God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    20230819_162005.jpg 20230819_162406.jpg God weekend fra ZRH.
    75 år waw .. jeg fløj fra ZRH+GVA fra1969, da jeg gik på kostskole i CH !
     
    Daniel K, Henrik Olsen, NielsC og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Flere medier "erfarer" at Volodymyr Zelenskyj kommer til Danmark i dag, specifikt Flyvestation Skrydstrup ved Vojens. Han er netop landet i Eindhoven fra Stockholm, og jeg tror det er danske Global Reach, der skal flyve enten Zelenskyj eller hans personale (eller noget dansk personnel) fra Eindhoven til Skrydstrup:
    Udturen fra depotet i Billund til Eindhoven: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oy-mit#31aba9ec - turen fra Eindhoven til Skrydstrup er ikke live endnu, men den ligger allerede "planlagt" på flyet på FR24:
    oymit.jpg

    EDIT: Og der er også et par Hercules, der tager turen fra Eindhoven til Skrydstrup her til eftermiddag:
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-988 (hollandsk luftvåben)
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/b-583 (Flyvevåbnet).
     
    Senest redigeret: 20/8/23
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113

    Attached Files:

    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Det var jeg ikke lige klar over - men det er stadig gratis.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    En weekend er snart overstået igen. Ugen byder på tur til Dublin med KLM. Så det bliver to hop via AMS med den tidlige 0600 afgang fra CPH tirsdag morgen.

    Efter en længere periode med begrænset rejser, så kommer der lidt gang i den europæiske del igen - long haul må fortsat vente lidt ud over et par ture i kalendere til USA senere på året.

    God søndag aften :)
     
    Thorbjoern, Beaglen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Nielspg, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Fedt artikel - tak for at dele...

    Det er en lidt sjov historie med det der papir boarding kort - og så indbygget ind i det at flyve. Tænk når det ikke længere er muligt - hva er så backup (når ens device er gået tør for strøm)? Er vi så tilbage til en chip eller kort?!!?
     
  9. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,890
    Point:
    93
    Jeg tænker lidt det samme. I Aalborg Lufthavn ved jeg, at man ikke skal lægge sit boardingkort ned i bakken sammen med andre ting i security. Røntgenmaskinen æder åbenbart boardingkortet :eek::p:confused:
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    609
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    Det skal du ikke være ked af, jeg mistede engang en nøgle til lejligheden ved security i Luleå :p
    Havde en større taske med som åbenbart "sad lidt fast" i maskinen, og herved tippede bakken og nøglen så jeg ikke igen o_O
    Efterfølgende lærte jeg at proppe nøglen ned i tasken :p:p
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    ... Har engang været tæt på at miste mit pas i bakken... Da jeg var på vej videre, stod en Security person og viftede med et pas.. Havde nok været lidt op ad bakke resten af turen....
     
    PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    692
    "Synes godt om" modtaget:
    2,056
    Point:
    93
    Har et par gange stået i gaten, og hvor mit boardingkort enten var væk eller ikke virkede. No problem: viste så bare mit pas, og så kunne gate agent finde mig i systemet og lukke mig ind i flyet.

    Men jeg tvivler på, at det samme kan lade sig gøre i security?
     
    Erwin Lansing, Henry, Thorbjoern og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,890
    Point:
    93
    Nu hvor vi er ved at snakke om at "gå rigtigt" igennem security og hvordan man gør det smartest, hurtigst og klogest, så er jeg i gang med at lægge sidste hånd på en e-bog / guide om netop det emne. Jeg tror og håber virkelig på, at der er et marked for en sådan bog.
     
    Erwin Lansing, Nicki Lolk Sørensen, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Jeg gik på weekend med en besked om at sidste leg på min "sommerferie" er aflyst, og uden at tilbyde en ombooking. Muligvis fordi ruten kun flyves én gang om dagen. Der har allerede været 3 schedulechanges til min hjemrejse, og nu altså også en aflysning. Måske skal jeg bare blive i Mexico :D
     
    Beaglen, Nielspg, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Måske skulle bogen også indeholde et afsnit om hvordan vi undgår at stille os i den forkerte kø (bagved folk med meget begrænset rejseerfaring, som tage lang tid om at komme igennem security, fordi de ikke kender reglerne og have instruktioner fra personalet om at tage jakken af, tage væsker ud af tasken etc. Og bagefter alligevel skal have deres bagage gennemsøgt og scannet igen - og folk som må gå igennem scanneren 2 - 3 gange, fordi der ligger mønter i lommen etc.)
     
    jespersm, Beaglen, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    God weekend

    Hjemme igen efter en fin tur med SAS til Oslo. For første gang i mange år, hvor SAS ikke skuffede og faktisk positivt overraskede med en fin morgenmad i Plus.

    Så er der også lidt tid at skrive om oplevelserne i forrige ug. Jeg havde netop booket en retur til Brussel til et par møder en mandag og tirsdag om nogle uger, ud om søndagen (selvfølgeligt) via Amsterdam og hurtigtog derfra, og hjem samme trick via Paris.

    Dagen efter tikker der en besked ind på WhatsApp. Mit gymnasia i Holland fejrer 140 års jubileum! De kloge blandt jer kan nok gætte hvornår. Netop! Lørdagen inden.

    Tjah, når det jo bare en Light billet (med Platinum fordele), så er det jo ikke billigt at lave billetten om, ikke mindst når det er booket sammen med en kollega, som nok ikke vil bryde sig om en hel weekend i Holland. Jamen, hvad gør en indoktrineret frequent flyet? Tager selvfølgeligt morgenflyet fra AMS til CPH for at nå eftermiddagsflyet fra CPH til AMS og tog til ZYR. Ikke bare det, flyver frem om fredagen... via Paris. For det var jo billigere end direkte :D

    Og så er 7 x 5XP plus et par stykker hist og her til CO2ZERO jo ikke til at fnise af.;)
     
    asf, jespersm, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Havde "fornøjelsen" af Air Canada AC829 CPH-YYZ i går.
    1) Maskinen var overbooket - og dermed propfyldt, Overhørte ved check-in, at dem der ikke kom med, måtte vente til søndag eller mandag ! Ikke noget med at sende dem med SAS maskinen til YYZ eller med en af SAS andre maskiner til US og så videre derfra. Ikke godt nok Air Canada. Pinligt ringe.
    2) 787 bliver aldrig min favorit maskine i Economy. Der er simpelthen ikke plads nok i bredden til 3-3-3. Man sidder og gnubber skuldre med sidemanden konstant og helt krøllet sammen i overkroppen bagefter. Super dårligt design af Boeing (men man skal selvfølgelig være glad for at den ikke bryder i brand eller falder ned :))
    3) Purser (eller customer Service manager som jeg tror han kaldte sig selv), vil nok have været et udemærket valg i den canadiske hær, men hans kommanderende tone i alt hvad han sagde emmede bare overhovedet ikke af service. Startede ved bording hvor han nærmest skældtw alt og alle ud fordi passagerne ikke trådte hurtigt nok ind til siden (så skulle de måske have startede boarding tidligere) Det var umådeligt trættende at høre på. Og nærmest helt grinagtigt da han pralede med hvor mange sprog personalet kunne på maskinen herunder mandarin og koreansk. Hvis han skulle prale, så havde det måske været bedre også at have et skandinavisk sprog med. Tvivler på der ret mange koreanere og kinesere på den flyvning.

    På den positive side:
    a) virkelig nem immigration til US i YYZ - tog max 15min. Værd at huske
    b) Air Canada var så venlige at opgradere min på YYZ-MSP, Blot to timer. Men efter at være krøllet sammen i 787'eren var et bredt sæde i en CR900 med ahi-tuna og kølig hvidvin ikke at foragte. Og her en super service.
     
    Senest redigeret: 24/9/23
    asf, Peter F., jespersm og 9 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Det bliver min dyreste weekendtur nogensinde - tror jeg
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Hvorfor?

    Jeg vil gerne høre lidt om din tur og hvad den koster. Du har jo tidligere lavet gode rejsebeskrivelser fra USA
     
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    God, og forvirrende, weekend!
    Helt ubemærket, har Smartwings genåbnet deres direkte route fra Prag til København igen. I modsætning til tidligere, ser det ud til, at det denne gang er uden OK flynummer. Man kunne jo hurtig få mistanke om, at det er for at spare lidt penge ved at holde de der irriterende Flying Blue medlemmer som mig væk :)
    Og så alligevel. Der var lige det med småt: Operated by Eurowings. Trods de lignende navne, nogle vidt forskellige selskaber, og så åbenbart alligevel ikke? For lige de dage, jeg kiggede i oktober, kan jeg ikke længere finde Eurowings egen direkte rute længere, som så nu flyves under Smartwings brandet? Jeg er i hvert fald forvirret o_O
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side