God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    OK, så skrotter vi k-pop bandets video tour. Hvem kan komme med den vildeste konspriationsteori? Med den tur, med de stop, det oprindelsesland og det fly må der være basis for min en Mission Impossible V
     
    Senest redigeret: 29/3/21
    Henry, Henrik Olsen, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Uanset så er det en/nogle med pengetanken i orden - det kan ikke være billigt...
     
    Bekgaard, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Det må stå hen i det uvisse, medmindre nogen skulle opfange en artikel andetsteds om flyvningerne. :)

    Det var også min første tanke, uanset om det er delvist statsfinansieret eller ej, er det ikke billigt!

    Som om det ikke var vildt nok i sig selv med 16½-timers flyvningen fra Tahiti til København, har flyet lige overgået sig selv - 20 timer (!!!!) fra Seoul ICN til Buenos Aires EZE. Ifølge Great Circle Mapper en tur på 12106 miles eller 19400 km. Fuldstændig vanvittigt.
    Der er ikke fuld tracking af flyvningen, men jeg formoder ikke den er mellemlandet undervejs, jeg har i hvert fald ikke kunnet finde en eneste trackingside som indikerer dette.
    Er dette muligvis den længste nonstop-flyvning nogensinde?
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/p4-787#2737269b
     
    Henrik Olsen, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  4. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er da nok noget nær den længste B787 flyvning jeg kender til. Det er da en historie i sig selv...
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Og derfra videre til Uruguay efter hele 90min i EZE. Hvad i alverden laver det fly???
    Det må være den længest - med afstand.
    Jeg mener at erindre - og nettet er igen min ven - at Air Tahiti tog rekorden i starten af pandemien med en PPT-CDG tur.
    https://www.thedrive.com/news/32633..., when the Boeing 787,18 hours and 45 minutes.
    9.765 miles - beskedne 120 mere end PPT-CPH. Men væsentlig mindre end ICN-EZE turen. Meeen - har den ikke været nede undervejs - det er vel mere end godt og vel på grænsen af hvad der kan lade sig gøre
    https://www.boeing.com/commercial/787/
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Som angivet i mit tidligere indlæg er denne flyvning 1300 miles kortere end den længste registrerede flyvning nogensinde, nemlig som nævnt BAs østvendte HKG-LHR-flyvning i 2005.
    Jeg tænker at en meget let last/passagermængde kan give ekstra rækkevidde, og at dette har muliggjort den aktuelle Comlux-flyvning. Helt frem til et stykke ind i Argentina har flyet ligget på 43000 ft, hvilket nok også hjælper til en ekstremt effektiv brændstoføkonomi.
    De dele af ruten man kan stykke sammen på hhv. FR24 og andre trackingsider indikerer ikke at flyet er mellemlandet. Det eneste realistiske bud ville være på Hawaii, men det ligger et stykke fra den projekterede rute, og da uden tvivl findes ADS-B-sendere på Hawaii, ville en landing der være blevet registreret på minimum FR24.
    Andre AV-sider har nu også opsnappet flyvningen, og nævner i flæng at det var nonstop fra ICN til EZE, dog igen uden helt stålfaste kilder som f.eks. Comlux selv: https://onemileatatime.com/boeing-787-flies-20-hours-nonstop/ // https://simpleflying.com/comlux-787-business-jet-20-hour-flight/ // https://www.pprune.org/spectators-balcony-spotters-corner/639542-787-new-world-record.html
     
    Senest redigeret: 29/3/21
    Kenneth K, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Det ser ud til at flyvningerne har noget at gøre med den argentinske skuespiller og 737/787-pilot og "crash analyst" Enrique Piñeyro: https://twitter.com/epineyro_ok/status/1372604700835540995
    Oversat til engelsk: Today March 18 we take off from Osaka at 2 in the afternoon, we land at 6 in the morning on March 19 in Auckland An hour later we take off to Tahiti where we will land on March 18 at 2 in the afternoon I listen to comments, exclamations of astonishment, explanations, etc.

    Dette passer præcis på de første par flyvninger fra 18. marts, KIX-GUM-AKL-PPT.

    Her er en anden Twitter-tråd om at flyet flyves at ovennævnte pilot: https://twitter.com/andreslavallen/status/1361796434874560514
    Men der nævnes ikke noget om hvad flyet har foretaget sig efter landingen i Tahiti.
     
    Jeblin, Erwin Lansing, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Simple flying har opdateret deres historie med lidt info fra Comlux:

    "Simple Flying reached out to Comlux and CEO Andrea Zanetto confirmed that the flight was for private clients and wasn’t just a test. He confirmed the plane had six pilots on rotation with one engineer to keep an eye on the plane. Zanetto also said that Comlux was thrilled to undertake the challenge of offering luxury over such a great distance. He went on to point out that connecting Seoul and Buenos Aires is perhaps the longest route an aircraft can take"

    Men hvem sidder derinde og sipper bobler i 20timer??? Det spørgsmål står stadig tilbage.
    Der dukker et navn op når man søger på flyets transponders HEX kode på ADS-B Exchange:
    Skærmbillede 2021-03-30 kl. 20.07.27.png
    Kan det være Igor som har lejet maskinen for længere tid?? Underligt det navn står der...?

    Lidt gåågle og andet siger, han er turkmener, enebarn og senere chairman for Ruslands første private olie og gas selskab....jeg lugter penge, mange penge.
    Stiftede ITERA group som han senere lavede om til ARETI group.....Jep ITERA stavet bagfra. Nu lugter jeg en James Bond film, måske en halvdårlig krimi fra 90'erne...
    Men han har tidligere haft et Embraer privatfly...registreret hvor? Aruba of course ;)
    https://inrng.com/2012/02/makarov-uci-jetset/

    Har Igor haft pengepungen fremme og lejet sig en Dreamliner??
    Hvad laver den så ofte i Punta Del Este. Tilsyneladende er det sydamerikas Saint Tropez med...uber rige mennesker. Sikkert lige stedet for Igor???

    Interessant artikel om stedet:
    https://www.theguardian.com/cities/...ted-city-urban-future-st-tropez-south-america

    Igor - er det dig der hygger dig jorden rundt, kom nu, svar Igor??

    Nå, men spændingen er intakt, konspirationen er ikke gået hjem.o_O
     
    Bekgaard, clager, Erwin Lansing og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hatten af (og tak!) for det stærke detektivarbejde! :)
     
    Erwin Lansing, Nielspg, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Godt gravet frem - historien bliver forsat bedre :)
     
    Nielspg, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  12. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Navnet Igor Makarov er nu fjernet fra flyets data på ADSB Exchange. Dette er formentlig gjort på efter anmodning fra Igor eller hans firma.
    Det er dog lidt spændende at præcis denne transponder 48411C tidligere har siddet i Igor Makarovs selskabs 737 BBJ med registreringen T7-MAK (tilsyneladende indtil januar 2018, hvor 737'eren fik en anden transponder). Så den er formentlig god nok at det er Igor Makarov der ejer flyet (som så håndteres af Comlux): https://www.planespotters.net/hex/48411C , da ejeren af en transponder mig bekendt godt kan flytte denne rundt mellem fly.
    Stadig interessant hvordan -og hvorfor- en russisk milliardær og en argentinsk skuespiller/pilot har valgt at flyve verden rundt i et noget specielt mønster. Specielt med MEGET lange legs og flere MEGET korte legs, ikke ligefrem jævnt fordelt. Enrique har lagt et nyt tweet op om afgangen fra Seoul: https://twitter.com/epineyro_ok/status/1377022371966648325 .

    EDIT: Eller også er Igors navn på ADSB-E simpelthen bare et levn fra det tidligere fly med samme transponder, jf. ovenstående.... Dog stadig et pudsigt sammenfald at den samme transponder nu bruges i 787'eren.
     
    Senest redigeret: 31/3/21
    Erwin Lansing, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Godt gået i gravearbejdet. Så var jeg ikke helt forkert på det med en MI V wannabe film og konspirationsteorier. Det forklarer hvem og finansieringen (som nok ikke vil klare en granskning af Finanstilsynet) - men forklarer stadig ikke den noget besynderlige rute med mange korte stop - midt i en coronatid.
     
    Nielspg, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  14. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Navnet står der stadigvæk når man ser på de forrige legs. Og ADS-B Exchange vil ikke fjerne informationer på opfordring fra ejer eller andre ømskinnede jvf. deres faq:

    Q: Is there any way to get my flight/aircraft removed from your website?

    A: The short answer: No. The long answer: No. ADSBexchange.com does not filter any data from our website, all requests to do so will be ignored.

    Så Igor & venner: You can run, but You can not hide...;)

    FR24 og andre mere bruger venlige services vil derimod gerne skjule oplysninger efter ønske fra flyejere og andre.

    At det er samme HEX kode på transponderen betyder ikke at de har taget en gammel transponder ud og proppet i Dreamlineren. Det er nok snarere, at det hænger sammen administrativt med Aruba registreringen, og måske netop derfor at Igor's navn dukker op. Transpondere kan til en vis grad kodes og omkodes på godtbefindende, blot de følger den sammenkædning som de har fået hos myndighederne (Aruba).

    Men mystikken er ikke mindre, smadder sjovt.:)
     
    Kenneth K, Offlyer, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Ja, jeg havde godt nok ikke lige tjekket History. I øvrigt interessant at ADS-B E konsekvent afviser at skjule data. Et eller andet sted er det jo godt med åbenhed, men jeg tænker der kan være nogle fly (også ikke-militærfly) hvor det er meget godt at der ikke kunne vises alt for meget data om flyet, af bl.a. terrorhensyn. På FR24 kan man mig bekendt enten ønske at flyet slet ikke vises (hovedsagligt militærfly og "presidential aircraft") eller at flyet vises på kortet, men uden noget info overhovedet (flyikonet vil have en tekstboks med "BLOCKED").

    Tak for info om transponderen, jeg troede egentlig at det var den præcis samme fysiske transponder, eller i hvert fald "indmaden" med selve HEX-kodningen, der bogstaveligt talt var blevet flyttet over i det nye fly. Kan man så måske tale om at Igor Ramakov er blevet "tildelt" den pågældende HEX-kode tilbage for mange år siden, og så kan han egentlig indkode den i en ny transponder i et nyt fly ifølge de gældende regler i landet og i luftartsindustrien, så længe den selvfølgelig kun bruges i ét fly på ethvert tidspunkt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    531
    Point:
    93
    Det lysner forude; nyeste anbefalinger fra CDC:

    "The new guidance will also say fully vaccinated people do not need to get a Covid-19 test before or after travel and do not need to self-quarantine after travel."

    og,

    "The CDC’s new guidance says fully vaccinated people do not need Covid-19 tests before international travel unless it is required by the international destination and vaccinated people returning from foreign travel do not need to self-quarantine after returning to the United States, unless required by state or local authorities."

    men træerne vokser desværre ikke ind i himlen...

    "But the administration is not lifting restrictions that bar most-non U.S. citizens from the United States who have recently been in China, Brazil, South Africa and most of Europe. It is also keeping requirements that nearly all international U.S. air visitors getting a negative Covid-19 test before traveling to the United States."

    https://www.cnbc.com/2021/04/02/fully-vaccinated-people-can-resume-travel-at-low-risk-cdc-says.html
     
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Her er et opslag fra en af piloterne, som bekræftet dette:

    84E546C0-2210-45A9-AE72-76611C141218.jpeg
     
    Erwin Lansing, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  18. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Tak for opslaget - jeg synes dog stadig ikke der er blevet forklaret hvilket formål de mange flyvninger har haft. Men det "praktiske" er da blevet afklaret nu. :)
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    På cykeltur rundt om lufthavnen så jeg fra Kystvejen denne britiske fætter på vej ind til en af fjern p~pladserne.
    IMG_20210411_171325.jpg IMG_20210411_171332.jpg IMG_20210411_171336.jpg
    Jeg synes at have set denne maskine i CPH fra tid til anden, uden at der er tale om statsbesøg eller lignende festlige anledninger. Er der nogen, som er klar over, hvad ærindet er?
     
    Henrik Olsen, asf, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Er det ikke en A330 MRTT? Har set den omkring CPH flere gange efterhånden, ved ikke hvorfor de er glade for at lande her.

    Den jeg har set er vist Voyager tankeren: https://www.raf.mod.uk/aircraft/voyager/ — på dit billede ser det også sådan ud med de ekstra fueling "pods" yderst på vingen.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side