Flyselskab: KL Rute: AMS-CPH Hvornår: Februar 2024 Klasse: Business Type: Aftensmad Det sene aftenfly, så kan ikke udtale mig om smagen, billedet er fra naboen. Vinudvalget derimod..
Flyselskab: Aerolíneas Argentinas (AR) Rute: SCL-AEP-USH Hvornår: Februar 2024 Klasse: Economy Type: Snack Det er jo ikke rigtig mad, men tænkte jeg lige ville dokumentere serveringen hos AR i Economy på en hhv 2t international og 3t national rute (her sprite på det korte ben, som blev erstattet af cola på det lange). Det er jo snart en alliancepartner til sas. Frit valg mellem kolde og varme drikke (uden alkohol), samt en pakke kiks. Og så er AR vist et af de eneste tilbageværende selskaber hvor det ikke koster ekstra at have en kabinekuffert med.
Flyselskab: KLM (Cityhopper) Rute: BLN-AMS Hvornår: Februar 2024 Klasse: Business Type: Snack (aften) Samme type snack de bruger på alle flyvninger af denne type/længde. Så også på CPH-AMS ruten. Fint ift. Economy generelt i Europa.
Jeg er ved at rydde op i mine billeder EWR-CPH i starten af december sidste år: Alt i alt synes jeg at SAS er på vej tilbage til et rigtig godt produkt over atlanterhavet.
Flyselskab: Turkish Airlines Rute: CPH-IST Hvornår: Februar 2024 Klasse: Economy (laaangt nede bagi) Flytype: A321 Type: Frokost Jeg var ret imponeret over alt det mad og drikke - frit og kvit og gratis. To varme retter at vælge imellem og fin skærm i sædet med masser af film og underholdning.
Flyselskab: SAS Rute: CPH-IAD Hvornår: Februar 2024 Klasse: Business Maden smagte som sædvanlig udmærket
Flyselskab: SAS Rute: IAD-CPH Hvornår: Februar 2024 Klasse: Plus Første gang jeg har fløjet på Plus og var derfor spændt på maden. Det var acceptabelt, men heller ikke mere end det. Havde få timer inden flyvningen spist et stykke Cheesecake hos Cheesecake Factory og fik det endnu engang som dessert til aftensmaden
Jeg valgte anden og den var virkelig dejlig med rigelig sovs til. Desværre mislykkedes mit billede, så I må nøjes med et billede af den kanonlækre laksforret og kærestens risotto. Det var første gang at jeg ankom i JFK lufthavnens internationale terminal. Sikke noget gammelt bras! Heldigvis var der ingen andre internationale ankomster så sent om aftenen. Så vi kom hurtigt ud og rystede bare på hovedet.
Generelt er amerikanske terminaler ganske forfærdelige, kønsløse og billige at se og opholde sig i. De gør intet for at skabe en atmosfære der er behagelig eller fordre til at nyde opholdet inden flyveturen videre.
Jeg var ellers sikker på, at Charles de Gaulle lufthavnen ikke lå i USA. Den lever dog 100% op til din beskrivelse.
Jeg er da ked af, at du ikke forstår mit indlæg. Det er min indstilling, at CDG lever fuldt op til Kenneth's beskrivelse "ganske forfærdelige, kønsløse og billige at se og opholde sig i. De gør intet for at skabe en atmosfære der er behagelig eller fordre til at nyde opholdet inden flyveturen videre." Og det virker da til, at jeg ikke står alene med den opfattelse: Paris CDG Airport Customer Reviews - SKYTRAX (airlinequality.com)
Jeg forstaar dit indlaeg men er dybt uenig. De nye lounger i alle de terminaler jeg kender, er fantastiske! Logikken, logistikken, og skiltning er forbedret kolossalt de senere aar, man gaar aldrig forkert som i 90'rne...? Man kan forberede sig yderligere via soegning paa CDGs hjemmeside og estimere tid mellem terminalerne. Togene mellem er jo gratis og koerer mindst hvert 5te minut. CDG, here we come!
"Charles de Gaulle airport, Paris. 8633 frequent travelers give this airport an average rating of 7.6/10.This is above the general average. Over the last 12 months the rating has been trending upwards. Strengths:Security/immigration efficiency, Services and cleanliness Weaknesses: terminal access unpopular compared to other airports" Kilde: https://flight-report.com/en/airport/CDG/ Storlufthavne er generelt altid forfærdelige, især første gang. Men sammenlignet med LHR, FRA, og AMS foretrækker jeg nu CDG. Tips: hvis man kan rejse via MUC i st. f. FRA er det en stor gevinst....
Den ombyggede/renoverede terminal 2D er da blevet rigtig flot; jeg synes, det er er fornøjelse af opholde sig der, så jeg er på @Pep 's "hold" Sikkerhedskontrollen er lynhurtig, og så er der lyst, luftigt og højt til loftet.... i modsætning til FRA, hvor der er uendelige endeløse lange lavloftede gange.