Jeg spiser heller ikke flødeboller, så jeg har heller ikke tænkt så meget over det. Jeg forundredes bare første gang jeg hørte nogle af expat-damerne tale om flødeboller med god amerikansk accent og fandt så ud af, det var fordi der ikke var nogen oversættelse. Ligesom pålægschokolade og nisser. Hagelslag ligner mere sprinkles, altså det de i USA kalder "fairy bread"? og nogen steder kalder de sprinkles for "Jimmy's" har jjeg lige lært forleden.
Man kan også købe et lignende produkt i Tyskland, hvor det kaldes "Frühstücksschokolade", altså simpelthen morgenmadschokolade. Eszet er det mest kendte, og et meget populært, mærke, som jeg før har prøvet at købe, men det er altså bare ikke det samme som dansk pålægschokolade. Den tyske version er cirka dobbelt så tyk som den danske (og nok tre gange så tyk som den ultratynde Galle&Jessen-version), dog kan man både få den tyske som hvid chokolade og som lys chokolade med nødder. Det har vi vist ikke i Danmark endnu. Men nej, jeg er ikke bekendt med at man kender til begrebet længere væk end vores umiddelbare nabolande. Så er det nemlig hagelslag eller lignende chokoladespåner - eller Nutella-lignende produkter.
Vi havde en fransk dreng boende på udveksling, og vi prøvede virkelig at forklare ham at det var helt normalt at spise chokokolade på brød til morgenmad i Danmark. Da han så lagde det på sit varme stykke brød og så det smelte, så udbrød han med glæde i stemmen: "Oh, now it's just like Nutella". Det måtte vi jo give ham ret i.
Jeg så denne her lidt specielle fætter over Kalvebod Fælled for lidt siden: Noget usædvanlig tur. Gad vide hvad den skal...? Kan følges her: https://fr24.com/RRR4033/2517b9b2 Det ser ud som om den er landet og lettet uden at stoppe - alternativt fløjet lige henover landingsbanen i både Reykjavik og København. Men hvorfor?
Helt korrekt. Vedhæftede billede er fra 2017, men navnet er nok det samme (Egenligt godt, at der er omlaud på u’et ). Har oplevet hollændere spise chokolade i “spoler” i stedet. Jeg ville nok have brugt det som kagepynt, men sådanne er vi jo forskellige.
Spøjs tur. Der har ellers været en del fly fra RAF, som har besøgt CPH, også med landing og parkering, og har undret mig en del over, hvorfor de netop kommer til CPH.
Håber ikke jeg bliver nødt til at aflyse flere ture i 2020/2021. Er ved at være godt tilfreds med planen.
Vi sluttede denne uge af med en weekend på Clarion CPH Airport. Der var en mulighed for Dinner & Breakfast for 3 personer for en god pris. Når man ikke helt kan rejse, så må man jo holde sig i form på anden vis Nu er det anden gang i sommeren vi er der og der er kommet flere mennesker - ikke mange - men flere... Køen til COVID-19 test var dog vokset en del....
Endnu en weekend tilbragt på båden Er satme glad for at vi valgte at købe os en båd efter vi flyttede til Norge, specielt efter samtlige af vores planlagte rejser er blevet aflyst (Schweiz, Miami, Maldiverne)
Er på vej til København i denne her: https://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/2019-319/10798
Nå, føler lige jeg vil sige hej til jer igen! Med kun én indenrigs siden marts, er det ikke blevet til meget sjov, og frustrationer over manglende flyveture har ikke lige givet lysten til at læse om flere dårligere flynyheder Rart at se forum har klaret sig uden mig i mellemtiden
Godt du lige kiggede ind Vi skriver også om andre ting - blandt andet lige nu om dobbelt eurobonus point weekend. Så kan vi samle point sammen til køb af bonusbilletter når vi engang kan flyve igen