God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    God weekend fra Atelier. Efter lidt søvn, sluttet ferien brat. Arbejdet kalder i Barcelona. Der er værre måder at komme tilbage "på kontoret". :)
     
    MaleneChristensen, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God weekend fra SK963 arn-hkg, forsinket pga bag-bånd gik sønder, manuel bag-sortering, foreløbig 30 minutter. WP_20181020_14_49_53_Raw.jpg
     
    clager, MaleneChristensen, Claus Heine og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God morgen fra THA 9424 Thaleys tog fra Düsseldorf til Paris Gare de Nord på Premium Class. Noget slidt vil jeg sige, kunne trænge til opdatering ligesom Øresundstog og IC3 er i gang med.

    Relativt tomt, men skulle blive fyldt op undervejs.
    20181021_081526.jpg
    20181021_082726.jpg
     
    Senest redigeret: 21/10/18
    MaleneChristensen, Kristian, Thorbjoern og 7 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Serverer de stadig mad? Jeg havde et par ture med dem for ~4 år siden og husker det som ganske udemærkede måltider.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hvorfor ikke fly hele vejen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    De har lovet at det kommer inden længe. Har også store forventninger . Måske
    Du husker skam rigtigt, har ikke smagt morgenmaden endnu .
    15401066362371811919939.jpg
     
    tbh, isolCBflyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Godt spørgsmål i dette forum. Jeg var til 50års fødselsdag i går i Düsseldorf og skal til messe i Paris. Havde bestilt AF ved 12 tiden, men en af min største kunder ændrede planer, så jeg måtte stille an tidligere. I mangel af fly indenfor et menneskeligt tidspunkt, blev det så toget. Så kan jeg også få sovet undervejs
     
    MaleneChristensen, Erwin Lansing, Baadsgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg har læst denne artikel fra gårsdagens Fødevarewatch flere gange. Men jeg kan simpelthen ikke greje, hvad det er Peter Høgsted siger ang. DY. Nogle der tør/kan udlægge, hvad han hentyder til:

    https://fodevarewatch.dk/Detail/article10964531.ece

    Coop har brændt nallerne på at drive bankvirksomhed. Så læser ikke hans udsagn som, at et “Coop Air” er på tegnebrættet. Eller?! :confused:
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jeg har også læst artiklen flere gange. Citat:

    Med nyt madmanifest vil Peter Høgsted tage kampen op med Just Eat, Netflix og Norwegian og gå efter en bid af fastfoodmarkedet

    Jeg tænker på, om der er gået noget galt i tekstbehandlingen, da artiklen skulle skrives.:rolleyes: Jeg kan ikke se sammenhængen mellem Fastfood markedet og Netflix / Norwegian.
     
    AaB_CPH og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Haha, det bliver ikke bedre af, at læse den originale artikel: https://www.berlingske.dk/virksomheder/coop-direktoer-efter-oproeret-vi-er-slaaet-tilbage-til-start

    Lidt mærkeligt, at journalisten ikke spørger ind til, hvad det betyder. Altså vil de have fat i de 89kr jeg lægger hos Netflix om måneden, så går der nok længe inden de tjener flere penge.
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kunne lyde lidt som en hyberaktiv ordprædiktion, som af og til kan give ret spøjse resultater.:eek:

    Eller.. bestil mad sammen med filmen på Netflix (er det ikke det Netflix leverer?) og så få det leveret direkte fra Burgerbaronen i USA via Norwegian.:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Så var jeg ikke den eneste, der tænkte WTF :) Artiklen giver ingen mening, så det kan kun være resultatet af en gang klassisk mikrofonholderi fra en freelance journalist, der ikke har forstået en pind og lader det skinne igennem...

    Tanken om “Coop Air” er dog besnærende. Crew udstyres med et fodformet outfit. Det ultra tynde tæppe udskiftes med en hæklet plaid med fryns. Og sæderne erstattes af de mest populære Børge Mogensen designede FDB-stole fra tidernes morgen. Lønsomt lyder det dig ikke... :eek:
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg tror, det der menes er noget i retning af at der er nogle markeder, der udvides/opstår pga nogle trends i tiden, istedet for de mere normale trends, der gør at marketshare blot flytter sig mellem aktører.

    Eksempelvist har Netflix’s indtog på markedet jo ikke kanibaliseret ret meget på de traditionelle tv-markeder (markedsværdi), men istedet blev et marked udvidet og Netflix fik en del af kagen. Det samme med Norwegian og andre lavpris-aktører. De har ikke taget voldsomt mange markedsandele fra de “gamle” aktører - istedet har de medvirket til at udvide markedet for flyrejser ved at gøre det mere tilgængeligt for flertallet, samtidigt med at de har fået deres cut af tingene.

    Så næppe nogen coop air, men måske der kommer noget med coop rejser. Var det ikke noget med at de solgte rejser gennem Samvirke eller sådan noget engang? Og måske de også vil have os til at købe deres mad og tage det med ombord på flyet? Måske der kommer en faktaq i lufthavnen efter security? ;-)
     
    Peter F., Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    I dag er en fin dag trods hjemvendt fra 30 grader og solskin og til snevejr og tæt på nul grader :)

    Besøget på Conrad Koh Samui bragte mig så over de 30 ophold i år og dermed er et nyt år som Hilton Diamond hjemme :)

    422C86D9-7378-443C-9C0D-43AE8425EB9F.jpeg
     
    Kenneth K, Steen Madsen, DanielBahn og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Også god weekend her fra Svendborgsund.

    Er med det offentlige på vej til Marstal.
    En tur der fra København, tager ligeså lang tid som at flyve til Sydspanien...men lige knap så spændende.
     
    MaleneChristensen, DanielBahn, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God weekend fra Wellington, FL, som er stort hestested specielt i vinterhalvåret hvor alle de rige snow birds nordfra opstiller deres heste, deltager i konkurrencer, handler heste og kommer for at blive set.

    25 grader så det skal nok blive en god dag.

    Brugte halvanden time i Miami immigration i går. Alle uanset nationalitet og visa status skal nu bruge automater og jeg vil skyde på at 95 procent får et kryds på kvitteringen inklusive undertegnede og skal så i endnu en laaang kø.

    Jeg spørger mig selv hver gang hvorfor rejser man frivilligt herover?
    20181103_134820.jpg
     
    SophieHendriksen, MaleneChristensen, Henry og 6 andre "Synes godt om" dette.
  17. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Alle partilederne følte sig god omtale værdig. Undtagen Uffe, han skulle lige flyve færdig...

    10893585-18D6-412E-B720-B074CD04717C.jpeg
     
    DanielBahn, SophieHendriksen, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    525
    Point:
    93

    Vi skal derover i julen/nytår, så bliver spændende at se hvor længe vi skal stå dér...

    BTW: kunne jeg forstå et eller andet sted at du/i har boet i FL?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg boede et par år i Plantation 10 km inde i landet fra Fort Lauderdale for cirka 15 år siden
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Sådan lige før afslutningen af week-enden en lille hilsen fra Tyrkiet.

    Jeg fik selvfølgelig sovet alt for lidt natten til søndag. Bl.a. fordi jeg skulle med en bus fra hotellet kl. 9. Så morgenmad kl.7 (sidste gang vi skulle afsted med bus ringede mine kolleger 45 minutter før aftalt afgang og fortalte, at de ventede foran hotellet. Den skulle jeg ikke fanges i igen). Jeg ville være klar ved 8-tiden, så jeg kunne tjekke ud, betale mine regninger og ellers gå ombord.

    Denne gang kørte bussen først lidt over 9. ØV.

    Jeg havde spurgt til, hvor lang busturen ville være. Fik svaret: 2 timer. Så mit naturlige spørgsmål var: Kan vi ikke køre lidt senere. Men det kunne vi ikke, for de skulle besøge noget familie, venner eller kolleger. Så vi skulle være fremme i ordentlig tid. Det måtte jeg bøje mig for.

    Derfor blev jeg også lidt forundret over, at vi skulle holde 2 pauser undervejs. En for at få morgenmad og senere endnu en pause for at få en kop te (kaffe er ikke så udbredt her i Tyrkiet). Men det er pauser - og de er lange. Vi endte med at være fremme på hotellet lidt før 2-tiden.

    Jeg var lidt knotten (men alle andre var i godt humør). Så mit største ønske var at komme op på værelset i en fart. Det var ikke ligetil. Vi bor på et 5-stjernet hotel, hvor reglerne åbenbart er, at Bell-boy skal hente kufferterne ved minibussen og fragten dem ind i receptionen. Og det tog tid (selvom vi kun var 8 personer). Og derefter fik jeg at vide, at jeg ikke selv kunne tage min kuffert med op på værelset. Dem ville hotellet bringe. Så efter indtjekningen igen et cirkus med at få noteret værelsesnummer på kufferten.

    Jeg hader denne såkaldte service, hvor de spilder min tid og bare forsinker alt. Det ville have været meget hurtigere, hvis vi ikke skulle vores tid på at vente på bell-boy fik styr på tingene.

    Jeg ville helst bare lægge mig på sengen og få sovet ud - men kollegerne ville have frokost. Så vi måtte ud i byen for at tage den (og jeg skulle med, da mit MasterCard skulle bruges til betalingen). Vi var færdig ved 4-tiden (ja, det gik forbløffende hurtigt). Alle var med. Ingen skulle på et tvingende familiebesøg, ingen besøg hos venner. Så alt i alt, intet, der kunne forklare, hvorfor vi skulle afsted så tidligt søndag morgen.

    Nu skal jeg lige afslutte nogle rapporter. De skal være færdige før ugen er omme.

    Håber på, jeg får sovet godt og det rigtige ben ud af sengen i morgen tidlig. Så vil ugen nok blive fantastisk.

    God week-end til alle
     
    SophieHendriksen, asf, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side