God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Har været med arbejdet i Bangkok. Turen var med Thai og den velkendte TG951/950 kombo. Desværre på economy.
    Det var alt i alt en skuffende oplevelse. Og jeg vil seriøst overveje en omvej næste gang jeg skal til BKK.

    Et par nedslag:
    Online muligheder med sædevalg og check-in fungerer kun sporadisk.

    Standard check-in i CPH. Som alle der har været igennem T3 ved middagstid ved så er der MEGET lang check-in kø til Thai. Rigtig glad for mit SAS guldkort her. Gav også adgang til SAS fast track - en positiv overraskelse.
    Priority boarding fungerede fint

    Flyet var helt fyldt, havde heldigvis sikret mig et vinduesssæde. Men altså ikke noget ledigt midtersæde.
    Sædet var vel egentlig OK, men med små 2m så er Economy bare ikke sjovt.
    Positivt dog at Thai har 3-3-3 konfiguration på deres 777ere. Og ikke den noget mere ubehagelige 3-4-3.

    IFE var en skuffende omgang: Mange gamle film, og en ikke særlig responsiv skærm.

    Catering på turen var en katastrofe:
    - ingen vandflaske ved sædet
    - ingen pre-dinner drink
    - 1. måltid bestod af en meget simpel salat, en rædsel af en sur-sød gris med ris. Der var også et vestligt kyllingevalg. Positivt dog med valgmulighed. Desert var en OK brownie og en ok ost
    - drikkevarer til maden kom først efter at alle havde spist
    - derefter ingen servering eller gennemgang med drikkevarer før 7 timer inde i flyvningen
    - morgenmad var en standard smagsløs ægge/pølse/tomat ting. Samme problem som ved 1. servering omkring drikkevarer

    Hjemturen var lige så katastrofal med følgende ændringer
    - boardingprocessen kollapsede helt og ingen priority boarding
    - frit midtersæde var absolut plus
    - morgenmaden var denne gang reelt uspiselig
    - positivt var det dog at der var sket ændringer i IFE udbudet ift udturen

    Alt i alt en ret skuffende oplevelse og så krydret med at man skal ret langt op i pris for at tjene EB point på Thai til/fra BKK

    Jeg kom frem og tilbage til tiden. Ingen holdsomme oplevelser og rimelig rolige flyvninger. Med Thai er bestemt ikke hvad det har været.
     
    Senest redigeret: 2/10/22
    Beaglen, Kenneth K, THammer og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det lader til at TG ikke helt er kommet tilbage i topform efter de var igennem rekonstruktion. Der er måske mere fokus på premium rejsende, som jeg syntes er kommet udemærket igen etfter et par ture med dem.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Der må jeg være uenig efter en tur foran gardinet. De lange tur fra CPH-BKK var noget af en skuffende oplevelse, mens den korte BKK-KUL lignede mere, det jeg forventede af TG.

    Sæderne i deres B777-300ER er ikke toppen af poppen længere. Jeg fandt aldrig en god siddeposition, og der er meget lidt plads, både til afsætning, men især er sæderne korte og smalle, og ikke særlige behagelige at ligge i. Bevares, det er et fladt sæde og alle har direkte adgang til gangen, men konkurrenterne, inklusiv deres egne A350er, har overhalet dem.

    Det var dog især services som skuffede. Det var forhastet og upersonlig samlebåndsarbejde, tværtimod den gæstfrihed man kender fra Thailand. En (let) turbulens den ene vej hjalp ikke på stressen hos kabinepersonalet. Resultatet var dog, at menukortet stadig er sparet væk, så madbestillingen blev ikke til meget mere en "chicker or veg", vinudvalg begrænset til "rød eller hvid". Der gik over en time før de kom rundt med første drinksservering med kolde nødder. Derfra gik der over en time igen før maden (uden drikkevarer) blev delt rundt. Anden drinksrunde kom... aldrig! Lyset til at sove blev slukket mens de stadig var i gang med at dele dessert rundt.

    Bevares, en verden til forskel i forhold til at sidde bag gardinet, men jeg må indrømme jeg havde forventet bedre fra Thai Airways på den 10+ timer lang tur. Selv på den 2 timer lange flyvning fra BKK til KUL og retur var servicen langt bedre, trods den meget kortere tid kabinepersonalet havde til det.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    EDIT: Kuponen er givet videre.

    Hvis der er nogen som skal til Boston inden nytår, har jeg en kuponkode fra hotels.com som jeg bortgiver.

    Kuponen har en værdi på 2.882 kr. og skal bruges inden 31.12.2022 på The Godfrey Hotel.

    Send mig en PM, hvis du kan bruge den :)
     
    Senest redigeret: 28/10/22
    Henrik Olsen, isolCBflyer, Calle77 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Har sendt dig PM :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Apropos beskeden ovenfor, god weekend fra Boston Logan, hvor turen går mod Detroit. Det var lidt et tilfælde da billetten blev købt i går og det var relativt billigt - og så får jeg krydset et par nye stater af (Michigan og Ohio). Også første gang med JetBlue, så det bliver 'spændende' hvordan det bliver når man er vant til *G fordele. Men i det mindste er der gratis wifi ombord... :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det ser ud til, at SAS har fået redesignet deres app totalt. Umiddelbart ser det rigtigt flot og mere nutidigt ud.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    ... og mere kompliceret, når man nu var vant til den gamle... Men enig - den er meget flottere, og formentlig med flere funktioner.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    ??

    Er det på Android?
    Kan ikke se skyggen af opdatering på iOS
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ja, Android version er opdateret, så mon ikke iOS er lige på trapperne?

    Jeg har oprettet ny tråd om emnet, da det sikkert vil give flere indlæg (som ikke har det store med God Weekend at gøre.. :)).
     
    Senest redigeret: 15/11/22
    Henrik Olsen, Offlyer, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Check - tak
    Ofte tager iOS godkendelsen urimelig lang tid - det kan være det
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    God weekend fra en lille lufthavn på en lille atoll på Maldiverne
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Så forsøgte en taxi chauffør verdens ældste snydetrick på mig i Ankara: Taxameteret var ikke nulstillet, da vi startede turen (jeg stoppede ham på gaden) - så jeg startede turen på 41 tyrkiske lira i stedet for 10 (d.v.s. omkring 18 kroner i stedet for 4,50 kroner). Det måtte jeg lige få rettet. Og så besluttede jeg, at der denne gang ikke var drikkepenge.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg er lige begyndt som Team Leader på et nyt projekt i Tyrkiet. Vi starter med en uges træning af godt 200 personer. De jeg tjekkede ind på hotellet sagde de i receptionen: Du er chefen - derfor får du fri minibar. Hele ugen. Jeg tænkte: "Bare de nu fylder op hver dag".

    Nu har jeg så set, hvad minibaren indeholder.
    minibar.jpg


    Men udsigten fejler intet.
    Udsigten.jpg
     
    Beaglen, Daniel K, Nielspg og 14 andre "Synes godt om" dette.
  15. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Dette fly har været på besøg i Aalborg Lufthavn i dag, efter en tur fra Ramstein Air Base i Tyskland, og så en meget kort mellemlanding i militærlufthavnen Sliač Airport i Slovakiet. Flyet er pt. på vej tilbage til Ramstein Air Base.
    Ifølge flere hjemmesider er "Quality Aviation LLC" et dæknavn for CIA. Så det samme fly besøger på én flyvning tre militærlufthavne i Europa, heraf én i Danmark, og er tilsyneladende en flyvning for CIA. Spændende.
    Flyer har i november både været forbi Polen og andre lande (men ikke i nærheden af Ukraine eller Rusland), så det er sikkert ikke noget "vildt", men lidt interessant at flyet har været en tur i Aalborg i dag.

    n883qa.jpg
    https://globe.adsbexchange.com/?icao=ac2a59&lat=52.532&lon=8.131&zoom=5.9&showTrace=2022-12-04
     
    Beaglen, Henrik Olsen, klausbm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  16. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    531
    Point:
    93
    Jeg har et hurtigt spørgsmål om SAS check in. På deres hjemmeside står der 30 timer inden flyvning, mens på appen er nedtælling til check in som svarer til 24 timer før flyvning. Hvad er rigtigt? Flyvning er på tirsdag MIA - ARN - CPH..

    PFT
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Ved ikke om det fortsat er sådan, men tidligere kunne man checke ind online (internet), et halvt døgn før på appen
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Psst, sig det ikke til nogen, men hvis du stiller tiden frem på din telefon, kan du på app'en som regel tjekke ind 36 timer før afgang
     
    Nielspg, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    531
    Point:
    93
    Ok, jeg ved ikke om det var en joke, men det virker ikke for mig (nu føler jeg mig lidt dum, efter at have prøvet 5 forskellige tidszoner, genstart af tlf, osv.. :cool:)

    Nå, men online check in virker (heller) ikke: "please check in at the airport"... For h****** SAS, alle andre jeg har fløjet ved har det virket fint, selv under corona har FlyTAP virket, med udstedte online BP, som så ikke virkede igennem security (vi skulle igennem check in skranken for at få printet disse, men vi kunne vælge sæde osv). Naturligvis er der aldrig problemer med KLM/AF, Lufthansa, Delta... :mad:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det er nok SAS' system, som er dumt og ikke dig....eller så er det bare fordi, det er en US-flyvning, med ekstra tjek.
    Jeg prøvede så sent som sidste uge (Milano) med det lille smartphone "tidshack", og det virkede -som sædvanligt- fint; i hvert fald hos mig. Nå, men held og lykke med checkin at the airport.
     
    Senest redigeret: 20/12/22
    Erwin Lansing, Fribytter og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side