God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Man kan godt flyve uden at drikke alkohol.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    540
    Point:
    93
    God søndag alle!

    Landede i går i MIA (fra FRA) og med en relativt kort connection i FRA, nåede min baggage ikke med. Den skulle være på flyveren på vej til MIA, idag, Søndag. To spørgsmål til eksperterne:

    Jeg er 99.9% sikker* på at jeg ikke får den i dag, og da jeg skal videre fra min destination i morgen Mandag, så ser jeg ikke min baggage før fredag igen. Så spørgsmålet er, hvor meget kan jeg "tillade" mig at shoppe for i håb om at få det refunderet?

    Jeg har tænkt mig at bruge 100-140 USD. Det mest nødvendige, toiletartikler, to t-shirts, et par bukser, og måske sko (ja tøj er super billigt i USA). Er det rimeligt? Jeg er godt klar over at de ikke er skyld i at jeg skal videre Mandag.

    *Grunden til at jeg er så sikker, er at ruten lander kl 15 lokal tid, og der hvor jeg er er (dvs. hvor baggagen skal leveres) der 320 miles kørsel. I går kørte jeg direkte efter landing kl 16, og var fremme 20.30, så med mindre de kun tager min baggage, og klarer customs inden for en time fra landing, så tror jeg ikke de kan levere før Mandag. Jeg gider ikke vente til midnat, da jeg skal op kl 5 i morgen.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    Det nemme svar er, i min erfaring hvis man køber det, der er "rimeligt" i forhold til formålet med rejsen, der er jo stor forskel på prisen på et par badebukser til sommerferien eller skitøj til, ja, skiferie, så er der ingen problem. De beløb du nævner kan jeg slet ikke se nogen problem i.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,588
    "Synes godt om" modtaget:
    4,573
    Point:
    113
    Kan se at min rejseforsikring dækker op til 1.000kr pr. dag, hvis min kuffert ikke er dukket op, dog højest 4.000kr per kuffert
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Jeg har haft en rigtig god week-end i Sarajevo, hvor jeg besøgte en tidligere arbejdskollage. Dejligt at vende tilbage til en by, hvor jeg har været meget for 10+ år siden.

    Der er store skovområder i bjergene (som ligger tæt på Sarajevo), så let at finde køligere områder. Det skulle efter sigende også tiltale mange turister. Vi var dér både fredag og lørdag - og kan anbefale det.

    Skisportsdelen af de olympiske vinterlege i 1984 blev hold i bjergene udenfor Sarajevo (en god halv times kørsel fra byens centrum) - og de områder modtager i dag mange ski-turister om vinteren. Der bygges stadig hoteller og ferielejligheder. Stederne er også ved at udvikle faciliteter for turister i resten af året. Alt i alt en succes historie.

    Desværre er der (såvidt jeg ved) ikke direkte fly fra Danmark til Sarajevo - men en mellemlanding er da også OK.
     
    Henrik Olsen, asf, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    God weekend fra JFK, hvor jeg gør et kort stop inden sidste ben hjem mod København. Tilsvarende ud-turen, er bagagen forsinket i JFK - på udturen ventede vi over en time, efter immigration vel og mærke. Jeg havde min kuffert mere end 3t efter touchdown! Denne gang gik det hurtigere - knap en time efter touchdown. Dog ret irriterende, at man skal slæbe sin kuffert over til en anden terminal når man skifter mellem avianca og sas.

    Det var dog ret tæt på at gå galt her til morgen, fordi min bonus billet går fra BOG til CPH - og jeg så havde købt en almindelig billet MDE til BOG med 90 min layover. Tidligere har jeg ikke haft problemer med at checke bagagen ind hele vejen, selvom det er to bookinger - da alle flyver star alliance, og begge bookinger starter med Avianca. Men i MDE var de ikke til at tale med overhovedet - det kan man ikke, og har man aldrig kunnet. Løgn og latin! Så jeg havde 30 min fra touchdown til at hente min kuffert og checke den ind igen, da checkin lukker 60 min før. Vi landede 15 min før tid, og jeg fik checket ind 62 min før afgang. Puhaa..

    Nogen der kan svare på hvorfor jeg min ikke kunne få lov at checke bagagen hele vejen? Selv i Bogota talte jeg med avianca ved bagagebåndet, og de sagde også at på to bookinger kan man ikke checke hele vejen igennem, på trods af at det hele var avianca....

    Anyways, SK914 er knap en time forsinket, så den tid jeg tabte i loungen i BOG kan jeg så få her i LH loungen... :)

    PS Dejligt, at dette er absolut sidste gang jeg flyver med Avianca! Det er absolut det selskab jeg kommer til at savne mindst i *A!

    PPS Håber da virkelig SAS flytter terminal efter 1/9. Terminal 1 er en af de meste elendige jeg har prøvet længe. 45 min kø i sikkerhed - og ingenting at spise indenfor. Dog en LH lounge, som er dejlig rummelig.
     
    Senest redigeret: 11/8/24
    asf, Henrik Olsen, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Det har aldrig været en ret, desværre. Forstår til fulde din frustration, men modigt booket! Specielt med et colombiansk flyselskab :cool: De lyver så vandet driver...
    Godt nået uanset!
     
    Henrik Olsen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    Tak ;-)
    Er godt klar over, at det ikke er en ret, men har aldrig oplevet problemer før - ej heller med Avianca. Men måske har jeg bare været heldig de foregående gange... Anyways, det gav lidt (meget) sved på panden, men lykkedes heldigvis. :)
    .. Og havde egentlig hellere booket med mere end 90 min layover, men det var dagens første flyvning, så alternativet havde været med overnatning i Bog, så tog chancen, og tænkte at worst case så ville forsinket fremmøde via rejseforsikringen redde mig.....
     
    Senest redigeret: 11/8/24
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Jeg har oplevet det samme. Gennem tjekning af bagage, som tidligere kunne lade sig gøre blev umuligt. Og det var såmænd bare fra Aarhus til København på en billet og videre fra København. Jeg fik to forskellige forklaringer (for jeg prøvede et par gange):
    • SAS har outsourcet denne opgave - og vi har ikke samme muligheder, som SAS har.
    • Vi har fået nyt EDB system - og så er det ikke længere muligt.
    Så her nyttede det ikke, at billetterne var på Business (indenrigs billetten var på klasse C) og jeg havde diamant kort.
     
    Henrik Olsen og Jeblin "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    Vildt - og vildt træls for at sige det mildt. Men jeg vil i hvert fald fremadrettet lægge mere buffer tid til hvis jeg flyver på to billetter.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Det er en rigtig god ide.
     
    CHIP og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Også set i lyset af vi lige skal finde ud af hvordan SAS og SkyTeam delen kommer til at virke i sig selv, men også i disse lidt anderledes setups.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side