Flyselskab: Austrian Airlines Rute: VIE-AGP Hvornår: August 2024 Klasse: Business Type: Morgenmad Inden flyveturen skulle loungen selvfølgelig tjekkes ud. Den var ikke særlig stor, men heldigvis var den ikke så overfyldt som mange andre lounger. Udover en kold buffet kunne man også få denne varme mad: Jeg vil dog hellere vente på flyveturen og fik der serveret den udmærkede omelet. Læg mærke til kaffekoppen med guldhank! De østrigske bobler fejlede bestemt heller ikke noget. Og med denne udsigt over alperne smagte det hele endnu bedre!
Tak for at dele - jeg skal besøge VIE om en måneds tid med et par timer imellem flyene. Så godt lige at høre at der er god plads i loungen
nå da - så krydser jeg fingre for at det på en alm. hverdag - midt på dagen - er til at komme til Jeg laver en opdatering efterfølgende.
Flyselskab: Swiss Rute: AGP-ZRH Hvornår: August 2024 Klasse: Business Type: Middag Tro det eller ej, men man kunne faktisk vælge mellem to forskellige retter. 1) En bøf: 2) Spinatfyldte ravioli med mere spinat på toppen. Det var mit valg og det var virkelig lækkert. Som på vejen til Malaga var der igen fantastisk udsigt over alperne: Jeg skulle stadigvæk hjem fra Zurich og det foregik med SAS. Heldigvis var jeg ikke sulten mere, fordi hele serveringen af maden gav mig ikke rigtig lyst til at spise den. Jeg fik mulighed for at anmelde min oplevelse med denne mad, men kunne bare ikke rigtig finde ud af hvordan, siden der ikke var wifi på flyet...... Men det gode var at jeg fik 1875 EB point for ZRH-CPH med SAS sammenlignet med 1000 EB point for AGP-ZRH med Swiss. Alt i alt var jeg godt tilfreds.
Imponerende forskel... Bliver spændende hvad SAS vil tilbyde når de kommer med deres Intra-EU Business Class.
Flyselskab: Austrian Airlines Rute: CPH-VIE Hvornår: August 2024 Klasse: Business Type: Morgenmad Lidt usædvanlig ret, chokolade french toast. Så er man også godt forsynet med kalorier resten af dagen, men jeg kunne simpelthen ikke stå imod. Hvis man hellere ville sove lidt længere i stedet for at spise morgenmad, var der også hjælp til det.
Flyselskab: Swiss Rute: ZRH-CPH Hvornår: September 2024 Klasse: Business Type: Aftensmad Smukt arrangeret og delikat koldt måltid, men ikke særlig meget som aftensmad. Til gengæld flød champagnen (rigtig champagne, ikke sekt, cremant eller prosecco) og det lune brød i rigelige mængder
Mus i mad. Det kan ikke have være særlig rart….. https://onemileatatime.com/news/flight-diverts-mouse-meal/
Dagens tur: CPH-ZRH-MIA Mens vi ventede på afgang blev jeg høfligt mindet om at jeg virkelig gerne snart vil tage til Grønland! Turen til Zürich blev fløjet af Air Baltic på vegne af Swissair og den var faktisk udmærket. Maden vil jeg endda kalde fremragende. Nogen fine stykker laks med en lækker peberrodscreme og rigtig champagne (Jacquart). Så kommer man med det samme i godt humør! swiss loungen ved E Gates er meget stor og byder på en udendørsterrasse hvorfra man kan holde udkig efter alverdens fly. Nu er jeg meget spændt på hvad flyet til Miami med Swiss byder på!
- Kan jeg tillade mig at spørge dig om du havde gjort nytte af Swiss´s netop nyindførte pre-order EUROPA-meal-concept på biz ? - Jeg skal flyve biz LX og LH sidst i næste uge, og jeg er lidt i tvivl om jeg måske skal vælge dette nye concept. Det ser ganske lækkert ud på dit billede. - (Ja, som du skriver, så er Swiss afgange fra concourse E en dejlig oplevelse + deres vidunderlige lounge).
Det ville jeg så gerne have gjort, men det kunne faktisk ikke lade sig gøre. Jeg kunne ikke en gang forudbestille maden på ZRH-MIA (altså medmindre jeg ville vælge specialmad), hvilket jeg syntes var underligt. Men jeg var nu godt tilfreds med den mad jeg fik. Menukortet: Jeg valgte lakseforellen og boeuf stroganoff. Maden var dejlig, men jeg er stadigvæk ikke fan af sædet. Jeg overhørte en anden passager chatte med purseren om de nye kabiner, der skal komme. Hun udtrykte håb for at de de vil komme næste år og sagde hele besætningen glædede sig rigtig meget til det.
Måske et koncept, der først skal introduceres senere. Besynderligt for LX har slået det ganske stort op for Europa flyvninger.
Flyselskab: Cathay Pacific Rute: SIN-BKK Hvornår: November 2024 Klasse: Business Type: Frokost Valgte “steam cream snapper” smagte udemærket, men ikke noget særligt.