God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    God weekend fra ORD.
    Netop landet fra MCO med United på first og har nu 7 timers layover, før vi flyver med tanten hjem på biz.

    Vi har placeret os i United Polaris loungen ved C18, hvor vi spiser aftensmad i loungens restaurant. (Polaris burgeren skal prøves)

    United first indenrigs er et ganske udemærket produkt og for “kun” 200$ mere per person, fik vi mad, champagne og lie flat seats.
    Maden var ikke noget specielt, men det røg da ned og personalet var super søde.
    Det var i øvrigt intet problem at få checket bagagen ind hele vejen.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 10/4/23
    Beaglen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Ja, rollover er en fantastisk opfindelse. Jeg kunne ønske mig, at andre hotelprogrammer også vil begynde at bruge det.
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Også noget der hjælper mig rigtig mig i Flying Blue, og noget jeg savner enormt ved Eurobonus.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Så er jeg kommet til Danmark. Der er nemlig konfirmation i week-enden. Jeg skulle have en bil hos Avis i Billund Lufthavn. Blev rigtig glad, da Avis fortalte mig, at min bil holdt på VIP parkeringen, Bag ved varevognen. Avis VIP 1.jpg

    Men der er nu ikke meget VIP over en Skoda Station car ;););) Men så kan jeg da tilbyde konfirmanden at transportere gaverne fra restauranten til bopælen. :D:D:D
    InkedAvis VIP 2a.jpg

    Så måtte lige tjekke endnu engang. Jo, parkeringspladsen var for VIP
    InkedAvis VIP 3a.jpg
     
    asf, T4L, Kenneth K og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Det kan nu godt lade sig gøre. F.eks. har jeg fået en opgradering i Prag til en Škoda Superb Combi med flueben ved mange options, men det er lidt sværere at føle sig VIP med en Fabia :p
     
    Beaglen, T4L, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Det er vel mere Fabia'en der gør udslaget.
    Lejede en hunddyr bil i Australien for 9 (!) år siden hos Hertz - og har været Presidents Circle lige siden. Uagtet jeg ikke har leget voldsomt mange biler om året siden da. Det giver en stensikker opgradering hver gang. Sidst i Wien fra en Ford Focus klasse til en Skoda Superb Stationcar med alle tænkelige opgraderingen. Ja tak. Der er ikke mange der kan slå Superb'en i rummelighed
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God lørdag fra LH-loungen i BOS. Loungen var ret fyldt ved ankomst, men nu hvor flyet mod FRA er fløjet afsted blev der dejligt tomt. Det er btw Landsholdsflyet, Fanhansa, de får æren af - jeg nøjes med en 'alm' A346.

    20230422_175354.jpg 20230422_180846.jpg
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Skulle med dagens første flyver fra Aarhus til København. Den skulle lette 06.45 og lande 07.20. Lidt for tidligt til mit møde - men med den næste afgang kunne jeg ikke være fremme til tiden. Derfor stor tak til flyvelederne i København, som havde alt for meget at se til. Og derfor forkortede min ventetid i København. Vi måtte blive holdende på asfalten i AAR, til der blev plads til vores fly i luften over Sjælland. 35 minutter forsinket i ankomsten.

    Kaptajnen kom ud og forklarede situationen rigtigt fint. Vi fik kaffe i ventetiden. Og så gik personalet rundt og snakkede med dem, der skulle videre med et andet fly. Mange fik den nedslående besked: Det fly kan I ikke nå, med mindre det også bliver forsinket.

    Dem, der sad på sædet bagved mig skulle videre til Stavanger. De havde ikke meget tid i København - så det var oplagt, de ville få problemer. "I er de heldigste på dette fly", forklarede stewardessen. Hun fortsatte: "Det er nemlig os, der skal flyve derop. Så det når I sagtens". God humor.

    Og vi havde god plads. 9 på plus og 22 på Go.
     
    Beaglen, HenrikM, Nielspg og 9 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Jeg tog en taxa i går fra lufthavnen i København til hotellet. Nu ser jeg på kvitteringen, at jeg har også har betalt et udlæg på 14 kroner. Er jeg blevet snydt? Eller er beløbet dét, som andre selskaber kalder "Lufthavnsgebyr".

    InkedTaxa1.jpg
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Det tror jeg du har ret i.
    Kan ikke se hvad det eller skulle være
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    "Dem til Stavanger" var tydeligvis også meget imponerede over hvordan kaptajnen håndterede situationen: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7057626863346544640 (kan læses uden login). Jeg er ikke connectet med personen på LinkedIn, så jeg så kun tilfældigt hans indlæg "i tredje led" (før jeg læste dit indlæg), dvs. en af mine connections har interageret med indlægget - det må siges at være effektiv word-of-mouth (på skrift), og en rigtig positiv historie for SAS efter hr. Prices ytringer tidligere på måneden.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    En ven var i dag ude for en vidunderlig boardingproces hos Wizz Air, som jeg har haft det sjovt over lige siden og derfor bliver nødt til at dele med jer:

    I LCA på Cypern holdt deres A321neo til CPH på en remote gate, hvorfor de blev kørt i to busser derud. Busserne var "usorterede" — altså blot en pærevælling af alle +200 passagerer. Alligevel parkerede den ene ved forreste dør, den anden ved bagerste dør, og så begyndte de ellers at boarde via trapper både for og bag. Jeg har fået det efterfølgende kaos i flygangen beskrevet, og det er så fantastisk dumt at jeg næsten (kun næsten) ville ønske jeg selv havde oplevet det.

    God weekend til alle, må den være mere fornuftig end de cypriotiske ground handlere
     
    Beaglen, HenrikM, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Det ville jeg gerne have oplevet - selv om jeg skulle have taget turen med Wizz.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Takker for, at du deler.

    Må også lige fortælle, at 4 unge udlændinge (måske fra Estland eller Finland) var knap så heldige. De stod foran mig i check in i Aarhus. De var checket ind på lufthavnens automater, fået udskrevet boarding passes og mærkater til kufferterne. Og også været ved skranken med automatisk "bagage drop" for at sende kufferterne igennem. Men de fik fejlmelding og kunne ikke aflevere deres kuffert.

    Så de blev noget nedslået over at erfare, at de havde en billet, hvor bagage ikke er inkluderet. Men de kunne naturligvis sagtens få den med. For 600 kroner per kuffert. Og de havde hver en. Så de gik i tænkeboks. Åbnede deres kufferter, begyndte at rode i indholdet og diskutere noget på deres modersmål. Måske ville de forsøge at få indholdet samlet og efterlade en tom kuffert eller to i Aarhus? Jeg så dem ikke på flyet - så måske har de opgivet?
     
    Erwin Lansing og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    God week-end til alle.

    Jeg kan se, at alle søndagens fly fra Aarhus til København er udsolgt. Nogen, der ved, hvorfor? For det er da rigtigt sjældent, at det sker.
     
  16. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Det kan være en kombination af flere ting: SPOT festival i Aarhus fredag og lørdag, og at der er togbusser imellem Skanderborg og Vejle/Fredericia til og med søndag, hvilket giver en forlænget rejsetid på op til 1½ time - så måske har mange bare valgt at flyve hjem, når de alligevel har brugt "alt for mange penge" på festival? Og så har mange måske været ovre hos familien i Jylland ifm. den sidste bededagsferie?
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Det lyder da som en sandsynlig begrundelse. OK - så må jeg til at tænke mig om. Jeg har nemlig et mileage run AAR-CPH-AAR på mit klippekort. Det skulle give 3.000 basispoint. På den aller sidste afgang søndag aften fra Aaarhus til København. Men måske kan jeg få en lille kompensation for at lade være med at flyve. Nu må vi se, hvad SAS tilbyder i morgen i lufthavnen. Træls, at jeg ikke fik billet til en tidligere afgang.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Så er der week-end i Ankara.

    Jeg har lige lært at der er mange måder at udtale engelske ord på. Havde i går møde med en samarbejdspartner, der fortalte, hun havde besøgt flere "monasteries" under hendes rundtur på Balkan: Serbien, Grækenland, Makedonien etc. Jeg kunne ikke lige få det til at passe ind i emnet, for vi snakkede om landbrug og forurening fra landbrug. Et stykke inde i mødet fandt jeg ud af, hun mente ministerier. Så gav det lidt mere mening ;););)

    Det er i øvrigt ved at være slutspurten i valgkampen. Det præger naturligvis bybilledet. Valgplakater overalt. Og højttalervogne, der kører rund og lovpriser forskellige kandidater. Men i morgen aften er det overstået. Så må vi se, hvad fremtiden bringer.

    God weekend til alle
     
    Beaglen, HenrikM, Nielspg og 8 andre "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    20230514_172622.jpg

    God weekend
    Kaptajnen på Swiss fra zrh til cph giver en lang detaljeret forklaring om thunderstorm over ZRH Airport. Det uvejr er kommet meget hurtigt ind over for jeg landede lidt tidligere fra GVA og da mærkede vi ikke noget. Han forklarede at tårnet hele tiden skiftede start- og landingsbaner for at få flyene udenom det værste - interessant.
     
    HenrikM, Erwin Lansing, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Er det weekend i dag eller er det mandag? o_O

    Namen, det bliver altså denne tråd, jeg vil poste lidt rygter. Det kommer nok ikke bag på nogen, hvis det skulle ske, og det hollandske forum flyder allerede over med konstateringer, at kvaliteten af især den gratis sandwich er kraftigt dalende i forvejen. Ærgerligt at det skal være sådan, men når alle konkurrenter gør det, så er det svært at holde ved: Air France Surveys Ditching Complimentary Economy Snacks & Beverages
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side