Så er der hele fire Emirates B777 på vej til København i dag. Udover den normale EK151 så er der 3 fragt afgange på vej, som nok forsætter til USA bagefter.
At være fragtmand for 2 IF medlemmer kræver lidt frokost, og inden afgang i lufthavnen render man så ind i et tredje medlem
Det er godt nok et hårdt liv at være fragtmand Det ser da super lækkert ud og vejret er også med dig Godt tur hjemover
Antony J. Blinken er netop landet i CPH efter en direkte flyvning fra Joint Base Andrews ved Washington. Jeg troede faktisk ikke at militærfly blev vist på FR24, men denne fremgår både med callsign og tail number (og billede).
Det ser ud til at dagens TG950 fra Bangkok har haft en aborted landing/go-around i CPH for kort tid siden. Er der nogen der ved mere om det? https://www.flightradar24.com/data/flights/tg950#2805b472 EDIT: Man har åbenbart meget akut ændret til landing på bane 30 i stedet for: QR8824 er også lige landet på bane 30: https://www.flightradar24.com/data/flights/qr8824#28065781 - men det gælder åbenbart kun for landinger, da Ryanairs FR7383 lige er lettet fra bane 22R: https://www.flightradar24.com/data/flights/fr7383#28074e8f, og det samme gælder for KL1132: https://www.flightradar24.com/data/flights/kl1132#2807545b. Det må være sjældent at man lander og letter på to baner med så forskellige retninger?
Det ser ud til at de siden SK2825 kl 14:25 har ændret til at bruge bane 30... Så det må næsten være fordi TG ikke har tjekket eller fået besked om at bane 30 blev brugt? Og det er vist meget normalt, f.eks. i CPH at de bruger forskellige baner, da de meget sjælendt lander og letter ind over byen. Men ved en vindstyrke på 20 knob og vindstød med 30 knob er det nok også meget rart at lande i modvind...
Det må da vist være en sag for Havarikommissionen, hvis et fly lægger an til landing på en anden bane end den anviste, og oven i købet når ned i under 300ft højde, dvs stort set på baneniveau??? Der kunne jo reelt set have holdt et lettende fly klar i den nordlige end af den pågældende bane. Jeg var ikke klar over at man jævnligt lander og letter "på skrå" i CPH, tak for info.
Det irske regionale flyselskab Stobart Air, som fløj for Aer Lingus Regional, indgav likvidationsbegæring i fredags. En del af deres ATR 72-600 (og en enkel ATR 42-600) er leaset fra NAC i Billund, og disse er nu så småt begyndt at blive fløjet "hjem" til leasinggiveren, bl.a. EI-GEV (42-600): https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ei-gev#28092daf
Jeg tror sjældent man vil se så mange fly flyve fra Amsterdam mod Danmark klokken 23.45 en lørdag aften: Udover disse seks, er Alsie Express' OY-CLY også på vej mod Sønderborg som 6I644.
Jeg gætter på, at der også kommer fly fra CPH til Baku på lørdag? Hvilke selskaber kunne finde på at flyve den tur?
Jeg tænker også at der kommer fly til Baku. Udover mindst et fly fra DAT som tager landsholdet afsted, gætter jeg på at Great Dane Airlines får et fly afsted sammen med Spies også. Der er for langt for Alsie Express og deres ATR’ere. Det fede ville være at få SAS igang med en A350’er, men tænker de slet ikke kan reagere så hurtig og ender med at være for dyre (som ofte).
Lige landet fra Athen. Det var første gang i rigtig lang tid vi ikke skulle til test ved ankomst. Jeg tænkte så kunne tiden bruges til at vente på bagagen i stedet for. Men kufferterne kom næsten med det samme. Fedt! Så hurtigt over til P7 for at køre hjem med en Green. De stod parkeret hulter til pulter. Der er helt klart mange flere i øjeblikket der skal til lufthavnen end fra lufthavnen. Danmark rejser ud i verden igen!
Landsholdet fløj i torsdags i DATs OY-RUE: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oy-rue#283fe861 - selvfølgelig med flynummer DX1. Lige nu er der tre A321 på vej fra CPH til Baku; to Sunclass og en DAT: https://www.flightradar24.com/multiview/284526b9,284525c9,28453ef9 Hvad jeg har kunnet finde frem til, flyver de to Sunclass for landsholdsrejser.dk, og DAT flyver for skilejrskole.dk. Begge sider solgte billetterne til cirka 4500 t/r pr. person, og førstnævnte bureau tilføjede deres anden flyvning efter få timer, så de i alt 622 sæder på de tre fly er tydeligvis blevet revet væk. Som en lille "sjov" historie, tilbød Herning Helicopters turen til Baku fra Roskilde med et privatfly med plads til seks personer, pris i alt 350000 kroner. Turen var udsolgt efter få timer: https://www.facebook.com/Herninghelicopters/posts/1055990021601082! Jeg kan ikke finde denne flyvning på nogen af de tracking-sider jeg bruger, hverken den specifikke registrering Herning Helicopters har reklameret med (D-CLUZ), eller nogen af FAIs øvrige Learjet 60.
Great Dane Airlines er også på vej mod Baku: https://fr24.com/GDE720/284552dd Hvis man følger PilotTine på IG er der lidt video indefra kabinen inden afgang. https://www.instagram.com/stories/pilottine
Der har i alt været fem fly med fans til Baku, ifølge check-in.dk: https://check-in.dk/fem-charterfly-med-fodboldfans-i-baku/ . Et i går fredag, arrangeret af Travelsense (men ingen angivelse af hvilket selskab der fløj turen, og jeg kan ikke umiddelbart finde nogen flyvninger der passer på turen), og hele fire i dag lørdag: To A321 fra Sunclass for landsholdsrejser.dk, en A321 fra DAT for selve DBU, med repræsentanter, sponsorer samt særligt udvalgte fans, og sidst en Embraer E195 fra Great Dane Airlines (som isolCBflyer nævnte ovenfor) for skilejrskole.dk. Derudover minimum ét privatfly, som jeg nævnte ovenfor, men ifølge check-in.dk muligvis flere privatfly. Pengene endte da i det mindste med at være godt givet ud, for dem der ville punge ud for turen. EDIT: Via et billede på Travel Senses Facebook-side fandt jeg frem til at de havde lejet en Boeing 737 fra det polske charterselskab Enter Air til turen i går formiddags: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-esc#28427117
God weekend - To gange denne sommer har jeg gjort brug af SAS customer service, hver gang kom jeg ind som nr. 2 i køen, luksus. - MEN .. SAS skriver på hjemmesiden, at customer service har xtraordinært travlt. Og ja, det er vist mildt sagt. - Jeg forstår ikke SAS : Hvorfor lader man dog ikke EB medlemmerne selv reservere Star Alliance-bonusrejser ? Lad os selv undersøge/booke disse rejser. Mange bække små ... - Jeg har foreslået dette, og ja, SAS takker for henvendelse ... Nix weiter.