Selskab: SK Rute: EWR-CPH Hvornår: september 2015 Klasse: plus Type: predinner drink, dinner og morgenmad. Så er der madbilleder fra EWR-CPH på Plus. Her var det lykkedes både at få veganer mad og babymad. Tjek lige den bakke babymad. Til dem der ikke har spædbørn kan jeg fortælle der er ca til 2 døgns forbrug der. Resten af kabinen kunne vælge mellem kylling eller laks. Der var en stor mand, der brokkede sig over laksen. Jeg fik en spændende Bernard Massard sparkling Wine som velkomst drink. Uheldigvis røg størstedelen på gulvet, da mit bord var i stykker. Der var mange der fik våde tær. til hovedret fik jeg salat med tofu og en gang bagte grøntsager blandt andet aubergine og kartoffel. Der var frugt til dessert. Jeg fik en fin rødvin til. Til morgenmad fik jeg kikærte salat. Lidt specielt men en sund morgenmad. Jeg fik også en æblemos med High fruktose corn syrup. Det er et af de mest omdiskuterede fødevare produkter som menes at have stor andel i deres problemer med overvægt. Den lod jeg blive tilbage. Alt i alt var jeg tilfreds og mine ikke veganske rejsefæller blev enige med sig selv om at prøve at bestille specialret næste gang.
Overvejet at kontakte kundeservice omkring den manglende veganer mad? Det burde du da (kunne) få kompensation for.
Jeg drikker ofte den samme rødvin intra EU på plus, synes den er udemærket hvorimod den 'normale' franske ikke rigtigt er værd at drikke... Ikke at jeg er den store vinekspert
Ja. Jeg har overvejet det. Nu er jeg ikke religiøs veganer, så jeg kan godt spise andet. Men derfor er det da for sløjt alligevel, at de ikke fanger den når jeg to gange kontakter dem for at sikre mig.
Jeg synes det er helt rimeligt at brokke sig over. Man kan jo godt gøre det på en pæn måde for lige at markere uden at bede om guld og grønne skove eller true med bål og brænd. Du flyver sågar business og så skal der da bare være styr på det!
Selskab: TAAG Rute: Soyo - Luanda Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Snack - Sandwich med noget kød og ost, en müsli bar med chokolade, en juice brik (hvor sugerøret selvfølgelig manglede!) og en glas vand ved siden af. Ankomst LAD
De har tilbudt mig 3.000 ekstrapoint. Jeg synes, det er så lidt, at jeg helt har fortrudt at jeg skrev til dem.
Så skriv tilbage og spørg om de virkeligt synes det er nok kompensation for at man skulle sulte på en business class afgang? Ellers er 3.000 ekstrapoint vel stadigt bedre end ingenting...
Det ville i grunden være stærkt hvis du skrev tilbage, ved I hvad lille SAS, behold de 3000 point, dem kan I sikkert bruge bedre et andet sted... Spøg til side, har engang fået 3000 point hos Air France fordi afgangen fra CDG var forsinket et par timer. United smider også en røvfuld point efter kunderne ved utilfredsheds.
Jeg skrev tilbage for et par dage siden. For 3.000 kan man få 2 øl og en pose nødder om bord. Det synes jeg er en ret uheldig værdisætning af maden på business. Men ja. Jeg gider ikke irritere mig mere over det.
Selskab: BA Rute: CPH-LHR Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Snack (ja jeg kalder det i hvert fald ikke lunch!) Som bonus info kan det oplyses at vi holdt ca 45 minutter på jorden i LHR. Der var en eller anden strejke og vi vendte på en standplads der skulle blive ledig. Der var en del der skulle/have været vidre til NYC.
Selskab: BA Rute: LHR-HKG Hvornår: Oktober 2015 Klasse: World Traveller Plus Type: Before dinner drink og dinner Blody Marry Duck Menu
Selskab: SAS Rute: ARN-HKG Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Go Type: AVML - Hhv første og anden servering
Flere årsager: - Jeg vælger hvad jeg gerne vil have - hos SAS er det ikke engang "Chicken or pasta". Der er ikke noget valg - Jeg elsker indisk mad - Jeg er kræsen - spiser fx ikke ost. - Jeg får serveret først
Selskab: Thai Rute: HKG-BKK Hvornår: Oktober 2015 Klasse: Economy Type: Dinner - Noget salat, Nudler med skinke og ala budding til dessert. Ikke det mest velsmagende måltid jeg har fået. Til gengæld var der meget af det og det mættede godt. Fik en Heineken dertil. Imponerende fuld service på så kort en tur. Mange Europæiske (læs SAS) magter ikke engang at servere en kop kaffe og en småkage, på en tilsvarende strækning.
Flyselskab: China Eastern Airlines Rute: PVG-PEK Hvornår: 15 Okt. 2015 Klasse: First (samme kabine og service som Business) Type: Frokost Maden smagte overraskende godt, og der blev serveret dertilhørende lunt brød. Utrolig god service, fint fly med masser af benplads og egen skærm osv. til trods for den relativt korte tur.