Forlængelse af Eurobonus statusperiode

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 22/9/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Ja, man skal holde tungen lige i munden. Der er jo stor forskel på udløb af optjeningsperioden og udløb af status (som jo ligger 3 måneder senere). 3-måneders perioden er vel et levn fra gamle dage, hvor bonuskort skulle sendes fysisk (og der skulle jo også være tid til at registrere optjente point - og evt. klage over manglende point). Men det er jo en helt anden historie. Gad vist, hvornår SAS ændrer/forkorter 3-måneders perioden.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, HenrikM og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    @Henry Du plejer at have helt styr på dette her.
    Kan du tjekke om jeg har lavet min beregning rigtigt.

    Jeg får det til at jeg blot mangler 11.000 statuspoint til Diamant næste år når mine 2 ferier er overstået.
    Er du enig i udregning?
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Nej, jeg er ikke helt enig.

    Du får ikke 25% guld-bonus på rejser med andre selskaber. Min udregning er derfor:
    • 32.750 point står på din konto nu
    • 3.000 point kommer fra mastercard de næste 3 måneder
    • 34.850 point kommer på dine nye rejser
    D.v.s. du får i alt 70.600 point. Diamant kræver 90.000 point. Altså mangler du næsten 20.000 point (med forbehold for regnefejl)

    Beregningerne bygger på dine egne tal. Jeg har ikke tjekket optjeningen hos andre selskaber.
     
    Henrik Olsen og THammer "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Enig i Henrys udlægning
    Nysgerrig - regner i stadig med turen til Fransk Polynesien 4/11?
    Håber godt nok det lykkes for jer - men så skal US da snart melde den endelige dato ud for hvornår de åbner igen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Ahh okay, den var jeg ikke lige obs på, men så tæt på mål, så burde jeg jo nok snuppe en 5.000 point tur (x4 med SAS kampagne) og hente de sidste 20k den vej.

    Altså lige pt. er jeg ikke super optimistisk, har dog været i kontakt med United og fået besked om at det ikke er noget problem at skubbe afrejse dagen en uge, hvis det bliver nødvendigt.
    Skal den skubbes mere end det, tror jeg vi udsætter, da det vil kortne for meget af vores planlagte tur.
    Al overnatning er heldigvis booket med fri afbestilling indtil dagen i forvejen, foruden en enkelt airbnb på Tahaá til 3.000kr, men det overlever vi nok.
     
    Henrik Olsen og Offlyer "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Det er jeg helt enig i.

    Jeg har tidligere taget en tur på Plus: Aarhus-København-Berlin-Stockholm-København-Aarhus. Den gav 4 gange 6.561 point. Pris godt 4.000 kroner. Jeg er sikker på, du kan komme billigere til dine point, hvis du er mere fleksibel.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Har du de 22500 point SAS vil forære guldmedlemmer med udløb jan-feb. 2022 med i beregningerne så du kan spare en tur ?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Nej, hvad :)
    Var det ikke folk med udløb inden januar?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Nj4220, post: 98393, member: 1363"]Nej, hvad :)
    Var det ikke folk med udløb inden januar?[/QUOTE]
    Ifølge min post 73 og din post 75 er de oplysninger jeg har fået at det er medlemmer med udløb jan og feb. 2022. Vedkommende guldmedlem har fået en mail om det den 30. september..
    Jeg kan se på den norske Insideflyer .at der er guldmedlemmer deroppe der er begyndt at få point ind på deres konto.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Nu loggede jeg lige ind og kan se at jeg har fået 23 flyvninger og en masse point, så de er kommet, står blot ikke i point aktiviteten.
    Mailen har jeg også fået, den var bare blevet arkiveret. Se vedhæftet.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Erwin Lansing, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    OK - her jeg brug for lidt hjælp.
    Troede jeg havde styr på det - men Linda fra Diamant mailen giver mig lidt rynker i panden.

    Min optjeningsperiode går fra 1/4-31/3
    Jeg er EBD
    Og ligesom alle andre er min status blevet forlænget i to omgange pga corona
    Hvis min sidste flyvninger falder i hak som jeg håber så lander jeg på 41.996 status point pr 31/3 - og kvalificerer mig altså ikke til EBG næste år

    MEN, optjeningsåret er mit 10. år som EBG/EBD, hvilket jo burde udløse lifetime EBG

    For at være helt sikker spørger jeg Diamant mailen - men får først et meget tåget svar og så kommer nedenstående:

    "Hej Xxx

    Tak for din E-mail
    01. April 20 - 31 Marts 21 tæller med som dit 9 ende år. Dit 10 ende år er 01 april 21 - 31 marts 22.

    Med det tiltag der er i år hvor du modtager halvvejs til level så vil du nå minimum Guld i år og det vil tælle med. Hvilket betyder at du først vil opnå Life Time Gold 30 Juni 2023
    ."

    2023??

    Er vi enige om at uanset at jeg ikke optjener til EBG i indeværende optjeningsperiode, så har jeg med statusforlængelsen tjent mit 10. år - og dermed får jeg LTG - når min "grace periode" udløber 30/6?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Med det hun skriver, så skal du optjene til guld før 31 marts for at nå dit 10 år som LTG.
    Som jeg læser det er du 3.004 points short fra LTG..
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Jeg synes, det er lidt rodet:
    • Dit 10 år optjeningsår som guld (eller højere) ender udgangen af marts i år
    • Hun skriver, du har LTG fra næste år
    Det hænger ikke sammen. Enten er der en skrivefejl i årstallet 2023 - eller også passer de andre oplysninger ikke. Har du fået foræret guldstatus et af årene?

    Hvis du skal optjene 3004 point i år, så er der ikke andet for end at tage en mileage run. Kan en tur til Berlin på plus ikke gøre det? Alternativt er at købe pointene (eventuelt betale med point fra din saldo).
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    tak
    Det ER ekstremt rodet - og det første svar var endnu værre. Lidt træls at man ikke kan få et ordentligt svar. Det er muligt jeg tager en hurtig Plus tur for at være sikker. Jeg mener nu den burde være hjemme
     
    asf, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    5F0D9395-69FA-4029-BD73-F7E456162635.png Opdatering:
    Jeg loggede ind på LTG, som har gennemgået en opdatering, og nu opdaterer status løbende (og ikke som tidligere efter udløb af graceperiode). Så ser det således ud:
    Jeg antager den er hjemme
     
    Jeblin, tbh, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Det må man gå ud fra ja. Tillykke med det :)
     
    Offlyer, SteenC, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Hvordan ser LTG dashabordet ud hos jer andre. Mit siger om 2021: "Dette år er ikke kvalificeret til Lifetime Gold", selv om jeg fik min Guld status forlænget.

    Jeg - burde - pt. have optjent 7 år. (2015 - 2021).
    Min optjeningsperiode følger kalender året (1/1 - 31/12). I 2019 optjente jeg Guld via flyvninger.

    På LTG siden på SAS.dk står der at jeg i 2020 også har kvalificeret mig via flyvninger (46 stk. stå der, hvilket er helt skævt - jeg nåede måske 10 ture med SAS inden Covid ramte, det må være noget SAS har sat ind for at få året til at tælle med).

    Men 2021 står som sagt med: "Dette år er ikke kvalificeret til Lifetime Gold". Jeg har tænkt at SAS lige skulle have tid til at opdateret deres IT, så jeg har ikke gjort noget ved det endnu. Er der andre der kan genkende dette problem?

    UPDATE: Problemet løste sig selv, nu siger LTG-siden at jeg har fløjet 46 legs i 2021 og har optjent guld. :)
     
    Senest redigeret: 9/3/22
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  18. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    91
    Point:
    18
    Godaften. ☺️

    Håber I kloge mennesker kan give et lille råd.
    Grundet div “ændringer”, har flyvemønsteret ændret sig en del midlertidigt.
    Jeg er bange for jeg ikke når at optjene Gold i år. Mangler så meget. 26 flyvninger (eller 15.000 point).

    Så… jeg tænkte evt. købe mig til de sidste statuspoint (hvis det kan betale sig). Synes kun jeg finder Ekstrapoint på shoppen.
    Min optjeningsperiode udløber 31.03.
    Der ryger selvfølgelig lidt på via MC Premium, men ikke nok iht. Status.

    Ved I hvornår Statuspoint kan købes - og hvad de koster?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    678
    Point:
    93
    Du kan købe basispoint her https://www.saseurobonusshop.com/dk/customer-service#buy-and-transfer

    Der er ovenikøbet kampagne indtil 31/1-23 - 1000 basispoint for 5000 ekstrapoint eller 500SEK. Såvidt jeg kan læse mig til, kan du købe op til 15.000point for at opnå guld, hvis du allerede har optjent 30.000 basispoint. Alternativt må du ud og flyve nogle ture. Der er jo dobbelt op på segmenter og point indtil udgangen af februar.
     
    henrik.kristiansen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Ellers må du i gang med et mileage run. Lige nu får du dobbelt op på point og flyvninger, når du rejser med SAS.

    Jeg har selv brugt klippekort til indenrigs rejser. Mener, at prisen er omkring 800 kroner for et klip til en enkelt billet mellem Aarhus og København. Den tur giver 1500 basispoint + 1500 status point lige nu. 2 gange retur - og du har 12.000 point. Mon du ikke kan hente de sidste 3.000 point på dit mastercard og andre flyvninger? evt. et lille køb?
     
    henrik.kristiansen, Peter F., jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side