God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Såvidt jeg kan se, er det en kombination af overnatninger og point. Fordele og levels | Scandic Hotels

    For at komme op på level 1 (laveste status), skal du have 5 overnatninger og bruge mindst 6.000 kroner. Top level (den højeste status, hvor betingelserne klart fremgår af hjemmeside) får du efter 45 overnatninger og et forbrug på mindst 60 - 75.000 kroner. Så jeg kan godt se, at den begrænsende faktor let bliver forbruget.
     
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Korrekt. Specielt når din corporate rate ligger på 6-700 kr - og tidligere fik du 2500 point per nat som level 3.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Så er det jo helt umuligt at få en ordentlig status. Overvejer du andre kæder / hotelsamarbejder?
     
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Exact. Nu var Sønderborg min primære destination i den henseende. Ikke så super mange relevante alternativer - og som sagt så var servicen spitzenklasse. Har sidenhen skiftet arbejde - og dette kombineret med en eller anden virus har jo reduceret rejseriet til 0. Har stadig omkring 100.000 point stående hos Scandic så vidt jeg husker. Fik ellers reduceret dem lidt i sommers (eller hvad man nu kaldte juli og august).

    Havde et par kolleger der nåede Red - men de lå også og rodede på 12-15 overnatninger hver måned.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Der er ikke så mange hoteller i Sønderborg. Alsik er vist i en noget anden prisklasse end Scandic. 6400 har jeg set reklame for - men kender det ikke. Og så var dér også et Comwell - men så vidt jeg ved, skulle det renoveres. Dertil kommer en række små hoteller.
     
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Alsik er i en lidt anden prisklasse - og et ganske fornuftigt hotel. Har boet der et par gange. Fede værelser - og tæt på byen. Men ikke superimponeret over serviceniveauet. Og jeg vil aldrig selv betale så meget for en overnatning i Sønderborg.
    Comwell har skiftet navn til Sønderborg Strand. Ligger godt, men er meget slidt. Og man skal slet ikke bo der i sommermånederne hvor der er fest på stranden den halve nat - hvor mange værelser vender ud til. 6400 er ganske OK - men lidt ad vejen. Bella Italia er et lille bitte hotel - som er påbygget byens absolut hit indenfor italiensk mad. Super central - og maden er jo genial. En lille perle. Lidt væk skal man ikke glemme Hotel Dyvig. Også en perle.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Takker for et godt overblik. Når jeg er på de kanter, overnatter jeg altid på gæsteværelset i barndomshjemmet. Der er jo intet, som overgår Hotel Mama
     
    Peter F. og Offlyer "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God onsdag i disse mærkelige tider!

    Så kom der trafiktal fra Amsterdam Schiphol. Ikke så overraskende, et fald på 61% af antallet af flyvninger og 83% i antal af passagerer. Af de tilbageværende knap 870.000 passagerer, var 550.000 transferpassager, som tæller dobbelt. Det er altså ikke mange mennesker, som gik igennem terminalen.

    De nok mere overraskende tal er på cargo. Antallet af fragtflyvninger steg ikke bare en smule, men fra 1,011 til 2,232, altså intet mindre end 121%!

    Forbandelsen er nu god nok: May you live in interesting times!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Vueling har netop meldt ud at de vil flyve tre ruter fra Billund i deres sommerprogram, til hhv. Barcelona, Mallorca og Malaga, to gange ugentligt på alle tre ruter, og tilsyneladende med ret gode transfermuligheder i BCN. De har introduktionstilbud indtil 19. februar med priser ned til 145 kroner pr. person pr. vej.
     
    Kasper og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    En lille hilsen fra SK 1585 til BCN. Som det nu har været tilfældet i lang tid var Kastrup tæt på mennesketom. Slog lige vejen forbi Guldstuen, hvor jeg fik den gode nyhed at barista caféen er beregnet til at åbne til maj. Gode nyheder af flere årsager, blandt andet fordi det er et godt tegn at SAS tror på lidt flere passagerer og dermed mere aktivitet og fordi kaffen er god.

    På Plus serveres en super gourmet og feinschmecker boks, med to stykker tørre rugbrød og en gummiost med lidt grønt til. Det er lige før jeg vover at sige at de berygtede polarruller matcher på kvalitet og smag Men på retur senere på ugen serveres polarrulle er jeg lige blevet oplyst om.

    Og selvfølgelig ingen kaffe, den smitter helt vildt - så fuld forståelse herfra. De andre luftfartsselskaber er dybt uansvarlige.

    Plus er valgt for at få glæde af 4 x kampagnen, da det er tvivlsomt om Tanten giver en forlængelse gratis da min optjeningsperiode startede i januar.

    God onsdag derude. 20210407_081927.jpg 20210407_081916.jpg 20210407_071406.jpg
     
    T4L, clager, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Gode nyheder med lounge og barrista.

    Men der er dælme forsat ikke mange med flyet, så det er da ikke på den tur de laver penge til firmakassen :-(
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  12. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    235
    "Synes godt om" modtaget:
    957
    Point:
    93
    Nu spørger jeg måske dumt, men tæller et leg på Plus mere end et normalt leg, hvis man går efter optjening af status gennem antallet af flyvninger?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Nej, en flyvning er én flyvning uanset hvor du sidder :)
     
    Henrik Olsen, danielstrandby og Henry "Synes godt om dette"
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Men optjeningen af point er naturligvis noget bedre på plus end på go. Og med 4* point, så får du jo en god stak.
     
    Henrik Olsen og danielstrandby "Synes godt om" dette.
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg gad godt vide, hvad der gør at SAS kan åbne for Guldstuen? Jeg har af mange grunde aldrig været der, men får man andet end en siddeplads i øjeblikket?
    Loungerne følger i princippet restriktionerne for restauranter.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    6 maj skulle restauranter efter planen kunne åbne for indendørs servering, så det er nok det de venter på samtidig med at de tror der er flere passagerer til den tid?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Man optjener 4 gange statuspoint, så det giver alt andet lige mere på Plus end på en go
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Du får intet andet end et sted at sidde og toilet faciliteter som ikke er brugt af tusinde andre.
    Mad og drikke er tilgængeligt, men blev bedt om at tage det uden for loungen for at indtage..
     
    Henrik Olsen, Kermit og Henry "Synes godt om dette"
  19. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Det var også dét jeg tænkte :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God onsdag :)

    59B65F3C-B7E3-4FDF-81E2-1DEC2AC7CD27.jpeg
     
    mifira, Erwin Lansing, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side