Flyselskabernes mad og drikke i luften

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 21/10/14.

1. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,147
    "Synes godt om" modtaget:
    4,499
    Point:
    113
    Jeg har kun fløjet med SAS til og fra CDG og det er den eneste terminal jeg har benyttet mig af og der var ingen lounges ude i fingeren som der var i "gamle" dage .

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Den er nok blevet inddraget til kosteskab; større var den i hvert fald ikke.

Henrik Olsen, Kenneth K, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Der er mange terminaler på CDG og der er milevidt forskel mellem dem. Der er nogle gamle terminaler, som ikke er blevet opdateret i årtier som er ganske forfærdelige, andre har fået lidt maling og tapet i nyere tid og faktisk blevet ret pæne. 2F er dog stadig en betonkolos, men den nye AF lounge er meget pæn (dog overcrowded som så mange andre). Største problem med CDG er, at det altid, og jeg mener altid, er langt man skal gå. Indregn god tid, især når man skal skifte terminal.
    Nå, ja og så det totalt ugennemskuelge numring af terminaler. Der er alt for mange terminal 2'er, enda hvor samme terminal 2G (vist nok) er fordelt over flere bygninger, som man i alle andre lande ville kalde: terminaler.

Henrik Olsen, Pep, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Samme gør sig gældende i CPH -bare omvendt: Der er kun én stor bygning, hvor den ene dør kaldes terminal 2, mens den anden kaldes terminal 3, og terminal 1...tjah-bom-bom, den findes ikke (længere). Men okay, det lyder da storladent med mange terminaler.

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,652
    Point:
    113
    Tråden hedder faktisk “Flyselskabernes mad og drikke i luften”
    Må man foreslå at dem der ønsker at fortsætte diskussionen vedr. CDG vs XXX, starter en separat tråd for den diskussion.
    Tak.

Henrik Olsen, jespersm, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Pep

Pep VIP medlem

Beskeder:
    253
    749
    Point:
    93
    Singapore Airlines forbedrer Premium Economy fra København
    Manden på risten...for os snobbede fattigrøve, der ikke har råd til SQ First og Business...Det dufter da lidt af business klasse...?
    https://check-in.dk/forbedret-produkt-mellem-koebenhavn-og-singapore/

Uups! Havde overset at Henrik Olsen har lavet en langt mere udførlig artikel med billeder her på Insideflyer. Gad vide om ikke der bliver et gevaldigt prishop for PE på SQ...men det melder historien ingenting om
    https://insideflyer.dk/singapore-airlines-premium-economy-goeres-endnu-bedre-i-denne-maaned/

Senest redigeret: 17/3/24
  7. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Flyselskab: SK (SAS Connect)
    Rute: CPH-ARN
    Hvornår: April 2024
    Klasse: SAS Plus
    Type: Morgenmad

Ikke så meget at tilføje billedet, det var, det der var, men faldt et godt sted som 3. morgenmad (bare kom an hobbitter med second breakfast!) efter en meget hurtig yoghurt med kaffe derhjemme alt for tidlig om morgenen, en alt for kort tur til SAS forretningsstuen efter køen i Fast Track.

Ingen billeder fra hjemturen, jeg sprang eftermiddagssandwichen over og nøjedes med en dejlig Ringi æblejuice, men hold da helt fast på hat og briller, hvor var SAS business loungen i ARN overfyldt den eftermiddag.

IMG_2747.jpeg

Henrik Olsen, Offlyer, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    98
    307
    Point:
    53
    Jeg havde en lille påsketur til et par asiatiske destinationer, som indebar nogle gode flyvninger på Finnairs nye airlounge business class, Japan Airlines business class, Cathay Pacific business class, British Airways club suite business class og (mest interessant) Japan Airlines first class og Qatar Airways first class. Forskellen på first class og business class bliver mere tydelig, når man flyver dem kort efter hinanden, men selv mellem forskellige first class, kan der være stor forskel. Der var ca. 24 timer imellem JAL F og QR F, så det var en god mulighed for at sammenligne - JAL F var klart vinderen. Der kommer lidt billeder af maden fra de to flyvninger.

JAL F (HND-BKK):
    Både min kæreste og jeg valgte den japanske menu, som er sammensat af to kokke med hver deres 3-stjernede michelin-restaurant. Vi lavede buddy-dining til første måltid, så vi kunne spise sammen. Champagnen var Salon 2013, som - med godt grund - er meget hypet og virkelig god, men det er måske også forventet, når den koster 1.000 euro flasken. Der var både en appetizer, en del mindre retter, en servering af krabbe og kaviar samt noget fisk og ris - alt sammen virkelig lækkert (måske udover søpindsvinet, som jeg ikke helt forstår hypen omkring):
    IMG_3479.jpg IMG_3488.jpg IMG_3733.jpg IMG_6095.jpg

Tilbage i mit eget sæde kunne jeg selvfølgelig ikke dy mig fra at bestille nogle flere retter fra a la carte menuen. Det blev til en katsu sandwich, ris med kød og et udvalg af yakitori:
    IMG_3503.jpg IMG_3512.jpg IMG_3515.jpg

Det blev også til et par serveringer af frugt og is, inden det blev tid til kaffe og chokolade:
    IMG_3520.jpg

Som sædvanligt på JAL var der ikke en finger at sætte på servicen.

Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 10 andre "Synes godt om" dette.
  9. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    98
    307
    Point:
    53
    QR F (BKK-DOH):
    Den følgende dag gik turen videre hjem, og der var kun én udover min kæreste og jeg i QR F. Hverken service eller mad var på højde med JAL F, men jeg synes at kunne forstå, at maden ex-BKK ikke er på niveau med maden ex-DOH. Jeg har et par QR F ture booket senere på året bl.a. ex-DOH, så jeg kan sammenligne.

Flyvningen var sen aften, så det blev alene til ét større måltid og så en sandwich tættere på landing. Der var plads til buddy-dining (det var et gammelt Cathay Pacific fly), men Qatar tillader det ikke, så vi måtte spise hver for sig.

Fisken til forret var udmærket og kaviarserveringen var virkelig god, men jeg må indrømme, at hovedretten virkelig skuffede. Det ligner ikke et måltid, som man får serveret på første klasse, og kødet var tørt. Den første dessert var god, så besluttede mig for at smage en mere. Sammen med kaviaren, var det højdepunkterne.
    IMG_6146.JPG IMG_3576.jpg IMG_3580.jpg IMG_3586.jpg IMG_3588.jpg

Før landing var der som nævnt en sandwich. Den var lidt tør og uinspirerende, og jeg spiste heller ikke det hele. Skuffende at det er serveringen på første klasse.
    IMG_3596.jpg

Servicen var heller ikke noget at håbe hurra for med en (virkede det til) lidt uerfaren og ung stewardesse, som stod for at servere alle 3 passagerer i kabinen med en smule hjælp fra en anden stewardesse i ny og næ. Glæder mig til at se, om det er bedre senere på året!

Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 10 andre "Synes godt om" dette.
  10. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    CPH-AGP med SAS for et par uger siden.
    IMG-1954.jpg

Det ser virkelig ret take-away'agtig ud. Men smagen var egentlig ganske god.

Henrik Olsen, Beaglen, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Dejlig let og lækker tomatanretning på CPH-ZRH med Swiss. Jeg spurgte om hvad præcist det var. Svar: Det ved jeg ikke. Jeg må tjekke det i computeren. :rolleyes:
    IMG_2087.jpeg

Der var også fantastisk udsigt på min aftenafgang lige efter start.
    IMG_2084.jpeg
    IMG_2085.jpeg

THammer, Henrik Olsen, Beaglen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Fortsættelsen ZRH-HKG var faktisk ikke særlig imponerende. Jeg ved godt at det er et first world problem og at det er altid dejligt at kunne ligge fladt ned på sådan en tur. Men sædet var faktisk ikke særlig bekvemt og jeg følte mig reet indeklemt. Videre til maden.

Menu
    IMG-2091.jpg

Jeg valgte Bündnerfleisch som forret
    IMG-2092.jpg

Veal goulash som hovedret. På trods af udseendet var det egentlig ganske lækkert.
    IMG-2093.jpg

Man kunne sammensætte sin egen morgenmad fra en liste med mange forskellige ting. Jeg valgte bare en asiatisk nudelretten. Man skal jo prøve noget nyt ind i mellem. :)
    IMG-2094.jpg

Nielspg, THammer, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,596
    6,838
    Point:
    113
    Hvilken flytype på ZRH-HKG med en ikke så bekvem seng ?

14. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Det var en Boeing 777-300ER. Det føltes nærmest som at ligge i en kiste og det var heller ikke nemt at stå op fra liggende stand.

PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  15. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Der er stadigvæk fodboldfeber hos Lufthansa, selvom Tyskland er ude af Euro.

I dag på CPH-MUC.
    IMG-2424.jpg

THammer, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    SAS Plus - Første afgang til Atlanta

Flyselskab: SAS
    Rute: CPH-ATL
    Hvornår: Juni 2024
    Type: Aftensmad

9EAB1146-073C-421B-BE93-8EC4080453EB.jpeg

THammer, PENSIONISTEN, Beaglen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. klausbm

klausbm VIP medlem

Beskeder:
    122
    518
    Point:
    93
    Flyselskab: TAP
    Rute: CPH-LIS
    Hvornår: 10. Juli
    Klasse: Business
    Type: 32N
    IMG_1124.jpeg IMG_1125.jpeg IMG_1126.jpeg
    Sirloin steak. Ganske fin smag og rosa i midten.

Nielspg, THammer, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Rute: ATL-CPH
    Type: Aftensmad

48821A01-B5E1-48FD-A320-53B1FC454A53.jpeg

THammer, Henry, Pep og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Rute: ATL-CPH
    Type: Morgenmad

IMG_3684.jpeg

THammer, klausbm og Henry "Synes godt om dette"
  20. Pep

Pep VIP medlem

Beskeder:
    253
    749
    Point:
    93
    Hvordan ser det ud med drinks, vand oel, og vin? Ad libitum? Som vi siger i Jylland: ...det var en god begravelse, men det var skidt med nødningen...?

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side