God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jeg sendte i morges min hustru og hendes mor til Rhodos fra Billund med Sunclass Airlines. De skulle flyve klokken 6, og ved online check-in i går klokken 9, dvs. 3 timer efter check-in åbnede, fik de en C- og en D-plads næsten allerbagerst i flyet på en A321. Jeg tænkte at flyet nok var totalt udsolgt, siden de på SAMME billetnummer fik to gangpladser (Sunclass skriver godt nok at dette stadig gælder som nabopladser, men come on!). Vi sørgede derfor for at være i lufthavnen i god tid i morges, et par minutter i 4. Både KLM og LH havde også afgange lige omkring klokken 6 (plus to charterfly med Air Seven og DAT), og der var allerede en del andre biler på det tidspunkt, så jeg tænkte at der nok var godt travlt denne søndag morgen. Men klokken 4.16 fik jeg en SMS om at de nu var ved at købe morgenmad ved Lagkagehuset (til dem der ikke kender BLL, så ligger dette på airside).
    18-19 minutter for bagage-drop, fremvisning af græsk PLF og security, det er godt nok helt vildt i forhold til hvad jeg havde frygtet, når alle på den flyvning nu skulle fremvise både coronapas og PLF. Måske hjalp det at vi kom så tidligt, men jeg synes nu ikke to timer før afgang er sindssygt tidligt (men det var tidspunktet på dagen dog!).

    Jeg har desværre ikke fået en "trip report" og får det heller ikke, da de vist begge to sov det meste af turen, så den må I have tilgode til en anden gang. :)
     
    Henrik Olsen, T4L, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Hmmm…
    52F6403A-6DD1-4D46-8E1C-7FC10F8C2422.png
     
    Henrik Olsen, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Havde lige mulighed for et kig ud i non-Schengen delen af E-fingeren i dag. HELT øde. En SAS A-350 stod helt alene derude og kedede sig. Iøvrigt var der en udendørs, men noget aflukket, terrasse for enden af E- fingeren
     

    Attached Files:

    JackB, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Sidder i lufthavnen i Baku. Er på vej hjem til Danmark på den dummeste billet, jeg nogensinde har købt. Læste, at jeg havde 8 timers ventetid i Istanbul. FEJL: Det er 18 timer. Heldigvis har Turkish Airlines en god lounge i Istanbul, så jeg vil hverken tørste eller sulte. Og nej, jeg gider ikke sætte mig ind i indrejsereglerne til Tyrkiet. Så et besøg i byen på begge sider af Bosporus strædet må vente.

    Naturligvis kom taxaen til lufthavnen 25 minutter før tid, så jeg fik travlt med at komme i overtøjet og ned til den ventende bil (heldigvis var jeg næsten færdig). Ingen trafik og ingen kø i lufthavnen (check-in, security og paskontrol). Var hurtigt oppe i loungen, hvor jeg selvfølgelig ikke kunne komme ind. Jeg havde glemt at bede om en invitation ved check-in. Det husker jeg næste gang. Men lufthavnen er næsten tom, så det er let at finde en god siddeplads.

    God week-end til alle If-ere
     
    Beaglen, HenrikM, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hvordan er det gået indtil videre med ventetiden i Istanbul?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Er lige ankommet til loungen. Det ser ud til, at den er ved at tilpasse sig tiden efter corona. Plastikbægre er skiftet ud med rigtige glas. Og deres suiter er igen åbne (men man skal rejse business for at komme ind i dem). ØV.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Så er det tid til afgang fra Turkish Airlines Business Lounge i Istanbul. Den er overfyldt her til morgen. Folk går rundt og søger efter siddeplads. Der er lang kø til toilettet (måske fordi faciliteterne nu skal have en "corona-rengøring" mellem hvert besøg?). Og så undrer jeg mig over herren ved nabobordet. Han har hentet en ordentlig stak sandwich og kager i buffeten (alt sammen pakket ind i plastik). Og naturligvis også et pænt udvalg af drikkevarer på dåser og flasker. Min første tanke var, at han enten var meget sulten eller ville efterlade en del på bordet. Men ser nu, at det er tomt. Ikke engang emballagen ligger på bordet. Til gengæld har han fodret sin rygsæk. Så den er i hvert fald blevet mæt. Den må også ha' en god mave, siden den kan fordøje både glas, metaldåser og plastik.:eek::eek::eek:
     
    asf, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er meget tit jeg ser folk tage ganske meget med sig videre. Så det er bare nemmere når det hele er pakket i plastik :)

    Hvordan var det at bruge 15+ timer plus der?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Det er vel også derfor, at SAS er gået væk fra flasker. Nu er der fadøl og sodavandvand fra hanerne.

    Det var faktisk lidt for lang tid. Der blev sendt et par mails og hørt lidt dansk radio. Jeg skulle have skrevet lidt på en rapport - men fandt ud af, at firmaet har sendt mig den forkerte skabelon. Så det må jeg kikke på i næste uge.

    Jeg fandt en liggestol, hvor jeg kunne sove over natten. Ikke helt perfekt - men det gav da noget søvn.
     
    Henrik Olsen, asf, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    God weekend fra EZE, med kort stop på vej mod Santiago.
    20220213_081056.jpg
    Turen herned med en LH jumbo, som jeg havde set var pænt overbooked i eco (-14), men med corona og fri ombooking hos LH kunne det jo sagtens gå alligevel. De annoncerede i gaten i FRA, at man kunne opgradere for halv pris (209/449 euro fra eco til PE/C). Jeg tog chancen og satsede på en gratis upgrade via mit guldkort - som tidligere er sket flere gange hos LH ved overbookede fly. Så jeg gik i loungen, og kom tilbage til boarding. Bip, og nyt boardingkort. Desværre ikke business, men PE og med frit sæde ved siden af. Så det blev væsentligt mere behageligt end helt fyldt eco.

    Desværre kunne jeg ikke komme i *A loungen her i Buenos Aires. Billetten er købt på lufthansas hjemmeside, men sidste leg er med latam på la-nummer. Forklarede situationen til den meget uvidende unge lounge medarbejder, men computer says no. Måske det var fordi jeg har ''eurobonus gold og ikke star alliance gold'' o_O
    Jaja, SAS er jo også star alliance måtte jeg forklare hende. '' Men ankom du ikke med lufthansa?''......
    Hoppede på Starbucks i stedet for....
     
    Beaglen, THammer, asf og 10 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Super Bowl Sunday…

    God søndag. Årets vigtigste sportsevent er lige ved at gå igang. I Los Angeles sker i det i år.

    Aften startede allerede i går med at lave ribs :) De blev super gode :)

    442C36A1-5D47-4C33-A0EF-9F0735959079.jpeg

    Er der andre som bruger natten fornuftigt :)
     
    Beaglen, THammer, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg ville hellere sidde på det kæmpe stadion i dagslys.
     
    THammer, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det ville jeg skam også gerne - men billetpriserne til en Super Bowl er noget dyre og nemt over 10.000 kroner for en plads. Men på et tidspunkt skal jeg simpelthen se en Super Bowl live :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Her står den også på Superbowl :cool:
    Vi er 6 der ser den sammen og min veninde har medbragt kage :)
    600DCF24-1D31-4F62-864F-58527D236FC6.jpeg
     
    Beaglen, THammer, Offlyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er altså de vilde fede cup cakes :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    For dælen den kamp er spændende....

    (skal lige siges at jeg er Rams fan...)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Jeg havde lyst til at forkæle mig selv med et ophold på Cortyard i Baku. Et fint (og billigt) hotel centralt i byen. Marriott Bonvoy har en kampagne, så med 3 overnatninger har jeg optjent en gratis nat på hotellet. Og så tæller overnatningerne dobbelt i optjeningen af status. Alt i alt rigtigt fint.

    Hotellet summer af liv. Der er et eller andet internationalt mesterskab i gymnastik. Lobbyen er fyldt med unge mennesker. Jeg har i hvert fald set hold fra Tyskland, Ungarn, Portugal og Frankrig. Når hotellet er fyldt, så er det meget lettere at få en opgradering. Selvom jeg har købt det billigste værelse, har jeg fået et "superior room".

    Men, de mange unge mennesker mærkes også på hotellets wifi. Det er i hvert fald ikke dimensioneret til så mange storforbrugere. Det kniber med at have båndvidde nok til bare at høre radioavisen:

    speed test.png

    Nu er de alle taget til stævne. Download hastigheden er steget til 5,03 - så jeg kan lige tjekke e-mails, facebook og IF.
     
    Erwin Lansing, asf, HenrikM og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Snestorm i Istanbul. Heldigvis er flyet til København helt fyldt - så det er endnu ikke aflyst.
    Snestorm i Istanbul.jpg
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Et par hurtige spørgsmål denne lørdag aften - vi skal flyve om 1½ uge, så jeg formoder at svaret på spørgsmål 2 nok stadig vil være det samme til den tid:
    -Har SAS en (aktiveret) almindelig minijack-udgang med stereo-lyd til IFE på deres A350 i Economy (og hvad med A330, hvis der nu skulle komme en last-minute change)? I de få videoer jeg har kunnet finde på Youtube, ser det ud til at der sidder en minijack-udgang under skærmen, men i videoer fra Business Class ser det til gengæld ud til at de udleverede hovedtelefoner har tre ben til armlænet, ligesom i "gamle dage".
    -Er det korrekt at man på SAS long-haul i Economy får ét måltid (så vidt jeg kan læse mig frem til er det pt. uden valgmuligheder og vegetarisk) og dertil én drikkevare, og alt andet skal købes? Og hvordan med en natflyvning fra USA, får man da både et aftensmåltid og et morgenmåltid, og hvordan med drikkevarer hertil? Vi overvejer at købe SAS' premium-måltid til hjemturen, da det der reelt bliver vores aftensmad, her forstår jeg det som at vi så får det normale Economy-måltid som anden servering, dvs. morgenmad - men får vi så også den normale morgenmadsservering? Kan det betale sig at bestille et specialmåltid for at "omgå" standardmåltidet? Jeg tænker her på at få et måltid, som med større sandsynlighed indeholder kød af den ene eller anden slags (det skulle være så sundt....).

    God weekend til jer alle.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side