Forlængelse af Eurobonus statusperiode

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 22/9/20.

  1. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Er der nogen der kan afsløre hvordan det rent praktisk foregik med forlængelse af guld når man ikke selv har opnået tilstrækkeligt med point? Er det sket på for- eller bagkant af ens graceperiode?

    Jeg er d.d. røget ned på sølv, selvom min guld status burde forlænges (optjeningsperiode juli-juni, så grace til og med september). Jeg har ligeledes modtaget et nyt MC Premium kort i farven sølv... :(
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Den skulle automatisk blive forlænget, hvis du selv har optjent status. Hvis nogen har foræret dig et kort, så bliver status ikke forlænget. Så skal du selv optjene status for den nye periode.
     
    Bekgaard og Jeblin "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Ok, tak for svaret.
    Det er jo i så fald ret mystisk for har netop selv optjent guld i forrige periode, men ikke i den netop overståede. Må nok sende en mail til Vibeke...

    EDIT: Vibeke svarede hurtigt - det var en fejl, som nu er blevet rettet. :)
     
    Senest redigeret: 1/10/20
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Jeg er i samme situation som dig. Du har "optjent" diamant i året 1/4-20 - 31/3-21. 1/4-21 starter et nyt optjeningsår. Så længe du optjener Guld i året 1/4-21 - 31/3-22 så fortsætter du din LTG optjening.

    Det er derfor jeg skrev ovenfor at jeg skal optjene mit EBG i perioden 1/4-21 - 31/3-22. Det vil nemlig være mit 10. år i LTG
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Vibeke er bogstaveligt talt guld værd.
     
    jespersm, Jeblin, OIB og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Så kom der nyt om forlængelsen til os, der har udløb 31. marts - 30. april.

    Netop modtaget nedenstående på mail:

    Vi vil stadig servicere og belønne vores mest loyale rejsende – også i disse svære tider, hvor det ikke er muligt at samle de kvalificerende point eller flyrejser, du behøver for at bevare din nuværende EuroBonus-status.

    Som tak for din loyalitet til SAS EuroBonus har vi besluttet at tilbyde dig en 12-måneders forlængelse af dit nuværende medlemsniveau.* Denne fordel gælder automatisk, hvis du ved egen fortjeneste har opnået din status, ved at optjene kvalificerende point eller kvalificerende flyrejser, og din kvalificeringsperiode ender mellem 31. marts – 30. april 2021.
     
    PENSIONISTEN, Steen_C, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Det er dejligt at SAS er hurtigt ude, men kun i et kort interval. Så dem der har udløb efter 1. maj 2021 må vente lidt endnu med at vide om de også får forlængelse...

    Mit udløber april 2021, så jeg får mit EBD forlænget. Tak for det :)
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, Steen_C og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Ja det er dejligt for os der har udløb i perioden her. Men mon ikke også andre kommer med - det er jo ikke meget, man kan flyve pt. Og der går jo desværre nok noget tid, før vaccinen er her og verden bliver mere normal....
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Det er forventning lige nu på den mail at SAS løbende vil forlænge. Det følger i tråd med hvad de har sagt tidligere. Men sjovt at de ikke bare tager konsekvensen og tager et år og ikke lader folk sidde og vente. De risikere jo at nogle vælger andre græsgange
     
    PENSIONISTEN, T4L, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Det er dælme god stil SAS. Proaktivt - og stærkt signal. Bliver helt glad for at jeg for et par uger valgte også at få vores LAX billetter på voucher. Vil godt støtte et trængt selskab når de har hjulpet mig i nogle skarpe situationer - og det gør de så igen. Og så er LTG iøvrigt hjemme. :):):)
     
    jespersm, JackB, CHIP og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Fedt, fedt, fedt. Drømmen lever. I mit tilfælde om LTG og fremtidige flyvninger til USA med tanten.
     
    JackB, PENSIONISTEN, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Tillykke med LTG - Det ville dælme også være en nedtur om du efter 8 år så måtte se dig selv slået tilbage til start, hvis SAS ikke havde ladet dette tælle med....
     
    Offlyer, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Der er mange som i det sidste halve års tid har været meget fokuseret på deres LTG optjening. Så godt at se at SAS skriver det helt klart at 2020 og 2021 tæller med som LTG år.
     
    Thorbjoern, Offlyer, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Min status periode udløber 31.07.21.
    - Der er således allerede gjort et indhug på 5 måneders optjenings muligheder (aug-dec) !!
    - Jeg har billetter i apr, maj, jun og jul til EBG, men i disse usikre covid tider, ville det være rart med en hurtig, automatisk forlængelse af mit EBD.
     
    T4L, CHIP og Henry "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Og nu bliver jeg i tvivl: Ingen tvivl om at min EBD status forlænges yderligere et år - fra 1/4-2021 til 31/3-2022 (+ grace). Men den her formulering fra mailien er lidt kryptisk: "Hvis dit nuværende medlemsskab er Guld, eller højere, vil din foregående kvalifikationsperiode tælle med i dine fortløbende Lifte-Time Gold-år, selv hvis du ikke har opfyldt kravene for EuroBonus-programmets regler for Lifetime Gold."
    Min understregning.
    Hvad betyder "foregående"?
    Er det det år der blev givet i foråret - eller hur?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Ja - det tænker jeg. Hvis du blev forlænget i år i for eksempel marts måned, så bliver du igen forlænget i marts 2021 med yderlige 12 måneder plus 3 måneders grace.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Tak - og ja. Den kan også læses at den nye periode der "frigives" fra marts /april 2021 gælder som status periode - men ikke som en del af LTG ("foregående"). Men hvordan de i givet fald vil styre det - vides ikke. Må vente til april og se
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    I dag 16.dec er det en måned siden at SAS forlængede STATUS for kort, der ville udløbe 31mar21 og 30apr21.
    Nu må vi håbe, at de fortsætte med at forlænge kort, denne gang kort, der udløber 31may21, 30jun21 og 31jul21. Vi har jo ikke de 12 måneders optjeningsmuligheder, men kun hhvs 5 mndr, 6 mndr og 7 mndr. for at beholde nuværende status.
    Cross our fingers - touch wood.
     
    Jeblin, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  19. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Spørgsmålet er også hvad man skal gøre med sit SAS MasterCard nu - overvejer at annullere det. Tænker, at hvis der er flere der overvejer samme, så kan det jo være at Mastercard vågner op...
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Jeg betalte for mit nye år i august mener jeg det var, så der var jeg mere optimistisk på at det ville kunne betale sig. Men som verden er lige nu og forsat ser ud, så forventer jeg ikke at forlænge mit år igen til august. Primært fordi jeg anser værdien af kortet muligheden for at booke long haul business for prisen af Go. Dette er med de nuværende krav til optjening/forbrug ikke realistisk at nå i 2021.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side