Forlængelse af Eurobonus statusperiode

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 22/9/20.

  1. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    872
    "Synes godt om" modtaget:
    2,573
    Point:
    93
    Ved ikke om der kom en afklaring ift. LTG - men i den netop udsendte mail fra SAS står der sort på hvidt, at "din foregående kvalificeringsperiode tæller med i dine fortløbende LTG-år". Så synes egentlig SAS gør det ret godt ift. dette - også bedre end forventet, for man kunne sagtens argumentere for, at året blot "nulstilles", så det hverken tæller den ene eller anden vej. Men måske SKIT ikke kan håndtere en så "avanceret" algoritme :D
     
  2. Wolla

    Wolla Aktivt medlem

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Min Guldstatus står stadigvæk med en kvalifikationsperiode fra d. 1/9 til d. 31/8 2021. Burde den ikke være forlænget nu?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Du ser altid kun status for indeværende periode. Også selvom du har kvalificeret dig til den efterfølgende periode.
     
  4. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    SAS har netop justeret på perioden af forlængelse af Eurobonus status. Nu får medlemmer med udløb 31. december automatiske forlænget status.

    Fundet under Eurobonus Covid Q&A:


    På grund af denne ekstraordinære situation har SAS besluttet at tilbyde EuroBonus-medlemmer at forlænge deres nuværende medlemstrin i 12 måneder.

    Denne forlængelse vil automatisk gælde for aktive EuroBonus-konti, hvor medlemmet har opnået sit nuværende medlemstrin ved egen fortjeneste, enten ved at optjene kvalificerende point eller kvalificerende flyvninger. Forlængelsen vil gælde for medlemmer, der har en kvalifikationsperiode med udløbsdato mellem 31. marts 2020 og 31. december 2021.

    Det betyder, at Guld-medlemmer med en kvalifikationsperiode, der udløber 30. april 2021, og et medlemstrin, der udløber 31. juli 2021, vil blive forlænget til 31. juli 2022.
     
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg spejder forventningsfuld i min indbakke, men indtil videre uden held. Kvalificeringsperiode slutter 31/10/21, og jeg har optjent det med kvalificerede point. I 2019, men coronaforlængelse i 20. Den detaljer er ikke helt klar fra overstående.

    Uanset, så er det under al kritik at points stadig udløber som normalt. EB er det eneste loyalitetsprogram jeg kender, som ikke har forlænget løbetid på points i hele denne tid.
     
    miri90, Henrik Olsen, HenrikM og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. frank060574

    frank060574 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej
    Jeg har netop fået forlænget min diamantstatus, da jeg har optjeningsperiode fra 1/9 til 31/8. Jeg havde forstået, at til trods for man ikke har opnået målene for guld, så tæller perioden, hvor man ikke har opnået målet, dog stadig med i lifetime gold. Men status herpå ser dog anderledes ud. Nogen som har oplevet det samme eller har jeg helt misforstået meldingen fra SAS?
     

    Attached Files:

    • SAS.jpg
      SAS.jpg
      File size:
      3.9 MB
      Vist:
      10
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg tror at den funktion du kigger på, er forprogrammeret til at udtrække data automatisk og at den derfor i disse covid tider skal opdateres manuelt. Jeg har forstået det akkurat som du og ville nok bare vente en måneds tid, før jeg kontaktede SAS IT/Eurobonus
     
    Henrik Olsen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  8. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Enig. Lidt is i maven. Det er jo kun 14 dage siden, at din optjeningsperiode sluttede.
    Jeg kører med periode fra 1. April, og min oversigt ser sådanne ud.
    Og point fra 2020-21 er alene statuspoint fra mit mastercard (som heller ikke er angivet korrekt)
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Oplevede nøjagtigt det samme - og kunne faktisk først se opdateret status på LTG efter udløb af graceperioden. Dvs det år jeg fik forlænget af SAS fra 1/4-20 -> 31/3-21 først fremkom på LTG 1/7-21. Hvis jeg logger ind nu er det kun registeret 9 år - selv om jeg jo har fået status forlænget, så tror først de går det op ved udgangen af optjeningsåret.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,979
    Point:
    93
    Har lige fået mail om statusforlængelse - dejligt!
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53
    Jeg har modtaget et guldkort i min nuværende periode (nov 20 - okt 21) og har derfor kortet i den følgende periode samt 3 måneder ekstra (der står i hvert fald, at det udløber januar 23 på kortet). Er det rigtigt forstået, at hvis jeg optjener guld i den følgende periode (nov 21 - okt 22) så vil jeg have kortet i perioden efter også (nov 22 - okt 23 + 3 måneder), og jeg derved vil have guld indtil jan 24? Eller er der noget jeg har overset?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    872
    "Synes godt om" modtaget:
    2,573
    Point:
    93
    Hvis du optjener til guld i én periode, så har du også guld i den efterfølgende periode (+ 3 måneder).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Har lige talt med et Guld medlem der har fået oplyst fra SAS at ved statusudløb med udganen af januar og februar 2022 vil SAS hjælpe ham med bevarelse af guldstatus ved at tilskrive 23 flyvninger eller 22500 point til kontoen i oktober måned.
     
    Erwin Lansing, Offlyer, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Gad vide om det sammen med den nuværende x4 kampagne er tegn på at statusforlængelsen er slut - og dvs det var "kun" til og med 31/12 ???
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Det vil jeg da se frem til, min udløber 31/1-2022, så det ville gøre en verden til forskel ifht. at nå genoptjening
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Det seneste jeg har hørt/læst er, at medlemmer der har udløb i januar og februar få indsat 50% af det påkrævede antal BASISpoint for fornyelse - dvs Sølvmedlemmer får 10.000 basispoint, Guld 22.500 basispoint og Diamant 45.000 basispoint. DVs. kun basispoint - ikke point der fremgår af Premium konto eller til anvendelse.
    Så ja, måske kan det konkluderes at medlemmer med udløb marts og derefter, må opfylde de 'normale' krav for fornyelse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Du mener vel statuspoint?
     
    NielsC og JackB "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Av av. Har udløb i marts.
    Men omvendt så ville jeg nok ikke gide lave en masse MR for at bevare Diamant status. Jeg nøjes med Guld fremover. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Jeg har også forstået på det guldmedlem jeg talte med at det er statuspoint.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg er meget forvirret (men det er ikke første gang med EB :rolleyes:). Det jeg har læst, var, at forlængelse gik på optjeningsperiode. Det vil for mig sige, 31/10 og dermed falde indenfor forlængelse. Men... her læser jeg mange skrive om udløb, som jo er 3 måneder senere, 31/1, og dermed ikke gælder. Nu har jeg kun sølv status, uden brugbare fordele, så er temmelige ligeglad, men det er vigtig at holde de to datoer adskildt.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side