt enig. Synes også den er for sød samt der er lige rigeligt af den. Den sidste kan man jo nok ret nemt undgå, ved at bede om lidt mindre.
Flyselskab: KLM Rute: CPH-AMS Hvornår: Juli 2019 Klasse: Economy Type: Morgenmad En sandwich med økologisk brød, ost og tomat. Velsmagende og med frit valg af drikkevarer til. Det er god stil med sådanne service og en klar fordel i forhold til f.eks. SAS Go (og bedre end rullen i SAS Plus)
Flyselskab: LOT Rute: BLL - WAW Hvornår: August 2019 Klasse: Business Type: Lunch Det omdelte menukort fortalte, at vi fik: Slices of beef neck served with cucumber and cranberry chesse, and Macaroni salad with pumpkin, Serrano ham and spinach Nu skal jeg ikke gå alt for meget i rette med kokken, men: Kødet var helt sikkert svinekød - nakkekoteletter (og ikke beef) Tranebærerne var måske i ost. Jeg kender ikke det engelske ord "chesse" Pastasalaten var med bladselleri, ikke græskar Det smagte i øvrigt OK, så jeg vil ikke brokke mig over maden.
Flyselskab: SK Rute: CPH-LHR Hvornår: August 2019 Klasse: Plus Type: Tjah, serveres det meste af dagen Hmmm, ganske vist er der gylle ovre på fastlandet, men at kalde det Midtgylland er måske lige i overkanten. Men ud over det smagte kartofler med birkeolie udmærket.
Flyselskab: British Airways Rute: CPH-LHR Hvornår: August 2019 Klasse: Biz Type: Dinner...sort of Andet: Fin service. Crewet var veloplagt. Først blev der taget drinks order og derefter dinner order. Valget stod mellem noget kylling eller noget quinoa. Begge dele med en lille lakserulle til forret og en chokolade mousse til dessert. Jeg valgte kylling. Smagte ganske udemærket og fint til den korte tur.
Flyselskab: British Airways Rute: LHR-CPH Hvornår: September 2019 Klasse: Biz Type: Morgenmad Andet: Valget stod mellem noget laks, omelet eller English breakfast. Valgte English breakfast. Smagte udemærket.
Late lunch med HOP Air France i dag. Flyselskab: HOP Air France Rute: BLL-CDG Klasse: Business Lakse og ande pate med brød. Æblegrød i bæger. Kager med karamel og chokolade. Crackers. Smagte herligt.
Flyselskab: Finnair Rute: CPH-HEL Dato: September 2019 Klasse: Business Kylling med risotto og creme fraiche Noget der mindede om rensdyrkød i tern med gulerødder som tilbehør. Æblekage med et skvis af citron (I øvrigt med 30 minutters gratis internet som Business class passager)