Flyselskabernes mad og drikke i luften

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 21/10/14.

1. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Flyselskab: SAS
    Rute: CPH-EWR
    Hvornår: Juli 2023
    Klasse: Business
    Type: 2 Forretter, 1 hovedret og 1 dessert IMG_1455.jpeg IMG_1456.jpeg IMG_1457.jpeg IMG_1458.jpeg

PENSIONISTEN, THammer, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Har lige været på en lidt pudsig tur: Bergen-Oslo-CPH-Berlin på SAS Go. Da jeg har Diamondkort, kunne jeg få følgende gratis:
    1) Bergen-Oslo: Softdrinks, men ikke øl (da det er norsk indenrigs)
    2) Oslo-CPH: Alle drinks, også øl og vin (da det er en 'lang' international rute)
    3) CPH-Berlin: Nothing, nada, nul og nix, da ruten tilsyneladende er for kort, selv om den er længere end Bergen-Oslo)

Det er mig en gåde, at de har lavet deres cateringkoncept så kompliceret, at hverken de selv eller kunderne altid kan finde ud af det. Og når det kommer til det spiselige, bliver det endnu værre at holde styr på.

Er der nogen af jer, der kender årsagen til, at de har lavet det så bøvlet?

Beaglen, Jeblin, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Jeg kender ikke grunden udover økonomi. Men jeg er helt enig i at det er totalt ugennemskueligt, hvad reglerne er på de enkelte flyvninger. Der er som du nævner ikke nogen helt logisk beslutning - der er dit eksempel på CPH-BER og BGO-OSL et godt eksempel.

Selv besætningen ombord er nogle gange forvirret og glemmer hvad reglerne og hvad der tilbydes hvornår.

Beaglen, Jeblin, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Vel foruden spiritus? Med mindre det er ændret, serverer de ikke spiritus inden for norden, bare for at gøre det endnu værre :D

Henry "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Det har du nok ret i. Jeg bestilte bare en øl, og det var ikke noget problem....på den del af turen.
    Og hvad angår det økonomiske, så har jeg en redningsplan for selskabet: Få jer nu nusset sammen til at få flyene afsted til tiden, så I undgår at skulle betale kompensation. Alene sidste måned havde jeg to missed connections, hvor SAS skulle betale hotel, taxi, mad, underbuxer og tandbørste ud over de "obligatoriske" euro i kontanter. Det beløb overstiger langt prisen på en taxfree øl.

Beaglen, PENSIONISTEN, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    928
    2,739
    Point:
    93
    ... Og få flyene fyldt op med kunder - synes ofte SAS er halvfyldte sammenlignet med LH gruppen på tilsvarende flyvninger..

PENSIONISTEN, T4L, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Flere og flere flyselskaber tilbyder nu muligheden at forudbestille sin mad til flyveturen, hvilket jeg virkelig godt kan lide. Jeg ser egentlig kun fordele, ingen ulemper. Min næste tur går med TAP og jeg har lige fået en mail med invitation til at vælge maden, dog kun for den del af rejsen der starter i Lissabon.
    Screenshot 2023-08-17 at 06.15.46.png
    Screenshot 2023-08-17 at 06.16.03.png

Kæresten valgte lam og jeg valgte pastaretten. Det bliver spændende at se om det nu også er det vil vil få serveret. :)

Beaglen, Nielspg, THammer og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. bertil storr

bertil storr VIP medlem

Beskeder:
    152
    303
    Point:
    63
    Flyselskab: Singapore Airlines
    Rute: Singapore-New York JFK
    Hvornår: august 2023
    Type: 2 hovedmåltider og et mindre måltid før landing. Begge hovedretter (lammekrone og seabass) var bestilt hjemmefra via. Book the Cook
    20230829_134509.jpg 20230829_140114.jpg 20230829_141901.jpg 20230829_144016.jpg 20230829_223338.jpg 20230829_223958.jpg 20230829_225045.jpg 20230829_232006.jpg 20230830_054037.jpg

Beaglen, klausbm, asf og 13 andre "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Flyselskab: SAS
    Rute: København - Oslo
    Hvornår: September 2023
    Klasse: SAS Plus
    Type: Morgenmad

For første gang i mange år en positiv oplevelse med SAS! Eller skal jeg sige JetTime?
    Fint udvalg af smoothie, yoghurt med granola, varm(!) bolle med pålæg, og selvfølgeligt kaffe. Meget fint morgenmad på den tidligere morgenafgang.

Hjemturen med eftermiddagsfly var ikke en polarrulle, men noget andet wrap wrapped i plastik, så det blev et nej tak bare ved synet.

IMG_2265.jpeg

Senest redigeret: 24/9/23
    Beaglen, THammer, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Jeg havde i løbet af august 6 ben med MH:
    KUL-PEN, KUL-LGK, LGK-KUL-JHB, JHB-KUL-BKK
    Det fungerede som transport i Malaysia jeg alligevel skulle, samt at samle tierpoints til BA sølv igen, efter at have mistet det i slut marts. det kostede ca. 750kr per ben, der hver gav 40 tierpoints.
    Generelt udemærket service specielt pris og længde på turene taget i betragtning. Det var lidt sjovt at der f.eks. på KUL-LGK ikke kunne serveres kaffe fordi turen var for kort (eller de ikke gad), men de sagtens kunne på KUL-PEN, og JHB-KUL.
    På første flyvning fik jeg et rigtigt hot towel, og var så glad for at det var tilbage. På de næste 5 var det dog desværre kun kolde håndklæder.
    Med MH business var der adgang til deres egen lounge i KUL og plaza premium i LGK, men der var ingen lounge i JHB desværre.

KUL-PEN, morgenmad. Nudler pakket i bananblad
    20230803_085609.jpg

KUL-LGK, super lækker morgenmad.
    20230810_190938.jpg

LGK-KUL
    20230812_182640.jpg
    KUL-JHB
    20230812_152027.jpg

JHB-KUL satay igen
    20230819_113120.jpg
    KUL-BKK
    20230819_153525.jpg

Senest redigeret: 25/9/23
    Beaglen, asf, Nielspg og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    20230927_011708.jpg
    UA business BOG-IAH
    Med afgang kl 00.14 ville jeg typiske have sovet fra maden, men med 2 redeyes i træk tænkte jeg det var fint at blive ekstra træt til den næste... valg mellem.kylling eller bøf, og bøffen car bestemt godkendt, pink og mør.
    Til morgenmad blev det først givet vand/juice til dem der var vågne, derefter en lun chokolade muffin, begge dele ca. 40 min før landing.
    Jeg blev som den eneste tilbudt en kop kaffe ca. 25 minutter før landing, hvilket jeg tror jeg kan takke min 1k status for.
    Generelt var de meget hurtige og opmærksomme til genopfyldning af drikkevarer, og at fjerne ting når man var færdig. Rigtig positiv oplevelse af soft product!

Beaglen, asf, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,652
    Point:
    113
    Flyselskab: Finnair
    Rute: SIN-HEL
    Hvornår: October 2023
    Type: Dinner & Breakfast
    Valgte laks. Smagte fortrinligt. Spring desserten over.
    Husker ikke så meget fra morgenmaden, så det har næppe været den store oplevelse. Husker at quichen var så våd at den nærmest skulle spises med ske.

IMG_2384.jpeg IMG_2385.jpeg IMG_2386.jpeg IMG_2387.jpeg IMG_2388.jpeg

Beaglen, Jeblin, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,652
    Point:
    113
    Flyselskab: Malaysia Airlines
    Rute: SIN-KUL
    Hvornår: Oktober 2023
    Type: Snack - meget snack!
    Havde regnet at få den sædvanlige kedelige sandwich. I stedet fik alle på Biz en kæmpe boks med snacks. Der var rigeligt til en SIN-KUL R/T.

IMG_2519.jpeg IMG_2520.jpeg

Beaglen, Erwin Lansing, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,652
    Point:
    113
    Flyselskab: Finnair
    Rute: DOH-CPH
    Type: Breakfast + snack.
    Lidt spøjst at flyve AY på DOH-CPH.
    Fortrinlig betjening og veloplagt crew. Nærmest bedre end det jeg har oplevet på "rigtige" AY ruter.
    Valgte Shakshuka. Smagte fortrinligt. Prøvede begge desserter, men mangoen var min favorit. Humus med grønsagstave og lidt brød smagte i igen udemærket, men lidt en tynd omgang.
    Der var 2 vinlister. Den der var trykt i menuen og en løsblad. Sikkert fordi der har været nogle ændringer til vinene og så var der her end hurtigere og bedre løsning, i stedet for smide alle menukortene ud og så trykke nogle nye.

IMG_2533.jpeg IMG_2536.jpeg IMG_2537.jpeg IMG_2538.jpeg IMG_2539.jpeg IMG_2540.jpeg IMG_2541.jpeg IMG_2542.jpeg IMG_2543.jpeg IMG_2544.jpeg

Beaglen, Erwin Lansing, tbh og 9 andre "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Det var dog en enorm mængde indpakning, plast, pap og papir med masser af ultraforarbejdet "mad" med virkeligt mange spændende tilsætningsstoffer. Bon appetit, skriver de på kassen - håber du overlevede, trods alt :)

Beaglen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  16. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Flyselskab: Air France
    Rute: CDG-HAV
    Klasse: Premium Economy
    Type: Dinner + breakfast

Valgte selvfølgeligt anden, som smagte fremragende.

IMG_2307.jpeg

IMG_2308.jpeg

Beaglen, HenrikM, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,105
    4,717
    Point:
    113
    Suk! Jeg vil så gerne tage til Cuba! Men så forsvinder min ESTA til USA og jeg har endda Global Entry. :mad: Nyd det og post mange billeder!

Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    928
    2,739
    Point:
    93
    Hvordan har du fået Global Entry? Det troede jeg ikke man kunne få som dansker..
    Men ja, jeg var nødt til at skifte til alm visum, der dog gælder i ti år modsat ESTAs to år.

19. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Det kan også varmt (sic) anbefales :) Spørger de eksplicit om det? De er netop meget forsigtige på Cuba at der ikke kommer til at stå noget i ens pas.

20. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Svaret er jo på CBPs FAQ. Det er af de sidste ting, der blev "gennemTrumpet":

"The U.S. Department of State designated Cuba as a State Sponsor of Terrorism (SST) on January 12, 2021.

With limited exceptions, a traveler who is found to have visited Cuba on or after this date is not eligible for travel under the Visa Waiver Program (VWP) using an Electronic System for Travel Authorization (ESTA) and must apply for a visa to travel to the United States."

Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.

Del denne side