God dobbeltpointsweekend, jeg håber I har fået nogle julegaver i hus!
Jeg tager til Asien over nytår for at være sammen med nogle venner, hvor første destination er Bali. Jeg havde nogle point der brændte i lommen, og bookede derfor en bonusbillet hos SAS til Shanghai i premium economy for lang tid siden, men har jo så brug for at komme videre fra PVG til DPS.
For små to uger siden endte jeg med at booke en one-way med China Eastern direkte på en syv-otte timers overnight også i premium economy, så jeg kunne ankomme (forhåbentlig) veludhvilet. Under en uge senere fik jeg en besked om, at den var blevet aflyst
Det betyder både, at jeg nu skal kæmpe med det kinesiske flyselskab om at få mine penge tilbage, men selvsagt også at jeg skulle finde et alternativ. Der var ingen ønskværdige muligheder, men der poppede dog en Black Friday-deal op, som på overfladen var det mindst dårlige valg. Derfor bliver det det vietnamesiske lavprisselskab Vietjet Air i economy på ruten PVG-SGN-DPS med et firetimers skift midt om natten i Ho Chi Minh City
Jeg må nok skyde en hvid pil efter mit ønske om at ankomme veludhvilet og Vietjet Air får ikke ligefrem rosende anmeldelser, men det er hvad det er. Derudover var det også 2000 kr. billigere end China Easterns PE, så det er måske ikke helt skidt, hvis jeg altså lykkes med at få pengene tilbage fra Kina.
Click to expand...