God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Kan mærke at lysten til at rejse bliver kraftigt forstærket af IKKE at kunne :)
    Har derfor booket følgende at se frem til :D

    30 Nov - 6 Dec: Maldiverne - Conrad Beach Villa, ialt 380.000 point + upgrade til Grand Overwater Villa w. pool til 363$/nat
    Fly: Turkish Airlines, Eco ud og business hjem, 10k/pers og vandflyver 500$/pers

    1 Jun - 9 Jun: Seychellerne - Airbnb Eden Island, villa med pools og strande i nærheden inkl. goflbil til transport 15.000kr
    Fly: Turkish Airlines, Business tilbuddet, som blev lagt op herinde, 12,5k

    13 Aug - 19 Aug: Maldiverne - Waldorf Astoria - Grand Overwater Villa with pool, ialt 480.000point
    Fly: Blir enten Turkish eller Emirates, men ikke udbudt endnu og yacht transfer til den nette sum af 862$/pers

    Så er der lidt at se frem til, nu hvor jeg ikke har fået rejst én eneste gang i 2021..

    God onsdag
     
    Kenneth K, Nicki Lolk Sørensen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Så giver du dælme også din rejsebug gas med 2 x Maldiverne og en gang Seychellerne :)

    Det SER GODT UD :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Bliver samtidig første arvingens 3 første rejser o_O Håber hun er for ung til at blive forvænt :)
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Man er aldrig for ung, eller for gammel, til at blive forkælet ;)
     
    PENSIONISTEN, Steen_C, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Min søn på 7 nu kan godt huske forskellen på at være på Conrad Koh Samui og så en "normalt" resort hotel. Det høre jeg tit for når vi skal afsted..... så forvænt bliver de hurtig :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33

    Det lyder godt! :)

    Er det ikke meget billigt for Waldorf Maldiverne? Synes ikke jeg kan finde noget til under 500.000 point.... For en nat!
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jo, de er sjældent under de 500.000 point, men hvis du nu søger samme datoer som jeg, så kan det være du er heldig at nå og komme med på vognen.

    14-19 August næste år.. (Endda for en Grand overwater Villa w. Pool - normalpris 10.000$++) Normalt er det reef villa man kan være heldig at få.

    Skulle have været afsted i år fra 4-9 August, hvor jeg også havde fundet den billigt, men den blev af åbenlyse årsager aflyst.

    Smider en guide ind i Hilton tråden, til hvordan man kan spare op mod 50.000kr på 5 nætter på Waldorf inden længe..
     
    Kenneth K, Steen_C og Henry "Synes godt om dette"
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg kan stadig tydeligvis huske ansigterne på et par backpackers som stå i kø ved siden af os på vej bag gardinet, som kiggede på arvingen boltre sig rundt i business class Qatar (non-Qsuite) A350 på vej hjem fra Tokyo på vores Sake far. Det var lige som om han var helt hjemme i sædet. Hvilket han vel på en måde var, når han sad i 6E for 3. gang på under en uge :D
    Han har dog ikke klaget over alle gangene siden, som på ingen måde kunne sammenlignes, men mon ikke det kommer en gang, når han bliver lige så høj som farmand og skal foldes sammen i economy :rolleyes:
     
    Nj4220 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Så fik vi bestilt sommerferie til 2020 -- i november!
    Vores planlagte sviptur til London for to uger siden blev jo som så meget andet ikke til noget, så nu har vi gen-planlagt turen i november. Stadig med BA BLL-LHR, men denne gang en egentlig weekendtur fra fredag aften til søndag aften (den oprindelige tur var mandag-onsdag). BA var endda næsten 200 kroner billigere i november end den oprindelige tur (960 kroner t/r for 2x Economy Basic som kontantbilletter i klasse O), og igen også et par hundrede billigere end Ryanair, hvis man både skulle tilkøbe kabinekuffert og have garanteret pladser sammen hos dem, hvilket jo er standard hos BA. Utroligt at et "legacy"-selskab er billigere end et ULC-selskab, men der må jo være konkurrence, selvom kun BA og FR betjener BLL-LON.
    Warner Bros. Studio Tour er også genåbnet, hvilket er hovedårsagen til vores tur. Og med færre gæster per timeslot, så måske det endda bliver helt behageligt at besøge studierne en lørdag aften, hvor jeg kan forestille mig der normalt vil være godt fyldt.

    Nu håber jeg bare ikke BA igen indskrænker deres program eller ændrer flyvedage for november, men det kan jo ændre sig fra dag til dag, alt efter hvordan situationen udvikler sig. Nu er Region Syddanmark jo kommet på Norges selvisolationsliste pga. Odenses udvikling, men det må UK godt nok gerne lige holde sig fra - i hvert fald primo november...
     
    Henry, klausbm og Kermit "Synes godt om dette"
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Efter en lang og semi-kedelig dag på jobbet, er det rart at man kan sætte sig i sofaen og se "Up in the air". George Clooney slår nok de fleste her på miles.
     
    Baadsgaard, danielstrandby og Henry "Synes godt om dette"
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,981
    Point:
    93
    Var lige en smut i Amsterdam. SAS-loungen i CPH var åben med sandwich, småkager, kaffe og juice og kun ganske få mennesker. Faktisk ganske ok, omstændigheder taget i betragtning. Savner dog stadig fasttrack (er på vej, ved jeg) og service ombord (ingen udsigter?).
     
    HenrikM, Baadsgaard og Henry "Synes godt om dette"
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Dagens helt specielle kontorudsigt (fået fra en bekendt som arbejder i kontroltårnet):

    Screenshot 2020-09-23 at 21.45.03.png

    Udsigt fra Kastrup kontroltårn i morges - vi sad over skyerne[​IMG] Man kunne godt lidt drømme at man var på flyrejse
     
    HenrikM, Peter F., Erwin Lansing og 8 andre "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det er ikke helt den rette tråd. Trods solskin er det en meget trist onsdag.

    Jeg er ved at lægge budget for 2021, herunder rejsebudget. Konferencen i Mexico i marts er ingen, der regner med. Den første rejse i budgettet bliver derfor midt maj 2021. Med julen aflyst og skiferie på hæld, ser tørken altså ikke ud til at slutte foreløbig :(
    Trods den store opsparing i roll-over miles, ser det derfor også ud til, at jeg vil miste status næste år, hvis der ikke kommer en hjælpepakke mere fra Flying Blue. Det vil i så fald nok også betyde, at jeg vil genoverveje min strategi. Jeg tror ikke jeg har meget lyst til at starte forfra med Platinum-for-life optjeningen. Men den tid, den sorg. Solen skinner!:cool:
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg kan også roligt sige herfra at der ikke er noget i kalenderen før maj måned næste år. Jeg håber dog der kommer en åbning i andet kvartal, hvor vi kan få et par måneder til at rejse i.
    Men status mæssig er jeg helt på bar bund. Kan bare se at Hilton allerede har meldt ud at de forlænger deres "hjælpepakke" til medlemmerne. Mon ikke de andre programmer løbende følger med for at holde lidt på deres bedst betalende kunder, så de netop ikke skal finde på gode ideer med at starte forfra andre steder.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    På statussiden har jeg desværre ikke de store nyheder. Jeg skrev om det for et godt stykke tid siden i denne artikel: https://insideflyer.dk/forlaengelse-af-status-giver-det-loyale-kunder/
    • EuroBonus: Jeg har guldstatus på livstid. Hvis jeg skal op på diamant fra maj (hvor mit næste år starter), kræver det er jeg optjener 64.000 basis point på flyvninger de følgende 6 måneder. Det er næppe realistisk, når jeg kun har en returbillet fra Aarhus til København i kalenderen.
    • Flypremium, Mastercard. Er sikret de næste 12 måneder. Måske lidt længere. Men der skal komme nogle gode kampagner hos Avis med 10.000 point på et lejemål, for at jeg kan fortsætte med stor pointoptjening
    • OK Plus, Czech Airlines. Min sølvstatus ryger 1. januar 2021. Her er jeg virkeligt slået hjem i ludo.
    • Radisson Rewards: Platinum status er forlænget til også at gælde 2021. Da ophold i 2020 overføres til næste år, vil jeg helt sikkert beholde status i 2022.
    • Marriott Bonvoy: Titanum status er forlænget til også at gælde i 2021. Men næste år bliver det næsten umuligt at få 75 overnatninger og genoptjene denne status. Ja selv 50 overnatninger til platinum bliver mega svært. På nuværnede tidspunkt ser det ud til, at jeg alene kan få guldstatus (25 nætter skulle vel være muligt på et år). Her håber jeg på lidt kunstigt åndedræt fra Marriott.
     
    asf, jespersm, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Det var kun Flying Blue jeg skrev om før, da det er den, jeg sætter mest pris på at beholde.

    Mit EuroBonus Silver ryger nok i svinget, uden nogensinde at være brugt nogle af de fantastiske fordele (ironi kan forekomme :D).

    På hotelfronten har jeg altid være illoyal. Status er "optjent" gennem AMEX, som jeg har valgt at beholde efter jeg fik forhandlet et par tusinde gratis points og 3 måneders gebyr refunderet. Hotel- og biludlejningsstatusser har derfor heldigvis aldrig været i fare.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    God onsdag
    Man skulle vist have været på Flyvergrillen i dag, så kunne man have set et særsyn. En vaskeægte Airbus A380! Ikke overraskende fra Emirates, men den flyver til... Washington? :rolleyes:
    Den skal nok have lidt fart på for ikke at blive overhalet af SK925 som ligger i halen :)

    IMG_0083.jpeg
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Var den lige nede og droppe nogen syge af?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg hørte bare "noget stort" tage afsted og tændte for FR24 og blev lettere overrasket. Ud fra historikken, har flyet været parkeret og fløjet lidt mellem DWC og DXB siden august, med undtagelse af en tur til Bangkok i går. Der mangler dog lidt i FR24s historik, for den er aldrig fløjet til Bangkok :rolleyes: Spekulation kunne være, at den er på vej til at blive parkeret i ørken, men så behøvede den vel ikke en mellemlanding på CPH?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det lyder ikke rigtigt med en kun 6 år gammel A380'er. Og IAD er da deres regulære rute. Så den har nok smidt nogen af på turen. CPH er deres default lufthavn til sådanne noget på USA ruterne.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side