Absolut. 2 serveringer incl vand, vin og øl. Sprut skal man betale for. Jeg fik 3 øller på turen. Absolut ingen problemer. IFE skærmen er ikke den bedste, men udvalget er så meget bedre end SKs.
Flyselskab: EVA Air Rute: TPE-CGK Hvornår: 1. januar 2019 Klasse: Economy Type: Frokost Dybstegt kylling i sur-sød sauce (man kunne også have valgt oksekød med kartofler i stedet for). Det smak faktisk ganske godt. Læg mærke til det danske smør! De ved hvad der er godt i Taiwan.
Flyselskab: American Airlines Rute: LHR-DFW Hvornår: January 2018 Klasse: Premium Economy Type: Frokost + Light dinner (almost there) Almost there måltidet var dog så koldt at man ikke kunne skære igennem auberginen og oliven olien var så kold, den ikke ville ud af flasken. Colaen så ud til at komme fra Japan (?). Der var en fin hovedpude og en ok tæppe, støjreducerende hovedtelefoner samt en flaske vand. Vil kalde det typisk amerikansk service og et udemærket produkt. Ville jeg vælge det igen...ja helt sikkert. Eneste hage er, at nå personen ved vinduet har en blære på størrelse med en vindrue, ja så bliver det ikke til meget søvn for ham der har gangpladsen...
Flyselskab: American Airlines Rute: CTG-MIA Hvornår: January 2019 Klasse: Economy Type: Frokost/Snack Ret ok for en flyvning på under 3 timer. Snack box samt frie drikkevare.
Flyselskab: Egypt Air Rute: CPH-CAI Hvornår: Februar 2019 Klasse: Economy Type: Dinner. Fik valget mellem "chicken or beef". Valgte bøf. Typisk "kød-i-mørke" ret. Dog med ris denne gang. Smagte ok. Senere blev der serverer sandkage. Begge dele blev ledsaget af Amerikansk champagne... En belægning på ca 15-20%. Rigtig mange ledige sæder. Det er nok 10 år siden jeg sidst satte min fod i CAI. Måtte give den lokale agent ret i der var sket meget, siden da. Det er bare ikke blevet bedre (det undlod jeg dog at sige til ham).
Haha, det ligner til forveksling mit måltid - og det smagte faktisk rigtig fint, inkl. kagen! Rute: CPH-IAD Hvornår: 11. januar 2019 Klasse: SAS Plus Type: Aftensmad + after-dinner drink + let måltid
Rute: DUS- CPH Hvornår: 23. februar 2019 Klasse: SAS Plus Type: Klokken 9:55, hverken morgenmad eller frokost. Der blev serveret en Thaiboks, men jeg takkede pænt nej. Tog i stedet en svensk hallon crumble pie som faktisk smagte godt. Jeg var noget skeptisk da der på bagsiden af pakning stod at en var vegan, uden gluten, uden ditten og uden datten. Det var en lang liste. Når det er weekend må man gerne tagen en morgenbajer før klokken ølve, og jeg må sige at Mikkeller Northern Trails serie aldrig slår fejl, og så passede farverne på dåsen og hallon pien så godt sammen - svær fristelse at modstå.
Rute: WAW- CPH Hvornår: 3. marts 2019 Klasse: LOT Prem. Economy (var ikke klar over der var noget der hed det - det var en OPUP - fuld E190) Type: Formiddagssnack? Serranoskinken var rigtig god. Melonen saftig. Præsenterer sig bedre en Tanten's Thaiboks og så er det noget nemmere at manøvrere - rigtigt bestik og plads til brødet på bakken og ikke på det bakteriebefængte bord på en serviet på størrelse med et frimærke. Jeg kan mærke at LOT og jeg er ved at blive gode venner igen, flyet var kun 10 minutter forsinket i afgang, men til tiden ved ankomst!
Rute: CPH-ORD Selskab: SAS Hvornår: Februar 2019 Klasse: Business Type: Aftensmad Jeg er fan af löjrom, og jeg synes denne servering var rigtig fin. Havde foretrukket ristet brød eller blinis i stedet for de der knækbrøds-stænger, men det er nok blot mest en personlig præference. Brødet er virkelig lækkert, minder meget om brød fra Il Fornaio - har vi ikke diskuteret tidligere hvor det er fra?? Hovedretterne ser alle ret triste ud mast sammen i de der små tallerkener de bruger til at opvarme i. Det ville virkelig løfte oplevelsen at maden blev anrettet pænt på en rigtig tallerken som andre flyselskaber godt kan finde ud af. Det harmonerer selvfølgelig ikke helt så meget med vognen, men den er jeg så heller ikke fan af, det lugter lidt for meget af cafeteria. Retten var en Coq au vin-agtig ret som var udmærket. Desserten var en tærte, og den var fin. Isen var noget blåbærhalløj og den var ikke så spændende. Lidt træls de ikke også kan have en helt standard vaniljeis.
Rute: DEN-SFO Selskab: United Hvornår: Februar 2019 Klasse: First Type: Snack Efter 10 dage i Guds Eget land med mega madportioner klukker man lidt for sig selv, når denne ret bliver præsenteret som "a small snack" Vi havde også fået en skål lune nødder og drinks til at starte med. Det var en rigtig udmærket ret på den 2,5 time lange tur. Generelt fin service med meget opmærksom service, kaffe i stride strømme i rigtige porcelænskrus. God oplevelse.
Rute: SFO-CPH Selskab: SAS Hvornår: Februar 2019 Klasse: Business Type: Aftensmad og morgenmad Generelt var kvaliteten slet ikke lige så god som fra CPH og ud. Er det ikke onde rygter om, at dette er generelt? Kedeligt brød, ristede majs(?!) til nogle ikke voldsomt spændende kammuslinger. De var dog bedre end de ser ud. Bøffen var hæderlig, liiige på vej til at blive tør. Som tidligere nævnt, maden er ikke præsenteret særlig appetitelig på den her måde. Synd, det var en udmærket ret. Desserten var ikke spændende så jeg fik is (semi-okay) og lidt ost. Osten ser jo kedelig ud, men det smagte godt, "syltetøjet" som tilbehør var også fint. Morgenmaden bestod af denne bakke. Jeg kan godt lide ristede English muffins og tærten var fin. Kødpålægget liiige til den trælse side.
Det er det. De er ret stolte af det, og leverer til en del fly ud af CPH, sammen med deres andre brands i foodpeople, feks Jalm&B.
Flyselskab: LH Rute: FRA-IAH Hvornår: Marts 2019 Klasse: Premium Economy Type: Lunch+Dinner (kylling til lunch, Karry pølse til dinner) Et par kommentarer til LH Premium Eco. Headset er noget billig bras. Skyder på det er de samme som i alm Eco. Bring dine egne. Der var et tyndt tæppe, men det var tilstrækkeligt da der var ret varmt i flyveren, samt en ok pude. Ammenity kittet indeholdte det mest basale. Sokker, eye shades, ørepropper, tandbørste og en vådserviet. Der stod Cerruti 1881 på det, men det var hvis mest bare ren reklame. Predeparture drink var appelsinjuice med mint. Portionerne er små. Her sammenligner jeg med AA Premium Eco. Bevares man skal skal selvfølgelig ikke fedes op, men man må også godt kunne mærke man har spist noget. Kyllingen smagte fint, dog for få ris og for meget sovs. Salaten var usandsynlig kedelig. Ikke engang en halv skive agurk! Karry pølsen fåes bedre mange andre steder, men der var lidt riv karry ketchupen/sovsen, den ros skal den have. Ville have været ret cool hvis det var en rigtig omgang curry würst mit pommes und alles. Cirka halvvejs blev der serveret en kit kat... Ønskede man noget at drikke kunne man hente det i gallyet bag Premium Eco sektionen. Havde man ringet med klokken, var de sikkert også kommet med det. Sædet er ok. Jeg havde heldigvis fået et sæde ved bulkhead (52F...lige under trappen op den noget mere sjove afdeling), så ingen foran mig. Sædet til venstre for mig var blokeret og forblev tomt. Gætter på der sad en Senator ved gangen og derfor det frie sæde mellem os. Han blev desuden budt velkommen ombord. Sædet til højre for mig var desværre optaget. Der var 2 frie sæder i Premium Eco sektionen. Jeg har tidligere haft et “alm” sæde, og når personen foran læner sit sæde tilbage, så er der ikke meget plads. Så føles det faktisk ret klemt og det er i hvert fald ikke muligt at “smutte” forbi hvis man sidder i midten eller ved vinduet. Umiddelbart føles det som om der var en smule mere plads på AAs Premium Eco, men igen så var det ikke et problem på denne tur, da jeg havde et bulk head sæde. IFE skærmen ved bulk head sæderne er kun på 9” mod ellers 11” hvor den er installeret i sædet foran. Ville jeg vælge det igen...helt sikkert.
Rute: CPH-AMS Selskab: KLM Hvornår: Marts 2019 Klasse: Economy Type: Morgenmad Vi fik en æggesandwich som var ganske fin på denne korte tur til Amsterdam. Dertil frie drikkevarer (spurgte ikke til alkohol her klokken 07:00 om morgen)