SK963 d. 10/10 Plus (op-up) Sparkling wine og nøder Dinner, bbq chicken. Smagte udemærket. Dessert var noget chokoladekage med hindbær, heller ikke dårligt Breakfast... Det var uspiseligt, det varme. Bare lugten af det varme så viste jeg at den var helt gal, men osten der var under spegepølsen var meget god. Jeg undrede mig over at det var alt der blev serveret på denne flyvning. Jeg har dog sovet et par timer, lige efter maden, men tror ikke de har serveret noget der. Der gik timer mellem at de gik runder med vand, og med et vinduessæde gad jeg ikke gå ned og hente det selv, og jeg kan aldrig finde ud af hvordan det er med at bruge funktionen til at kalde på dem. Gjorde det en gang for at få noget vand da jeg havde været vågen i 1½ time uden de havde gået rundt. Jeg fik 2 glas da stewardessen ikke var sikker på om de havde flasker. Det var ok, men synes godt de kunne have gået rundt noget mere selv og serveret nogle snacks også.
selskab: KLM Rute: AMS-PVG Hvornår: Februar 2015 Klasse: KLM World Business Type: Middag og morgenmad Jeg er virkelig imponeret over komforten på KLM's World Business, og jeg har kun haft positive oplevelser med servicen også. Konceptet med dessertvogn, og så de små huse, man kan samle på, det fungerer sgu meget godt for mig
Selskab: Thai Rute: BKK-HKG Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Dinner - Salat, Sur/Sød gris med fried rice og grønsager og kage til dessert. Blev skyllet ned med en Singha og en cola. Et ok måltid, specielt den korte flyve tid taget i betragtning.
Selskab: Emirates Rute: CPH-DXB Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Lunch Det var simpelthen så kedeligt som billedet viser. Faktisk vil jeg mene, at salaten med tomaten var det mest velsmagende sammen med spinaten i den varme ret. Det er simpelthen en ommer Emirates. Ingen "Pre-Dinner" GT med snacks. Nej, en time inde i flyvningen var valget mellem kylling og lam. Lam plejer at smage fint og have noget "bid" i, men ikke her, det var intetsigende. Brødet i en pose, pakket separat. Smagte nogenlunde. Ellers det sædvanlige kit med noget snacks og en chokolademousse.
Selskab: Scandinavian Airlines Rute: ARN-HKG Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Business Type: Dinner samt Breakfast
Selskab: Scandinavian Airlines Rute: HKG-ARN Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Lunch, snack and light meal.
Selskab: Emirates Rute: DXB-CPH Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Lunch Maden på hjemturen var lidt bedre end udturen, valgte laks med safranris, bønner og sovs. Det var ok, men sovsen smagte lidt for kraftig til den sarte fisk. Forretten var salat med kalkun. Dessert var chokoladekage med noget appelsinsauce. Samme snack, crackers og lidt tør kiks med chili dip samt smøreost til crackers.
Selskab:SAS Rute:CPH-DUS-CPH Hvornår:03/11/15 Klasse: plus Type: lunch,aftensmad Nyt plus koncept afprøvet. Varm klud. Mmmmm. Men der var altså ingen dug. Tilgengæld må jeg sige at maden var rigtig god og frisk.
Selskab: Air France Rute: CPH-CDG Hvornår: November 2015 Klasse: Economy Type: Snack (det er i hvertfald det jeg vil kalde det). 2 velsmagende mini muffins og jeg tog en danskvand dertil.
Selskab: SonAir Rute: LAD-SZA Hvornår: November 2015 Klasse: Business Type: Let frokost (ok der var heller ikke tid til meget mere på den 30 minutters flyvning). Bestikket var tilsyneladende "lånt" hos TAP, mens porcelænet var SonAirs eget. Ikke den nyeste flyver eller kabine!
Selskab:SAS Rute: PVG-CPH Hvornår: Oktober 2015 Klasse: SAS Plus Type: Dinner Ret god mad, til trods for en noget lodden betjening og blot et valg imellem "vil du have gris eller fisk?". Man kunne måske godt uddybe hvilke typer retter, der var at vælge imellem. Og så forstår jeg ikke, hvorfor SAS ikke udleverer menukort, så man kan forberede sig på, hvad man kunne tænke sig at spise udover blot "fisk/gris"? Salaten er nok den mest velsmagende af slagsen, jeg nogensinde har fået på et fly, og rejerne var utroligt lækre og friske! Hovedretten var noget svinefilet i en asiatisk sauce, og kødet var overraskende mørt. Desserten var en standard cheesecake. Derudover blev der serveret lune boller, som ikke var noget at skrive hjem om (daggamle rundstykker i nye klæder).
Selskab: Korean Rute: NRT-ICN Hvornår: November 2015 Klasse: Economy Type: Lunch Var ellers glad da man i sidste øjeblik havde lavet equipment change fra 773 til 744. Med en load på ca 30% var der chance for anstændig service og servering. Den var dog ret kedeligt. Intet menuvalg, intet kort hvad de ellers plejer at være gode til i østen selv til economypax Maden var et par rejer til forret , kogt kylling med ris og et par tørrede frugter og desserten var ume jelly på plastictube hvilket er hele blommestykker blandet med saft fra blommer. Var lige så mærkeligt som det lyder.Men der var fin plads med en 3 række per mand og fin benplads
Selskab: American Rute: LHR-MIA Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Business Type: Snack + Dinner Standard lun nøddemix. Jeg er ikke den store fan af den slags, men bestemt et plus at de er varme. Drinks med RIGELIGT is. Det er noget (af det eneste) amerikanerne kan, tilstrækkeligt med is i glasset, så det ikke smelter med det samme. Måltidet var okay, men heller ikke mere end det. Lidt kedelig forret, helt utrolig tør kylling. Salaten og brødet var fint. Når man sidder i minikabinen bag First, vælger man hovedret sidst, og ikke først som jeg havde regnet med. Valget var således mellem nedenævnte og vegetarisk. Selvom kødet ved første øjekast så lækkert ud var det desværre meget tørt. Grønsagerne var fine og sovsen var meget velsmagende. Det passede godt med noget lidt krydret. Til dessert blev der serveret en Traditional Ice Cream Sundae - måske den mest kedelige af slagsen jeg har set... Lidt skuffende når man nu har forventet en flot og ikke mindst grisset en af slagsen med masser af hot fudge, flødeskum, nødder osv. Snack Herbed Chicken w. tzatiki sauce, cucumber red onion relish and Boursin cheese stuffed Peppadew. Beef Filet w. Korean bulgogi sauce, mixed vegetables and basmati rice.
SAS Diamond perk CPH-DUS 10/11 - @Henrik Olsen @Kristian kun en "drikkevare" og ikke fire eller 2 x 2 ! ! Og til flynørder - hvilken sæderække og flytype?