Havde "fornøjelsen" af Air Canada AC829 CPH-YYZ i går.
1) Maskinen var overbooket - og dermed propfyldt, Overhørte ved check-in, at dem der ikke kom med, måtte vente til søndag eller mandag ! Ikke noget med at sende dem med SAS maskinen til YYZ eller med en af SAS andre maskiner til US og så videre derfra. Ikke godt nok Air Canada. Pinligt ringe.
2) 787 bliver aldrig min favorit maskine i Economy. Der er simpelthen ikke plads nok i bredden til 3-3-3. Man sidder og gnubber skuldre med sidemanden konstant og helt krøllet sammen i overkroppen bagefter. Super dårligt design af Boeing (men man skal selvfølgelig være glad for at den ikke bryder i brand eller falder ned )
3) Purser (eller customer Service manager som jeg tror han kaldte sig selv), vil nok have været et udemærket valg i den canadiske hær, men hans kommanderende tone i alt hvad han sagde emmede bare overhovedet ikke af service. Startede ved bording hvor han nærmest skældtw alt og alle ud fordi passagerne ikke trådte hurtigt nok ind til siden (så skulle de måske have startede boarding tidligere) Det var umådeligt trættende at høre på. Og nærmest helt grinagtigt da han pralede med hvor mange sprog personalet kunne på maskinen herunder mandarin og koreansk. Hvis han skulle prale, så havde det måske været bedre også at have et skandinavisk sprog med. Tvivler på der ret mange koreanere og kinesere på den flyvning.
På den positive side:
a) virkelig nem immigration til US i YYZ - tog max 15min. Værd at huske
b) Air Canada var så venlige at opgradere min på YYZ-MSP, Blot to timer. Men efter at være krøllet sammen i 787'eren var et bredt sæde i en CR900 med ahi-tuna og kølig hvidvin ikke at foragte. Og her en super service.
Senest redigeret: 24/9/23
asf, Peter F., jespersm og 9 andre "Synes godt om" dette.