Flyselskab: SAS Rute: CPH-IAD Hvornår: Juli 2025 Klasse: Plus Type: Kylling med kartoffelmos + skinke med salat Kommentar: Igen ganske velsmagende mad på Plus. Savnede dog en dessert efter middagen, der var kun et stykke chokolade. Venlig betjening. Første servering var det samme som på eco, men anden servering var kun til Plus mens ego fik en varm toast. Til forskel fra KLM og AF som jeg fløj med sidst måned - der fik vi det samme på Premium eco som på eco.
Nej, der er rigtige glas og bestik. Det var bare et levn fra pre-dinner drink'en (danskvand), som jeg fortsatte med til maden. Havde frit sæde ved siden af, så det rigtige glas røg over på det andet bord.
Flyselskab: SAS Rute: CPH-AMS Hvornår: Oktober 2025 Klasse: Business Type: Vegetar special meal Kommentar: Faktisk en overraskende god oplevelse. Bookede billetten for point med SAS MC, jeg havde nok ikke betalt den højere pris… 6 rækker med business - 7 pladser var i brug. Når man scanner QR koden kommer man til et skjult punkt i SAS appen med en drinks menu. Bl.a. min yndlingsdrink - en bloody Mary : )
Prøvede lige den nye business class her i weekenden (CPH-LRH-CPH). Der var en del gode 'takter', men også masser af plads til forbedring. Ved velkomstannonceringen blev economy budt velkommen, og de fik at vide, hvad de ville få og kunne købe. Business class blev totalt ignoreret, mens personalet vandrede frem og tilbage, mens vi sad og ventede på, hvad der mon skulle ske. Måltidet var det værste, jeg nogensinde har fået serveret på et fly: kogte melboller med en tyk, hvid sovs på toppen. En rent high carb/no protein-måltid; troede det var en fejl, men det var det ikke. Hertil et halvt glas lunken champagne (som dog smagte virkelig godt), og så var der ellers udsolgt; kunne kun få den billige mousserende vin.. Hverken mad eller drikke blev annonceret, og den kaffe/te de lovede at komme rundt med, dukkede aldrig op, men til gengæld kunne man høre, at crew havde en fest ude i køkkenet i stedet for at gå en ekstra runde i kabinen. Jeg savnede også en varm klud eller i de mindste en lille spritserviet, men den var sparet væk. Jeg håber på, de får strammet op på både service, maden og uddannelse, for ellers holder jeg mig og mine penge på den billigere side af det nye og absolut fine gardin.
Jeg havde en god oplevelse fra Budapest til København i onsdag. Men jeg synes også, at en del småting halter.
Hvad ligger ovenpå melbollerne - det ligner baby kakerlakker !!! i det land, hvor jeg voksede op, var der uhyggeligt mange af slagsen !!!
hehe, det var som sagt et måltid totalt uden protein, så havde det dog bare været kakerlakker Men det var angiveligt solsikkefrø. Det så væmmeligt ud, det lugtede fælt, og smagte stygt.
Det ligner lidt en "kikser" den hovedret. De andre hovedretter jeg har set ser bestemt bedre ud. Men det kunne være super om der rent faktisk var et valg - enten på forhånd og bestille sin hovedret - eller på flyet. Lidt træls ikke at kunne få protein på en længere tur. Tænker SAS snart kunne komme med pre-ordering når logistikken er kommet helt i orden.
Flyselskab: SAS Rute: CPH-OSL + OSL-CPH Hvornår: 8+9. oktober 2025 Klasse: Business udemærket mad begge veje. Smørrebrød på formiddagsflyvning og laksetartar med lunt brød på hjemturen om aftenen dagen efter. Man kan tydeligt mærke, at det er nyt for besætningen. På vejen mod Oslo virkede de meget forvirrede over "alt det" de skulle have styr på, mens der var noget mere ro på den anden vej. Dog mangler de sidste finishing touches før det for alvor kan kaldes en business oplevelse. Men for en flyvetur på ca. 1 time er maden ganske fin, såvel som rigtig champagne. Og så er jeg meget positivt overrasket over den fine porcelæns-termokop til kaffen.
Flyselskab: SAS Rute: AGP-CPH Hvornår: September 2025 Klasse: Plus Mit bud af 230 kr. for opgradering gik igennem og så blev det en behagelig rejse hjem med mad der faktisk smagte udmærket og dertil bobler selvfølgelig.
Flyselskab: SAS Rute: BGO-CPH Hvornår: Oktober 2025 Klasse: Business Ganske udemærket mad og rart med sæde blokering, er fan af business fremfor plus.
Flyselskab: SAS Rute: BGO-CPH Hvornår: Oktober 2025 Klasse: Business Igen en virkelig god service, er fan af SAS Business i seuripa.
Det er blevet efterår og der er kommet en "ny" meny på SAS. De nye måltider er en muffin og en ciabatta sandwich med ost. Derudover kan man nu også købe en USB-kabel. Cool. Jeg skulle på en længere tur til Colombia. Den billigeste businessbillet med Skyteam som jeg kunne finde var ud af Madrid. Men jeg var i Tyskland. Der var en "praktisk" billet med SAS MUC-CPH-MAD med overnatning i København, så at jeg kunne pakke kufferten om. Business var kun 200 kr. mere end Economy. Det var ikke svært. Champagnen er en helt klar ompgraderiing og man får lige så meget som man vil have. MUC-CPH Smørrebrødet med kylling kunne jeg rigtig godt lide og desserten var også lækker! De gode toner fortsatte med en dejlig morgenmad på CPH-MAD. Personalet var meget veloplagt på begge turer og de var tydeligvis glade for at nu kunne tilbyde dette forbedrede produkt. Prisen for en businessklassebillet er dog så høj, at jeg under normale omstændigheder ikke ville betale den. Man kan trods alt også spise godt på jorden.
Flyselskab: Korean Air Rute: NGO-ICN Hvornår: November 2025 Klasse: Business Et kort hop fra NGO til ICN. Valgte beef og sprang desserten over. God service fra crew men ellers ikke meget mere at sige om den korte flyvning. Smagte fortrinligt og øllen var et godt match.
Flyselskab: Korean Air Rute: ICN-SIN Hvornår: November 2025 Klasse: Business Havede pre-ordered steaken. Viste sig for en gangs skyld at være et godt valg og var, for mig, perfekt. Til dessert tog jeg en vanilje is. Alt i alt et godt måltid og god service fra crew.
Har netop overstået en tur fra Aalborg til Oslo og tilbage igen. Fløj i går AAL-CPH-OSL på Business med fuld forplejning fra CPH til OSL jf. det nye koncept. Synes besætningen virker mere komfortabel med serveringen efterhånden som tiden går, men oplever at det hele varierer lidt fra gang til gang. I går var 3. gang jeg fløj med det nye koncept. Her fik vi f.eks. ikke “menukort” uddelt med dagens servering. Kaffe kom i 2. omgang (hvilket giver fin mening), mens det de andre gange er kommet i én omgang sammen med øvrige drikke og maden. Mindre detaljer.. Men i dag fløj jeg så hjem her til aften på den direkte maskine fra OSL til AAL. Også på business - med SAS Link i en Embraer 195. Jeg var klar til at få aftensmad serveret, og havde kun spist en smule i loungen, så jeg blev slemt skuffet over aftenens servering. På denne flyvning var der ikke business forplejning, men blot en kurv med snacks som blev delt ud og så de gamle “SAS plus vegetar sandwiches”, og så drikkevarer fra café-vognen, men ingen champagne og vin i flaske.. Hvordan kan det være? Intra-skandinavisk rute på business er vel samme koncept? Jeg rejste i firmaregi, men hvis jeg havde betalt for business, ville jeg da blive slemt skuffet..