God onsdag fra Waikiki. Efter et kort nightstop i SFO skulle jeg med UA1175 dep. 09:01, propfuld som altid, 63 på venteliste iflg tavlen i gaten !! Jeg havde eco plus, som dog kun betyder ekstra benplads .
men jeg, som såkaldt 'loadcontrol specialist', fik jeg mig en sjov oplevelse, som jeg bliver nødt til fortælle her :
Vi skubbede præcis, taxi'ede i det uendelige og rullede til sidst ind på et sidespor. Endelig lyd fra cockpit - ups vi var overlastede, så var der virkelig en her, der vågnede op til dåd, lige noget for den gamle pensionist, spænding.
Tilbage til gaten, co sagde at de måtte offloade en cargo container, men det ville nok tage for lang tid, for cargo lastes altid bag bagage containerne !! Man valgte at offlade nogle passagerer. (Jeg sad på anden række, hvor crew sad lige foran, de berettede løbende til os psgr'er, der sad i nærheden). Efter en time, afsted, nåede helt ud til start, så fik vi teknik, nu var det virkelig en fåmældt besked fra co. En mekaniker kom i express fart og efter en halv time gik vi luften.
Mon der sidder nogle i loadcontrol centret med lidt røde ører, eller der kan være sket en rapportering fejl på en load kategori, som opdages i sidste øjeblik. Uha at kalde et fly tilbage er vist alles mareridt.
Click to expand...