Pan Am i 1970'erne..... kan opleves i Los Angeles og måske en idé til en fremtidig FoodieTour?? Man kan få den fulde oplevelse på en 4 timers "flyvning" The experience begins outside a row of warehouse buildings in Pacoima, an L.A. suburb near Burbank. Guests enter from the parking lot on a red carpet and find a studio decked out like a 1960s airplane terminal. In one corner: A series of airline ticket counters, including an exact replica (computer and all) of a Pan Am desk from the era. On the other side: A lounge that comprises circular bars surrounded by stools and furniture made from old airplane parts. https://edition.cnn.com/travel/article/pan-am-experience-los-angeles/index.html
Flyselskab: Lufthansa Rute: CPH-MUC Hvornår: April 2019 Klasse: Business Type: Let aftenanretning Blev serveret under 10 mins efter take-off så meget effektivt og servicemindet crew. Ikke meget mad, men velsmagende med super Panna cotta til dessert. Til maden fik vi GT (med Bombay) samt en Warsteiner
Flyselskab: Lufthansa Rute: CPH-FRA Hvornår: May 2019 Klasse: Business Type: Let frokost. Der var desværre rosiner i desserten/kagen, hvilket trækker gevaldigt ned
Flyselskab: SAS Klasse: Plus Hvornår: April 2019 Måltid: Frokost Det ser kedeligt ud, mange vil allerede gyse ved tanken om jeg valgte laks - men det smagte faktisk godt. Laksen var liiige til den tørre side. Jeg spiste ikke desserten, men manden sagde den var "rigtig god". Lige-inden-landing-mad fik jeg ikke taget billede af, men det var noget lufttørret skinke, spelt og pesto - også en helt fin anretning som ikke gav anledning til beklagelse og efterfølgende sult.
Flyselskab: UA Klasse: Polaris (business) Hvornår: April 2019 Måltid: Aftensmad Arrrhhh lidt en tam omgang for et businessmåltid. Men det smagte ikke dårligt. Præsentationen er til gengæld fuldkommen elendig. Jeg havde oprindeligt bestilt kylling men den havde de "ventetid" på
S FLyselskab : Swiss Rute : cph-zrh-gva Hvornår : 13.maj Klasse : Business Morgenmad 1.leg Lille anretning 2.leg (rejer, ostemousse, citron med jordbær i bunden og top choco).
Flyselskab: LH Rute: CPH-FRA Klasse: Eco Hvornår: Maj 2019 Måltid: Sandwich med kalkun. Smagte ganske udemærket.
lyselskab: Singapore Airlines Rute: CPH-SIN Hvornår: Maj 2019 Klasse: Business Type: Frokost after afgang. Forret og den valgte hovedret, er udarbejdet i samarbejde med køkkenchefen fra Kokkeriet. Begge smagte fortrinligt og var forfriskende anerledes fra meget af den øvrige flymad. Anretning af maden i galley gør det bare mere appetitligt. Det eneste minus er at SQ bruger meget lang tid på servering - dette tog et sted med 2½ og 3 timer inden vi nåede til afsluttende te.
Flyselskab: Singapore Airlines Rute: CPH-SIN Hvornår: Maj 2019 Klasse: Business Type: Morgenmad. Dette var kun noget af det. Der er meget at vælge imellem og det er store portioner. Igen er det eneste minus at servering tager så lang tid, så de starter omkring 2:30 før landing, hvor andre starter 1:30-1:45. Alt smagte godt, dog var Bircher müsslien lidt for fast til min smag.
Flyselskab: Singapore Airlines Rute: SIN-PVG Hvornår: Maj 2019 Klasse: Business Type: Morgenmad. Da vi havde fået en stor vestlig morgenmad på vej ind til Singapore, gjorde det ikke så meget at morgenmaden på 5h flyvning til Shanghai først startede omkring 1:30 efter takeoff. Den singaporianske morgenmad smagte fortrinligt med nudler, dumplings og BBQ pork!
Flyselskab: SAS Rute: NRT-CPH Hvornår: Maj 2019 Klasse: Business Type: Frokost efter afgang og let anretning inden landing. Da det var ca 1 år siden jeg sidste har haft en long-haul SAS var meget af menuen nye ting og alt var godt. Vinene fungerede fint til og bedst af alt er der nu 2 forskellige gin ombord og 2 forskellige tonics. Det er dog blevet til Fentiman over hele linjen istedet for Fevertree, men man kan ikke vinde hver gang På et tidspunkt finder de nok ud af at gøre garnish til drinks lidt mindre, så man ikke får et helt træ i glasset.