God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Air France har sat strøm til et af deres A380 i Tarbes - dog nok desværre ikke for at flyve den tilbage til CDG og genstarte passagerflyvninger, da Air France mig bekendt er et af de mange selskaber der allerede har dødsdømt A380 efter Corona.
    f-hpjh.jpg
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Normale tilstande på vej… Jeg må komme på kontoret igen stille og roligt. Så de næste dage i denne uge er jeg på kontoret. Helt vildt :)

    E51B625D-F8DD-4080-9B57-9F2C39CEBCCF.jpeg

    Hvad med I andre - er I tilbage?

    Næste skridt er så at rejse igen - jeg sendte et par kollegaer til Dubai i går, så her lysner det også :)
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Godt at se du benytter dig af faciliteterne på kontoret, specielt de to skærme :)
     
    PENSIONISTEN, Henry, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Totalt ude af træning.... men huskede da at tage cola zero med på arbejde i morges :)
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  5. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg har aldrig været væk...

    En del af mit arbejde involverer test-udstyr, der ikke kan være i baggagerummet i en almindelig bil, så jeg har været på kontoret de fleste dage henover vinteren.
    Vi har haft begrænsninger på antallet af mennesker på kontoret, haft nogle sjove løsninger på udlevering af mad i kantinen og så videre, men på den mentale konto har jeg været glad for at kunne pendle til København i stedet for at sidde isoleret i Malmø!

    Og ja... Malmø. Jeg har med fuldt overlæg ikke været meget ude i det svenske samfund, da vira jo nærmest har fået permanent opholdstilstand i landet (#slemindvandrersomgemmersigderhjemme) :oops:
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Da jeg var barn, havde naboen dette skilt i værkstedet: "Alting på sin rette plads sparer tid og møje".

    Det blev jeg lige mindet om.

    Jeg var helt overbevist om, hvor mit nye nøglekort til NemID skulle ligge. Det gjorde det bare ikke. Men efter en lille times tids søgning, fandt jeg kuverten med mine nye nøglekort. Så nu kan jeg igen logge ind på www.vaciner.dk 3 gange om dagen for at bestille tid (der er nemlig udsolgt de næste 27 dage), reservere tid til en PCR-test og udskrive vaccinepas.:):):)
     
    HenrikM, NielsC, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God onsdag, er på en lille udflugt til Aalborg med Tanten, 4 x bonuspoint - næsten ingenting på indenrigs.

    Eneste mand i Guldstuen, lad mig sige at maden er heller ikke et trækplaster.

    Pæn belægning på Xfly ATR.

    På forpladsen står denne fætter fra Ethiad, hvad laver den der, den har endda fået plads på afgangstavlen.
    20210526_100418.jpg
    20210526_100552.jpg
     
    klausbm, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Hvis du ofte rejser på den rute, så køb et klippekort med 20 eller 40 enkeltrejser. Du betaler 750 kroner for en enkelt billet. Den er på klasse C, altså 1250 point på en enkelt tur (hvis du har guld eller diamant status). En returbillet giver 2500 basispoint + 7500 statuspoint indtil udgangen af juni. Det er jo ikke så ringe.

    Hvis du ikke rejser så tit, så husk: Du bliver også godskrevet for 4 rejser på en enkelt billet. Altså 8 rejser på en retur billet. 6 af dem, og guldkortet er hjemme.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Fragtfly med 60 tons værnemidler til Stadsing: https://www.aal.dk/nyheder/2021/maj/stoerste-fragtfly-nogensinde-i-aalborg-lufthavn. Afgangstavlen er vist ikke konfigureret til at der er fragtfly i Aalborg, og viser nok bare alle afgange.
    I morgen torsdag lander der en 787 fra TUI med 30 tons fragt, fremgår det af artiklen.
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/a6-etg#27d437fe

    Check-In har også en ulåst artikel om de to ret specielle fly i AAL: https://check-in.dk/dobbelt-fragtdebut-i-aalborg-lufthavn.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg rejser ikke nok til at retfærdiggøre et travelpass, jeg har "desværre" guldkort og der er langt til diamant selv med kampagnen. Har været et på et par retur ture til Barcelona, men desværre har de aflyst de næste to afgange. Jeg har aftaler dernede, så jeg er desværre ikke så fleksibel mht ændringer
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Starten på en god dag, involverer ofte en kop kaffe.
    Idag bliver denne fra en stort set tom guldstue i CpH inden turen går til AAL. o_O

    Damn hvor man efterhånden savner at se noget aktivitet i så fin en lufthavn :oops:

    Med ønsket om en rigtig god onsdag og en forhåbentlig snart;) mere aktiv CpH
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker, bliver du godskrevet for point (måske også flyvninger?), når SAS aflyser. Er det sket automatisk, eller skal du have fat i medlemsservice?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    God onsdag!

    Så er der igen dobbelt XP resten af året hos KLM og Air France.:cool:

    Gain double XP
    As countries progressively reopen their borders, it’s time to start making travel plans again. For every Air France and KLM marketed flight taken between 1 July 2021 and 31 December 2021, you automatically gain double XP. Maintaining your current status and reaching the next one faster just got easier.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det har jeg ikke tjekket, men det sprang mig ikke i øjnene sidst jeg så, jeg tror det ikke. Tjekker senere i dag.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Det har jeg så gjort.


    Ja, for rejser, der er planlagt før den 31. august 2021, kan SAS kompensere dig for manglende optjening af Basispoint. Dette gælder, hvis din flyvning med SAS eller Widerøe blev aflyst, eller hvis du blev ombooket til et andet flyselskab i Star Alliance. Du vil få Statuspoint svarende til Basispoint, og de vil tælle med til det næste EuroBonus-medlemskabsniveau.

    Kontakt SAS Customer Service og giv os oplysningerne om din oprindelige booking.

    Bemærk! Point for Mastercard Premium-niveau vil ikke blive inkluderet, og du vil ikke modtage point fra eventuelle kampagne
    r. ​

    Kilde: Ofte stillede spørgsmål: Corona EuroBonus | SAS
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvor det bare weltklasse - tak for det!!
     
    PENSIONISTEN, mifira og Henry "Synes godt om dette"
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg har fået tilskrevet statuspoint for de aflyste fly, så tak for tippet @Henry . IF er et godt forum
     
    Henry, mifira, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Mon ikke denne SAS-flyvning medbringer repræsentanter fra DBU og 40 særligt udvalgte fans, som får turen betalt af DBU?
    https://www.flightradar24.com/data/flights/sk7001#2850f27c
    sk7001.jpg

    Spillerne fløj med DAT til Luton i går, og det fly (OY-RUE) er allerede returneret fra LTN til BLL.
    Turen med de 40 fans er omtalt på DBUs hjemmeside: https://www.dbu.dk/nyheder/2021/juli/40-loyale-landsholdsfans-inviteres-til-semifinale-paa-wembley/

    Wembley ligger faktisk tættere på Heathrow end Luton, men jeg formoder det har noget med slots og priser at gøre at begge flyvninger er til LTN frem for LHR.
     
    Peter F., Erwin Lansing, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    På vej til München i dag på SAS Plus. I går ringede jeg og bestilte vegetarmad til min afgang. I morges modtog jeg følgende besked fra SAS:

    Vi kan desværre ikke bekræfte at du kan rejse med dit følelsesmæssigt støttedyr på valgte afgang.
    Venligst ring os på +45 70102000 for at finde alternativ løsning.

    :eek::eek::eek: Det bliver spændende at se hvad serveringen bliver! Den danske grammatik i beskeden var også spændende…..
     
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Så må du håbe, at grunden til at du ikke kan få vegetarmad er, at de har netop tænkt sig, at servere dit følelsesmæssigt støttedyr o_O:p
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side