Så er jeg ankommet til Bulgarien. Hovedstaden Sofia er godt varm.
Nu skal man jo ikke beskylde folk for at snyde. Og slet ikke ærlige taxichauffører, der gør deres bedste for at servicere de udenlandske gæster. Men jeg skulle have en taxi fra lufthavnen til Radisson. Jeg blev kørt midt ind i byen - og sat af ved et større vejarbejde. Taxien kunne ikke køre helt hen til hotellet - så jeg måtte lige gå 100 meter. Det var også OK. Så var jeg ved Intercontinentals indgang. Først på det tidspunkt, kikkede jeg på google maps. Radisson ligger 7 km fra Intercontinental. Så jeg måtte gå ind og bede dem om at ringe efter en taxi. Den pæne unge mand i receptionen kunne fortælle, at for 4 år siden var hotellet faktisk et Radisson hotel. Og der var mange taxier, der stadig bragte gæster til dem, som skulle have været på Radisson. Det er jo meget belejligt, når taxaen faktisk passerer Radisson på vejen ind - og turen dermed koster 3 gange så meget.
Men Radisson skufferede lidt ved det første indtryk. Det ligger i et område med mange kontorbygninger (det kunne jeg selvfølgelig have tjekket, før jeg bestilte overnatningen). Jeg fik en opgradering til et pænt stort værelse, hvor alle møbler mørke. Men OK, det går nok. Så om den glædelige overraskelse. Et lille skilt på natbordet har denne tekst:
Dear Guests. All drinks from the minibar are a compliment for you.
Det er da til at forstå! Køleskabet har 2 flasker vand, en juice og en øl. Så nu er der fest på værelse 911
Click to expand...