Jeg har da taget et par stykker: Radisson Silkeborg (det var sidste år) Radisson Red, Aarhus Marriott København (sidste år) Radisson Malmø (sidste år) Park Inn, Malmø (sidste år)
God stime Jeg syntes selv at Radisson Red i Aarhus og Papirfabrikken i Silkeborg er ret gode hoteller.
Den har nogle spændende destinationer på sin samvittighed det fly. Spændende at se billeder indenfor. Deres B777-200LR er ret pæn i hvert fald. https://comlux.com/aviation/aviation/fleet/boeing777-200lr-vip-crystal-skye
Ja, jeg havde da helt glemt at de også har den enorme 777 med VIP-kabine med plads til 88 passagerer. Den drives vist i samarbejde med luksus-cruiserederiet Crystal Cruises. Crystal Skye blev ret kendt i gossip-verdenen (som jeg absolut IKKE er en del af!) i efteråret 2020, da Kim Kardashian lejede flyet for at flyve gæster til sin 40-års fødselsdag på en privat, lejet ø i -netop- Fransk Polynesien. Flyet blev holdende i lufthavnen i Papeete i de fem dage arrangementet varede, så det må også have været lidt af en udskrivning. Arrangementet blev kritiseret af flere amerikanske sundhedseksperter, politikere og privatpersoner, af flere indlysende grunde. One Mile At A Time har en artikel om arrangementet fra "AV-Geek"-siden og lidt flere billeder af interiøret i 777'eren: https://onemileatatime.com/kim-kardashian-birthday-trip .
Ja - det var faktisk derfor jeg kunne huske de havde den B777.... Jeg er så åbenbart kendis-aviation-follower
Snakken går på andre fora at turen fra Papeete var en tomflyvning for at hente vacciner i København, som så skal tilbage til Tahiti og de andre øer i området. Dog giver det ikke lige mening for mig at man bruger et, formodentligt, ekstremt dyrt VIP-fly til at udføre sådan en transport??? Jeg er med på at São Paulo heller ikke lige ligger henne om hjørnet, men der bruger man da i det mindste et kommercielt fly fra et af de større flyselskaber, i modsætning til et eksklusivt VIP-fly. Det kan jo selvfølgelig være at myndighederne har fået en god rabat på flyvningen pga. det humanitære formål, og det faktum at lidt penge i kassen er bedre end ingen penge i kassen, men da Comlux er registreret på Aruba (og hovedkontoret i Schweiz), har de mig ikke bekendt noget "underliggende" tilhørsforhold til Fransk Polynesien (f.eks. at være det nationale flyselskab), Aruba hører derimod til Kongeriget Nederlandene. Og nu skal der vist ikke blandes for meget Air France-KLM ind i den sag...
Når det primært handler om at bruge lastrummet, så kan man vel være ligeglad med hvad der i kabinen. Det er kun et spørgsmål om, at få fat i et fly der kan klare turen, og prisen. Og for udlejeren er enhver tur nok bedre end at stå på jorden, som du siger. Aruba er rigtig nok en del af Kongeriget, men et selvstændigt land. Det har nok mindre med statsstøtte til KLM/AF at gøre end skatteforhold på en tropisk ø, men begge dele lidt udenfor scope i dette forum
Absolut. Men mon ikke man ideelt ville have fundet en A330F eller 777F til formålet - der er trods alt ikke andet end lastrum. Ja, det hører vist til i en separat tråd...
Lagde godt mærke til den - fedt med mere info. Men hvad laver den i CPH? Hvis den skal retur igen - så hopper jeg gerne med ombord. Det er jo næsten at betragte som en indenrigsflyvningi fransk henseende. (selvom Fransk Polynesien ikke er den del af EU).
Rygtet om at flyet skulle direkte tilbage til Tahiti med vacciner (eller andet fragt) var dog ikke helt sand, efter CPH har flyet været i St. Petersburg, Zürich, London og senest Cairo, men ikke forbi Tahiti. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/p4-787
Selv de rige er vel nødt til at gå i flere butikker, for at få det de vil have, så... Kaviar i St. Petersburg, chokolade i Zürich, lemon curd i London og så måske en ny kamel til stalden i Cairo?
Og den fortsatte til Seychellerne - havde nogle rundture der - og så retur til Seoul. Af en lidt mærkelig rute. Gad vide om det var et k-pop band ude på en global video shoot tour... Under alle omstændigheder en af de mere alternative jorden rundt ture jeg har set.
Flyet ankom - og afgik - som et positioneringsfly. Kendinge af CPH vil vide, at flyet stod parkeret på standplads H, som bruges til parkering af fly, i 99% af tilfælde uden udveksling af pax. Cargo var naturligvis blevet håndteret i cargoterminalen Mit eget gæt er, at flyselskabet valgte CPH for at få crew på hotel her, fremfor andre byer/lande i nærheden, for så meget længere er turen til LED heller ikke, men der er til gengæld restriktioner for ankommende crew, det har Danmark ikke Jeg håber, at det har løst noget af mysteriet
Det ville give mening - men kunne man ikke have valgt en "mellemlanding" bare en smule centralt mellem Tahiti og St. Petersburg - måske Portugal eller Spanien? Spanien er mig bekendt også ret åbent i øjeblikket, i hvert fald for turister?
Du har helt ret i, at Spanien er nemmere at tilgå, det kræver jo bare en PCR-test. Jeg bemærkede også, at flyet havde natstop i Skt. Petersborg, så stoppet i CPH giver endnu mindre mening nu. Jeg vil ikke lave gisninger om hvorfor den valgte CPH, jeg noterede bare, hvilken status flyet havde ved ankomst og afgang