God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    En dansklærer ville nok sige, at drikkevarerne er dyrere. Om de også er ringere, ja det er en anden sag.;););)

    Men tak for en rigtig fin beskrivelse af din tur
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Haha, ja, sandt - tak for det :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    God dobbeltpointsweekend, jeg håber I har fået nogle julegaver i hus!

    Jeg tager til Asien over nytår for at være sammen med nogle venner, hvor første destination er Bali. Jeg havde nogle point der brændte i lommen, og bookede derfor en bonusbillet hos SAS til Shanghai i premium economy for lang tid siden, men har jo så brug for at komme videre fra PVG til DPS.

    For små to uger siden endte jeg med at booke en one-way med China Eastern direkte på en syv-otte timers overnight også i premium economy, så jeg kunne ankomme (forhåbentlig) veludhvilet. Under en uge senere fik jeg en besked om, at den var blevet aflyst:rolleyes: Det betyder både, at jeg nu skal kæmpe med det kinesiske flyselskab om at få mine penge tilbage, men selvsagt også at jeg skulle finde et alternativ. Der var ingen ønskværdige muligheder, men der poppede dog en Black Friday-deal op, som på overfladen var det mindst dårlige valg. Derfor bliver det det vietnamesiske lavprisselskab Vietjet Air i economy på ruten PVG-SGN-DPS med et firetimers skift midt om natten i Ho Chi Minh City:oops: Jeg må nok skyde en hvid pil efter mit ønske om at ankomme veludhvilet og Vietjet Air får ikke ligefrem rosende anmeldelser, men det er hvad det er. Derudover var det også 2000 kr. billigere end China Easterns PE, så det er måske ikke helt skidt, hvis jeg altså lykkes med at få pengene tilbage fra Kina.
     
    Beaglen, asf, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Du kan altid gøre indsigelse mod kreditkort selskabet, når ydelsen ikke er leveret. Så du skal nok få pengene.
     
    danielstrandby og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God lørdag tidlig morgen fra Avianca lounge i BOG, på vej mod SCL. Havde et langt layover i Toronto i går, og med to timer i BOG var det rart me lidt morgenmad - og maracuya juice, som smager fantastisk hernede. Fik også tiltrængt bad. Har været en del gange i denne lounge, og synes den er ganske udmærket. Men måske det e sidste gang, for returen er først i april, og gad vide hvordan lounge adgang er til den tid...
    God weekend!

    received_237246422757726.jpeg
     
    T4L, klausbm, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Ja - tiderne vil ændre sig - det bliver bestemt spændende hvad og hvornår det sker. Og ikke mindst - hvordan bliver forholdende med fast track og lounge rundt om i verden. En helt ny verden vi skal tilpasse os :)
     
    T4L, Beaglen, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    OMG! Nye sofastole i KLMs Schengen lounge is AMS. De har enda fået en lysere farve. Man skulle ikke tro det var muligt efter alle de år. Farve ny verden :eek:

    EDIT: OMG OMG^2. Og lyseblå i den anden ende af loungen, som jeg først så ud på vej ud. Jeg er…. løbet tør for ord
     
    Senest redigeret: 11/2/24
    Pep, Beaglen, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Var på LH444 FRA-ATL i premium economy i dag. Det var mildest talt en behersket oplevelse.

    Det startede godt med en departure drink - som var en lækker smoothie. Menuer uddelt, udemærket anmenity sæt og en velsmagende 1. servering. Så gik det stærkt ned af bakke. Desværre.

    På de 10,5 timer turen var besætningen ikke igennem med vand eller snacks en eneste gang. Ikke engang 2. runde drinks. Sad og spyttede i ét lille glas cola. Man skulle tro der var tid nok. Var blevet anbefalet bulk-head rækken (det var en 340-300). Hvis man er Max 160 er det sikkert fint. Mine 197 sad a h… til. Det var simpelthen ikke plads nok.
    2. servering røg direkte ud igen. Rødbedepurre med syltede rødbedeskiver ovenpå - og sennep og broccoli ved siden af. Seriøst?
     
    Beaglen, T4L, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Det bliver snart manges prmære lounge uden for København tænker jeg - har du nogle billeder derfra?

    Jeg tænker snart vi skal have en gang anmeldelser af dem plus dem Air France har i Paris :)
     
    T4L, Erwin Lansing, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Den del, der desværre ikke var overraskende, var, at det var godt proppet med folk. Jeg ville derfor ikke tage billeder desværre. Der er dog lidt billeder fra maden ombord, som kommer i den tilhørende tråd.
     
    Beaglen, jespersm, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Søndag aften
    På vej retur til CPH efter en dejlig forlænget weekend i Lissabon. Begge veje er/var det TAP på turen mellem CPH og LIS. På vej ud en 321er konfigureret til long haul. Gode sæder og skærme i sæderne. På vej hjem nu i en 320’er og her er pladsen trang - rigtig trang. Er noget udfordret med mine 197 - og jeg var ikke den eneste :) IMG_0378.jpeg
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det lyder som samme konfiguration som Avianca i deres A320 - både i de gamle og de nye neo. Jeg har fået ondt i benene de sidste par gange jeg har fløjet med dem - og det er endda ofte 4-6t her i Sydamerika...
     
    Henrik Olsen, Henry og Beaglen "Synes godt om dette"
  13. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    306
    Point:
    63
    Til gengæld er der god plads i den forreste del.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Der var ingen “røde” sæder i den maskine og skal ikke kunne sige om businessdelen havde lidt større afstand - formentlig. Men sæderne var de samme. Jeg fik talt mig til at sidde på et crew sæde i bagerste galley på halvdelen af turen. Hjalp en del.
     
    Henrik Olsen, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God weekend fra LA57 I SCL, hvor vi netop er boarded. Jeg ville forsøge at optimere mit sædevalg i lufthavnen, men fik ikke lov i LATAM app'en fordi 'upgrade in process'. Tænkte det lød mystisk... En halv time før boarding meddelte app'en så, at jeg havde modtaget nyt boardingkort, med skift fra sæde 9A til nu 2D - premium economy med frit midtersæde. :)

    Jeg spurgte om flyet er fyldt, men næhh - 90%, så det er lidt mystisk. Jeg har ingen status med LATAM, og er på en alm billet, men med tilkøbt sædevalg...

    EDIT: Kan det måske hace noget med vægten at gøre? Det er en A321, og synes altid de beder om at de bagerste rækker går ud først efter landing hernede, så måske de vil sørge for at der er vægt på de forreste rækker også...

    Servering på indenrigs i Chile PE:
    20240331_162412.jpg
     
    Senest redigeret: 1/4/24
    Henrik Olsen, Beaglen, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God weekend fra Maple Leaf I Toronto. Den er, som altid, helt vildt fyldt - så de har nu sat adgangsbegrænsning, så man først kan komme ind når der er maks 3t til ens afgang. Jeg har en 5t layover, men fik lov fordi min rejse ikke starter i Toronto.

    Til gengæld var morgenstoppet i BOG med væsentligt mere plads. Jeg bruger altid Avianca loungen, som er udmærket synes jeg. Men Air Canada personalet anbefalede Copa, som er ny. Så den prøvede jeg også - og ja, den er ny, men der var ingen mad. Til gengæld næsten helt tom, se fotos.

    Det har btw været noget af en tur, med masser af problemer. Først ville de have mig til at betale for min 2. kuffert ved checkin, selvom den jo er gratis med Avianca/Air Canada som EBG. Det blev løst efter at en supervisor kom forbi. I gaten fik jeg så ikke lov til at boarde fordi jeg jo ikke havde betalt for min 2. kuffert. Måtte vente et kvarter på at selv samme supervisor kom forbi og sagde ok.
    I Bogotá skulle man forbi air canadas personale for at få boarding kort til resten af rejsen. Der skyldte jeg så 300 canadiske dollars fordi jeg havde valgt sæder med ekstra benplads. Dem havde jeg valgt ved bookingen, hvor jeg kunne vælge dem gratis fordi jeg købte en Economy comfort billet - og ikke blot alm Economy. Det ville jeg naturligvis ikke, men fik så at vide at jeg kunne rykke til nogle midtersæder bagerst i flyet gratis..... Det brokkede jeg mig naturligvis over, og viste min bookingbekræftelse. Men det hjalp ikke i første omgang. Da hun så så, at jeg havde betalt med en air canada rabatkode, så ville hun lige pludselig gerne bare skrive en kommentar i systemet, med koden, og så lade mig beholde mine pladser. Mystisk...

    Copa Lounge BOG:
    20240414_081950.jpg 20240414_081940.jpg 20240414_081924.jpg 20240414_081854.jpg
     
    Henrik Olsen, Beaglen, asf og 10 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Jeg har lige et lille spørgsmål til lukningen af Billund Lufthavn (i forbindelse med dagens bombetrussel).

    Jeg ser på lufthavnens hjemmeside, at nogle fly er blevet aflyst, andre er forsinket og endelig er et enkelt fly blevet omdirigeret til København:
    • Hvordan afgør et flyselskab, om de skal aflyse, forsinke eller omdirigere?
    • Hvorfor vælger man at omdirigere til København. Min umiddelbare vurdering ville være, at Aarhus ligger tættere på og man hurtigere kan sende folk med bus fra Billund til Aarhus.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God weekend fra gate C43 i ALC, hvor vi lige har fået den gode nyhed, at vi kun skal vente én time frem for to timer på at kunne flyve mod CPH. 80 grader i Norwegian fly, uden ac. Det er simpelthen et fremragende flyselskab. Ved ikke om det bare er mig der er uheldig med dem - men der er simpelthen altid problemer når jeg flyver med dem. For alles bedste er det nok bedst om jeg dropper dem helt fremover.

    Ellers en god weekend - og turen herned med SAS gik ganske glimrende.
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    God weekend fra CPH og gate C36 (lørdag i hvert fald). Jeg var til ruteåbningen med AA til PHL.

    EE4193F0-DBFD-4288-A716-60025AA97577.jpeg IMG_2703.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, Erwin Lansing og 11 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    I dag flyver jeg LLA-ARN-CPH på SAS Plus,
    Hvordan er det med servering af ikke-alkoholiske drikke? Bør jeg fylde tanken godt op i loungen i Stockholm?
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side