God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. Fribytter

Fribytter VIP medlem

Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    540
    Point:
    93
    Ok, jeg tager det (delvist) i mig igen.

Status er at man kan checke ind 24 timer før flyvning på appen eller online, men man kan vælge sæder 30 timer før flyvning (kun via browser/online ikke app) gratis. Ville ikke betale $59 pp for at vælge sæder inden check in...

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,205
    Point:
    113
    Ikke alene god weekend - men også god jul.

Bookede for et par uger siden en tur til min datter til HND - plus et par indenrigsflyvninger. Booket på ANAs hjemmeside - og flyvninger er et mix at ANA og Lufthansa. Premium Economy var reelt kune 800kr dyrere - så det var en no brainer.
    MUC-HND er med Lufthansa.
    HND-FRA er med ANA
    Nu har jeg sammenlignet de to produkter - og der er en verden til forskel før vi overhovedet er gået i luften.
    ANA har gratis sæde valg, priority bagage og lounge
    Lufthansa: Her skal du betal EUR 59 for at vælge sæde - på Premium Economy ?? WTF.
    Lounge skal du sørme også betale for.
    Hvorfor har LH så usselt et PE produkt?

asf, Erwin Lansing, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Hertz kom lige med en julegave. Jeg havde en billeje i Vegas en uge i april.

Prisen har ligget på omkring 1.000 USD inkl. skatter, hvilket dælme også er dyrt.

Men i dag: BOOM! Over 40% ned. Nu booket til 566,44 USD.

Kenneth K, Nielspg, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,662
    Point:
    113
    Fordi de kan.

Nielspg, Offlyer, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

Beskeder:
    1,268
    4,205
    Point:
    113
    Tjaa

Det er jo ud fra en økonomisk betragtning rigtig - i al fald på den korte bane.
    Men hold op hvor er det ringe.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,105
    Point:
    93
    Ha! Som om det var noget: på BA skal du betale for sædevalg.... på business. Men ja, det føles ringe at betale for et plusprodukt og så blive bedt om at efterbetale diverse ydelser, man med rette kunne forvente, fulgte med.

Beaglen, Kenneth K, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Calle77

Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Og på EKs billigste Bizz får du hverken mulighed for at vælge sæde eller lounge adgang .

Senest redigeret: 15/1/23
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    God weekend fra PGA golfturneringen "Sony Open in Hawaii 2023" på Waialae i Honolulu. 20230114_114439.jpg 20230114_110731.jpg 20230114_161109.jpg

Kenneth K, AMJ, T4L og 13 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,153
    4,528
    Point:
    113
    Weekendtur til det nordøstlige USA med SAS. Ud til Boston og hjem fra Newark på plus. Byder upgrade på point til Boston som går igennem og kan så vælge det sæde jeg vil have. Hjem fra Newark bydes der ligeledes på en upgrade som også går igennem.
    Forsøger så i appen at skifte sæde til vindue som jeg kan se der er 2 ledige af, men uanset hvad jeg end gør så fejler det. På hjemmesiden kan jeg kun se ledige sæde på plus (som der ikke er nogen af) selvom den viser min upgrade er gået igennem.
    Et opkald til SAS hjælper ikke meget, de kan ikke gøre noget og de efterfølgende timer kan jeg se at SAS fjerne de ledige biz sæder stille og roligt, sikkert andre upgrade der er gået igennem.
    Andre der har prøvet det samme, inden jeg kaster mig over SAS?

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

Beskeder:
    1,153
    4,528
    Point:
    113
    Weekendtur til det nordøstlige USA med SAS. Ud til Boston og hjem fra Newark på plus. Byder upgrade på point til Boston som går igennem og kan så vælge det sæde jeg vil have. Hjem fra Newark bydes der ligeledes på en upgrade som også går igennem.
    Forsøger så i appen at skifte sæde til vindue som jeg kan se der er 2 ledige af, men uanset hvad jeg end gør så fejler det. På hjemmesiden kan jeg kun se ledige sæde på plus (som der ikke er nogen af) selvom den viser min upgrade er gået igennem.
    Et opkald til SAS hjælper ikke meget, de kan ikke gøre noget og de efterfølgende timer kan jeg se at SAS fjerne de ledige biz sæder stille og roligt, sikkert andre upgrade der er gået igennem.
    Andre der har prøvet det samme, inden jeg kaster mig over SAS?

PENSIONISTEN, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  11. HenrikM

HenrikM VIP medlem

Beskeder:
    194
    753
    Point:
    93
    Jeg har oplevet noget lignende, men alle gange i forbindelse med en courtesy upgrade til Business. Da blev jeg tildelt et nyt sæde automatisk i Business, men forsøgte jeg at tilgå seatmap blev jeg præsenteret for Plus kabinen (den booking klasse min reservation stadig lå i). Kun transfercenter/gate personale kunne ændre mit sæde - kundeservice kunne ikke.

PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  12. Kenneth K

Beskeder:
    1,153
    4,528
    Point:
    113
    Sjovt nok så troede jeg faktisk det var mit bud der var gået igennem, men senere fik jeg en mail at jeg var blevet overbudt! Så jeg fik altså en courtecy først og så smed de mit bud på 2000 for en upgrade ned af slisken....

AMJ, PENSIONISTEN, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Offlyer

Beskeder:
    1,268
    4,205
    Point:
    113
    På et andet forum fandtes der engang en oversigt over de forskellige RTW produkter og priser fra forskellige lande.

Er der nogen der har kendskab til en tilsvarende opdateret oversigt?

Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113

Boarding er endnu ikke påbegyndt o_O

15. Offlyer

Beskeder:
    1,268
    4,205
    Point:
    113
    Jeg får det fysisk dårligt
    Hvis Best Travel ingengang har styr på lufthavnene de flyver fra hvordan skal man så have tillid til at de kan finde ud af det andet

Attached Files:

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    PXL_20230305_183618865~2.jpg

Air India i CPH her til aften. Jeg selv nupper Ryanair til EDI.

asf, Kenneth K, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,662
    Point:
    113
    God weekend fra Ama'r!
    Hjemme igen efter en konference på et noget varmere sted. Denne gang betød en IRROPS at vi var en halv time tidligere hjemme end booket. Det er simpelthen for dårligt! :D
    I mellemtiden er jeg også "kommet til" at booke påsken i Kenya. Jeg fandt en overkommelig pris for at prøve KLM's nye Premium Comfort og hjem i Air France's fornyede Premium Economy. Nu mangler vi bare noget at lave der, men det kunne jo være nogen her har nogle gode ideer til et par dages safari :rolleyes:

asf, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Har selv lige undersøgt muligheden for at rejse til Kenya. Har kun et par dage dér. Jeg skal samle lidt point til min konto hos Marriott, så skal bo på hotel Four Points Nairobi Hurlingham. Hotellets hjemmeside har forslag til mange aktiviteter. Se her: Things to Do in Nairobi | Four Points by Sheraton Nairobi Hurlingham (marriott.com)

De forskellige safarier, jeg fandt, kunne ikke kombineres med min korte tur. Men overvejer da at besøge Karen Blixens Museum.

Du skal i øvrigt søge visum. Jeg gjorde det i går. E-visum, fin hjemmeside: eCitizen - Gateway to All Government Services Skulle up-loade foto, kopi af pas (forside og textside) samt hotel reservation. Men hjemmeside accepterer ikke pdf-filer, så jeg måtte tage fotos af pas og hotelreservation. I øvrigt skal filerne være under 293 kb. Så jeg måtte i gang med at reducere dem, før jeg kunne søge. Pris: 55 USD (incl. diverse gebyrer).

Nåja, så rejser jeg med Star Alliance på bonuspoint.

asf, HenrikM, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,662
    Point:
    113
    Vi har 5 dage der, så skulle være mulighed for en mindre udflugt til et enkelt nationalpark.

Det lyder som de har lånt visumsystem fra Thailand. Havde samme problemer da jeg skulle søge om coronatilladelse sidste år. Det tog en lille evighed til hele familien!

God tur!

20. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,662
    Point:
    113
    Det bliver en skræddersyet tur med en dag ved Lake Naivasha og 3 dage i Masai Mara. Mon ikke en stop ved Karen Blixens Museum passer ind.

Det tog sin tid at udfylde, men faktisk slet ikke så svært som den Thailandske COVID-godkendelse i sin tid. Endnu mere overraskende blev den godkendt og udstedt på under en time! God service.

Calle77, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side