Var i MUC over weekenden. Der var om muligt endnu mere tomt end i CPH, hvor der kun var to security linjer åbne, og generelt ret tomt.
Endnu engang på vej til Madrid og fladt over dette triste syn med arbejdsløse A350 'ere. #pengene fosser ud af kassen
God mandag fra Torrey Pines South Golf course (hvor US Open afholdes i 2021). Arbejder med udsigt ud over banen, og nu endelig min tur til at spille den. Helt fantastisk oplevelse.. og så verdens bedste deal. Som residence koster en eftermiddags-tid 38$ (ca. 250 kr) for en runde på een af verdens bedste golfbaner. Folk udefra må slippe omkring 200-300 USD for en runde, så der er vise fordele ved at være lokal
God mandag! Hvis man mangler lidt inspiration til mundmasker: https://www.etsy.com/listing/832703510/flying-blue-platinum-frequent-flyer
På vej fra København til Cardiff over Amsterdam. Business med KLM... Der er ikke mad i business loungen, men man kan gå ind i den anden afdeling.
Rart at se at nu er der lounger åben i CPH. Så mangler vi bare SAS kommer med en udmelding om deres....
Der var nogle, der ikke fik sig en særlig god mandag (eller egentlig lørdag, men nyheden blev ført udgivet i dag). Passagerer i karantæne efter flyet landede 1 minut "for sent" (hollandsk) Norge har indført påkrævet karantæne fra Frankrig fra den 8. august. Et SAS fly fra Nice landede desværre kl. 00:01. Selvom lokale myndigheder fik talt sammen, var der ikke noget at gøre. Efter midnat var efter midnat, og dermed 10 dage i karantæne.
Den er hård - DK siger at alle de som er ude at rejse kan vende hjem stille og roligt uden at skulle i karantæne.
God mandag fra en ret tom Senator lounge i MUC. Hernede kan de godt holde åbent. man må også give dem at de er virkeligt grundige med konstant rengøring.
Som beskrevet andetsteds, så valgte jeg at tage en spontan tur til Aalborg. Dette var selvfølgelig grundet DATs VIP-flyvning, hvilket jeg også så som min sidste mulighed for at prøve at flyve med en MD-80. Det blev altså til en tur med Coca Cola-flyet fra CPH til AAL, en times turn-around og med en SAS CRJ900LR tilbage. Jeg var ikke vildt flittig til at tage billeder, men her er da lidt: Vi var 50 ombord, så der var bløde sæder til alle. DAT serverede en udmærket gløgg og derudover var der en julegave fra Jesper Rungholm, da der i en af sædelommerne lå en kuvert med et gavekort til 2x AAL-CPH retur. Det var desværre ikke min Det tog de planlagte 28 minutter til Aalborg, og det var jo ærgerligt for man sidder godt. Jeg havde overvejet at sætte mig allerbagerst for at få mest mulig lyd fra motorerne, men jeg værdsætter mine trommehinder og sæderne oppe foran så alt for lækre ud, så jeg hørte ikke meget til motorerne oppe på række 2. Efter et kort ophold i Ålleren vendte jeg snuden tilbage mod hovedstaden. Ombord på SAS' CRJ var vi præcis otte passagerer. Med to piloter og to stewardesser, så er det rigtig svært at se hvordan det skal komme til at løbe rundt det næste stykke tid, når flyet er så tomt op til jul. DAT fløj også AAL-CPH en time tidligere og Norwegian havde en flyvning med præcis samme afgangstidpunkt som SAS'. Det bliver hurtigt til mange tomme fly.
Det handler nok om, at der er flere, der rejser København - Aalborg op til jul, og omvendt efter jul. Flyene kan jo ikke stå i AAL hele julen Især ikke Norwegian, der bruger deres CPH-OSL til at skifte crew.
Faldt lige over denne flyvning: https://www.flightradar24.com/JAF9111/26c65be0 - en TUI Fly Belgium 787-8 fra Billund til Santo Domingo i Den Dominikanske Republik - af alle steder! Flyvningen fremgår ikke af afgangstavlen på www.bll.dk, og det er altså dermed med største sandsynlighed ikke en "offentlig" flyvning med passagerer, og jeg kan ikke forestille mig at nogen ved deres fulde fem i disse dage vil flyve til DDR (ikke den der udgik i 1989! ;-) ). Er der nogen der ved om Billund og omegn tilfældigvis er leveringsdygtig i vacciner? Vi har jo de seneste uger set adskillige flyvninger fra Europa og UAE til Sydamerika med vacciner, i dette tilfælde er det jo så dog konkret i Caribien. TB9xxx-flynummeret leder mig også til at tro at der er tale om enten cargo- eller en meget specifik charteret flyvning.
God mandag! Der var lagt op til mange forventninger til denne første dag efter weekenden, men man kan altid blive overrasket. F.eks. havde jeg ikke set det komme at jeg ville læse denne overskrift i dag: Stadion får ny facade bygget af gamle fly
Det er ganske vidst ikke fly, men Odense er heller ikke just kendt for regelmæssig flytrafik, og slet ikke i vinterschedule