Ok, jeg tager det (delvist) i mig igen. Status er at man kan checke ind 24 timer før flyvning på appen eller online, men man kan vælge sæder 30 timer før flyvning (kun via browser/online ikke app) gratis. Ville ikke betale $59 pp for at vælge sæder inden check in...
Ikke alene god weekend - men også god jul. Bookede for et par uger siden en tur til min datter til HND - plus et par indenrigsflyvninger. Booket på ANAs hjemmeside - og flyvninger er et mix at ANA og Lufthansa. Premium Economy var reelt kune 800kr dyrere - så det var en no brainer. MUC-HND er med Lufthansa. HND-FRA er med ANA Nu har jeg sammenlignet de to produkter - og der er en verden til forskel før vi overhovedet er gået i luften. ANA har gratis sæde valg, priority bagage og lounge Lufthansa: Her skal du betal EUR 59 for at vælge sæde - på Premium Economy ?? WTF. Lounge skal du sørme også betale for. Hvorfor har LH så usselt et PE produkt?
Hertz kom lige med en julegave. Jeg havde en billeje i Vegas en uge i april. Prisen har ligget på omkring 1.000 USD inkl. skatter, hvilket dælme også er dyrt. Men i dag: BOOM! Over 40% ned. Nu booket til 566,44 USD.
Tjaa Det er jo ud fra en økonomisk betragtning rigtig - i al fald på den korte bane. Men hold op hvor er det ringe.
Ha! Som om det var noget: på BA skal du betale for sædevalg.... på business. Men ja, det føles ringe at betale for et plusprodukt og så blive bedt om at efterbetale diverse ydelser, man med rette kunne forvente, fulgte med.
Weekendtur til det nordøstlige USA med SAS. Ud til Boston og hjem fra Newark på plus. Byder upgrade på point til Boston som går igennem og kan så vælge det sæde jeg vil have. Hjem fra Newark bydes der ligeledes på en upgrade som også går igennem. Forsøger så i appen at skifte sæde til vindue som jeg kan se der er 2 ledige af, men uanset hvad jeg end gør så fejler det. På hjemmesiden kan jeg kun se ledige sæde på plus (som der ikke er nogen af) selvom den viser min upgrade er gået igennem. Et opkald til SAS hjælper ikke meget, de kan ikke gøre noget og de efterfølgende timer kan jeg se at SAS fjerne de ledige biz sæder stille og roligt, sikkert andre upgrade der er gået igennem. Andre der har prøvet det samme, inden jeg kaster mig over SAS?
Weekendtur til det nordøstlige USA med SAS. Ud til Boston og hjem fra Newark på plus. Byder upgrade på point til Boston som går igennem og kan så vælge det sæde jeg vil have. Hjem fra Newark bydes der ligeledes på en upgrade som også går igennem. Forsøger så i appen at skifte sæde til vindue som jeg kan se der er 2 ledige af, men uanset hvad jeg end gør så fejler det. På hjemmesiden kan jeg kun se ledige sæde på plus (som der ikke er nogen af) selvom den viser min upgrade er gået igennem. Et opkald til SAS hjælper ikke meget, de kan ikke gøre noget og de efterfølgende timer kan jeg se at SAS fjerne de ledige biz sæder stille og roligt, sikkert andre upgrade der er gået igennem. Andre der har prøvet det samme, inden jeg kaster mig over SAS?
Jeg har oplevet noget lignende, men alle gange i forbindelse med en courtesy upgrade til Business. Da blev jeg tildelt et nyt sæde automatisk i Business, men forsøgte jeg at tilgå seatmap blev jeg præsenteret for Plus kabinen (den booking klasse min reservation stadig lå i). Kun transfercenter/gate personale kunne ændre mit sæde - kundeservice kunne ikke.
Sjovt nok så troede jeg faktisk det var mit bud der var gået igennem, men senere fik jeg en mail at jeg var blevet overbudt! Så jeg fik altså en courtecy først og så smed de mit bud på 2000 for en upgrade ned af slisken....
På et andet forum fandtes der engang en oversigt over de forskellige RTW produkter og priser fra forskellige lande. Er der nogen der har kendskab til en tilsvarende opdateret oversigt?
Jeg får det fysisk dårligt Hvis Best Travel ingengang har styr på lufthavnene de flyver fra hvordan skal man så have tillid til at de kan finde ud af det andet
God weekend fra Ama'r! Hjemme igen efter en konference på et noget varmere sted. Denne gang betød en IRROPS at vi var en halv time tidligere hjemme end booket. Det er simpelthen for dårligt! I mellemtiden er jeg også "kommet til" at booke påsken i Kenya. Jeg fandt en overkommelig pris for at prøve KLM's nye Premium Comfort og hjem i Air France's fornyede Premium Economy. Nu mangler vi bare noget at lave der, men det kunne jo være nogen her har nogle gode ideer til et par dages safari
Har selv lige undersøgt muligheden for at rejse til Kenya. Har kun et par dage dér. Jeg skal samle lidt point til min konto hos Marriott, så skal bo på hotel Four Points Nairobi Hurlingham. Hotellets hjemmeside har forslag til mange aktiviteter. Se her: Things to Do in Nairobi | Four Points by Sheraton Nairobi Hurlingham (marriott.com) De forskellige safarier, jeg fandt, kunne ikke kombineres med min korte tur. Men overvejer da at besøge Karen Blixens Museum. Du skal i øvrigt søge visum. Jeg gjorde det i går. E-visum, fin hjemmeside: eCitizen - Gateway to All Government Services Skulle up-loade foto, kopi af pas (forside og textside) samt hotel reservation. Men hjemmeside accepterer ikke pdf-filer, så jeg måtte tage fotos af pas og hotelreservation. I øvrigt skal filerne være under 293 kb. Så jeg måtte i gang med at reducere dem, før jeg kunne søge. Pris: 55 USD (incl. diverse gebyrer). Nåja, så rejser jeg med Star Alliance på bonuspoint.
Vi har 5 dage der, så skulle være mulighed for en mindre udflugt til et enkelt nationalpark. Det lyder som de har lånt visumsystem fra Thailand. Havde samme problemer da jeg skulle søge om coronatilladelse sidste år. Det tog en lille evighed til hele familien! God tur!
Det bliver en skræddersyet tur med en dag ved Lake Naivasha og 3 dage i Masai Mara. Mon ikke en stop ved Karen Blixens Museum passer ind. Det tog sin tid at udfylde, men faktisk slet ikke så svært som den Thailandske COVID-godkendelse i sin tid. Endnu mere overraskende blev den godkendt og udstedt på under en time! God service.