CRJ900 17? Sagde personalet kun 1 drink? Jeg nævnte en gang (da jeg alligevel skrev en klage til sas) over at de havde sagt jeg kun måtte få en drink normalt, selvom der står 'drikkevarer' i flertal. Jeg fik et pænt svar om at det ville blive sendt videre så 'vores besætning(er) er informeret om dine diamantfordele' edit: 17 er selvfølgelig helt forkert, jeg tænkte vist for meget på mine egen præference
Det er vist tid til at afsløre resultatet. I alle gjorde det godt, men det er 17D på CRJ 900. 16 er også nødudgangen, men på række 17 kan man læne sædet tilbage. Mht drikkevare/r, kan man godt vist nok vælge flere, men én Mikkeller var nok da jeg skulle på Autobahn bagefter. Min reference gik til de to herrers fire smoothies fra Oslo i weekenden.
Selskab: Korean Rute: GMP-HND Hvornår: November 2015 Klasse: Economy Type: Lunch/Dinner B773 load 100% . Forretten Tofu med soyasauce. Udmærket hvis man er glad for tofu hvad jeg er. Hovedretten kogt kød med ris og kimchi. Sidstnævnte i en vindstyrke 12 så kødet ligeså godt kunne have været hund som en gammel ko - men smagte nu fint. Desserten var et mini stykke plasticindpakket frisk ananas fra Dole. Så der gik man ikke galt i byen. Drikkevarerne alt hvad man ønskede tog coke light da ingen zeros
Selskab: TAM Rute: CNF-BSB Hvornår: November 2015 Klasse: FLEX Type: Snack kedelig sandwich med skinke og ost, som dog var pakket flot ind - hertil min farvorit sodavand (Guaraná) Lidt skuffet da TAM trods alt er de dyreste i Brasilien...
Selskab: SAS Rute: CPH-CDG Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Morgenmad, sædvanlig, yoghurt, varm bolle, appelsinjuice, pølse, ost, salatb kedelig sandwich med skinke og ost. Før det, varm klud og dækserviet.
Selskab: SAS Rute: CPH-ARN Hvornår: November 2015 Klasse: Go Type: øl, læg mærke til, at det er den nye "Hopper - the CloudKit" der smages fra Mikkeller. Pale Ale og ikke dårlig, frugtig og god øl.
Selskab: SAS Turen var: ARN-HK Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Frokost. Hvid fisk med mild sennepssovs. Til forret lidt rejer og "bedstemorkage". Blev gumlet til en ny hvidvin i deres sortiment. Ok mad, valget var kylling med pasta eller fisk.
Selskab: SAS Turen var: ARN-HKG Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Kom jo også lidt before Dinner drinks...
Selskab: SAS Turen var: HKG-ARN Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Before Dinner drinks. GT, zero og cashewnødder.
Selskab: SAS Turen var: HKG-ARN Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Frokost. Kylling med risotto. Smagte so-so. Salaten og den ene reje var bare frisk salat, men kedeligt. Tiramisu eller hvad det var, var uspiseligt.
Selskab: SAS Turen var: ARN-HKG Hvornår: November 2015 Klasse: Plus Type: Før landingsmad. Det var svensk hakkebøf med kartofler. Bøf ok og resten kedeligt.
CDG-CPH aftenflyvning på SAS Plus Smagte nogenlunde. Før servering var der varm klud og dug til bordet - og helt fantastisk service af de kvindelige pursere der var snaksagelige, opmærksomme og muntre. Vi var kun 2 på Plus, hvilket kan skyldes den meget opmærksomhed, men dejligt var det Fik også en sandwich (nu med Pägen-brød). Den var fin uden at imponere
Selskab: Bangkok Airways (PG) Rute: BKK-UTH Hvornår: November 2015 Klasse: Economy Type: Dinner - special meal (AVML) Kort tur med en flyvetid på 50 minutter. Havde glemt at jeg åbenbart har "AVML" i min bookingprofil på bangkokair.com Inden takeoff kom crew hen og bekræftede at jeg havde bestilt AVML. Da vi kom i luften, serverede de lynhurtigt maden. Alle fik varmt måltid. Kunne ikke helt se hvad de andre fik, men det lignede noget kylling med ris og grøntsager. De fik dog noget budding-lignende til dessert. Crew deler appelsinjuice ud fra karton, derefter vand, juice igen, vand igen, kaffe, te, kaffe, te, vand. Så samler de bakkerne ind. Maden var rigtig god, selvom den ikke var helt varm. Smagte meget bedre end det så ud. Bemærk metalbestik. Jeg har sagt det før, og siger det lige igen: Bangkok Airways er det bedste selskab i regionen. Måske i verden!