God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Jeg har ikke lige tid til en ordentlig rejsebeskrivelse, men her er da nogle billeder. Der er virkelig flot her - og meget flottere end man kan se på billederne. Men hvis jeg skal være lidt hård, er det lidt det samme som Færøerne.

    Flyturen fra Edinburgh lørdag morgen og hjem søndag eftermiddag kostede 495,96 GBP eller mere end 4.200 kroner for samlet to timers flyvning. Det er lige i overkanten!

    PXL_20230930_072357696.jpg

    PXL_20230930_074315615.jpg

    PXL_20230930_115643077.jpg

    PXL_20230930_115657496~2.jpg

    PXL_20230930_123624276.jpg

    PXL_20230930_124806976.jpg

    PXL_20230930_154037401.jpg

    PXL_20230930_161626436.jpg

    PXL_20230930_175050712.jpg
     
    Nielspg, Beaglen, Kenneth K og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Jeg søgte lige på Czech Airlines hjemmeside. Der findes ingen ruter til København.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Tal for at dele - Er det nemt at kører rundt til tingene?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Absolut! Vejene er i god stand, men mange steder er det kun ét spor, så man skal være lidt opmærksom for ikke at baldre ind i en modkørende.

    Jeg drønede rundt i den her lille dyt og havde ingen problemer:

    PXL_20230930_112413016.jpg

    Der er en del færger mellem de forskellige øer. Jeg prøvede to af dem, og de var utroligt effektive. Den ene ventede ovenikøbet på mig, da de kunne se, jeg var på vej. Jeg havde ellers regnet med at skulle vente 40 minutter på den næste.

    PXL_20230930_104647833.jpg
     
    Nielspg, Beaglen, asf og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Fedt - tak - det er godt at vide :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    I går skulle jeg hjem med DY994 fra OSL til BLL. Vi blev forsinket fordi gatepersonalet ikke vidste hvor mange der sad fast i tolden. Det viste sig: INGEN. Til gengæld sad der passagerer i flyet som skulle med SAS-maskinen til Billund, som jeg mener fløj 15 minutter efter os. o_O

    Og så undrer det mig til stadighed, at nogle passagerer diskuterer hvad de må have med og ikke have med i kabinen. Kunderne vælger selv hvad de har brug for til turen, og så kan det altså ikke nytte noget, at de skælder ud på gatepersonalet (også én af grundene til, at jeg ikke gad det show mere) over, at de har medbragt en kabinekuffert, der ikke er forudbetalt.
    Jeg ved ikke om det er rejsevilkårene -som alle accepterer, men få læser - eller det er en forventning om at dit og dat burde være inkluderet, men jeg ser det også i mit nuværende arbejde. Her har jeg dog jernbaneloven, som jeg kan bruge imod kunderne.

    God weekend til alle. Jeg håber ikke i blæser væk eller skal kæmpe med vandmasserne :)
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Jeg var ikke ude at flyve denne weekend, men var på camping på Nordfyn - der kunne jeg godt mærke vinden fredag, samt følge med på FligthRadar24 om flere fly, som lige måtte have 2. og 3. forsøg på at lande i DK.
    Det sjove var også at SAS ikke fløj med deres mindre fly, men DAT og Air Alsie fint fløj. Derfor ikke lige enighed i branchen om hvad vejret betød.
     
    Beaglen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    God weekend. Efter et par travle uger med Etihad opstarten og jeg havde en afsted til Abu Dhabi, så SAS der ikke ville flyve fra AAL/GOT til EWR mere, så opstart af SAS ruten til BKK er det nu weekend. Kunne godt bruge en stille uge her i kommende uge for at komme i bund.
    Rejsemæssigt er der tørke resten af året, bortset fra tur rundt i DK. Jeg skal også til Scandics 60 års fødselsdag i kommende uge, hvor de invitere på gratis morgenmad på stort set alle danske hoteller for deres bonusmedlemmer.
    Er meget i overvejelsesfasen omrking en tur efter nytår - det vil nok være godt at komme lidt ud at flyve langt igen :)
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God lørdag eftermiddag fra Aeropuerto Araucania ZCO, på vej tilbage til Santiago. Jeg droppede status match til Latam, fordi som dansker koster det $200, og det er trods alt ikke så tit jeg flyver Latam.
    Vi endte dog i Pacific Club loungen, takket være de andre i gruppen med Priority pass.

    20231104_150625.jpg 20231104_153357.jpg
     
    Senest redigeret: 4/11/23
    Beaglen, Nielspg, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Hvordan er Pacific Club? Ser lidt "skrabet ud"?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ikke noget at skrive hjem om. Vi var også i Pacific Club i Santiago i onsdags. Kartoffelmos fra pulver, noget suppe, og tørre små osteboller, og des lige.
    Ville ikke betale for oplevelsen. Latam loungen i SCL er væsentligt bedre.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    Hvis der er tørke hos dig, så må der være stormflod hos mig. Der er også lidt at indhente efter omkring 5 måneder på jorden over sommeren.:eek:
    Hvis jeg ikke tæller forkert, så ligger der og venter 17 enkeltflyvninger (hvis jeg tæller "flyvninger" med højhastighedstog med, og det gør jeg for de giver points ;)) inden årets udgang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    På en tur til Chicago i juli faldt jeg over dette vægbillede og syntes det var lidt sjovt at man en gang kunne få en cola til 5 cents.
    IMG_0955.jpeg

    Nu fandt jeg lige dette på toilettet på en pub i XX:
    IMG_1306.jpeg

    Hvem kan gætte XX?

    Tip: Lad jer ikke blive narret af ordet pub.
     
    Senest redigeret: 5/11/23
    Nielspg, Jeblin, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det bliver et skud - Atlanta?
    EDIT: Det kan jeg godt se er et dårligt bud, baseret på stikkontakten...
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    stikkontakten kunne være svensk (eller tysk). Jeg siger Stockholm.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,578
    Point:
    113
    God søndag fra CPH, netop ankommet fra AMS og venter på næste fly til.. AMS. Don't ask :)

    Det var en tidlig morgen på sådan en fin søndag, men også hele besværet værd med solopgang over Vaddehavet:
    IMG_2473.jpeg
     
    Beaglen, HenrikM, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Det var nok umuligt at gætte. Billedet hænger på toilettet på en irsk pub der serverer tapas i Malaga!
     
    Beaglen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Erwin Lansing, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God weekend fra Santiago.
    Fik endelig taget mig sammen til at besøge flymuseet hernede. Det var overraskende godt - og så endda gratis. Der var både udstilling om historien bag Aviation, med fokus på verden og selvfølgelig Sydamerika og Chile. Og så en udstilling med masser af fly, både udenfor og inde. Kan klart anbefales! (spanskkundskaber essentielle)
    20231119_155405.jpg 20231119_162026.jpg
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God weekend fra Frederiksberg :)
    Fløj hjem med SK954 i går fra MIA, som sidste ben af en lang omvejsrejse fra SCL. Oplevede flere pudsige og gode tin...

    Bookingen var foretaget som to rejser, hhv. SCL-IAH-MIA og MIA-CPH. I SCL fik jeg rigtig god betjening ved check-in, der sørgede for at checke begge mine kufferter ind hele vejen til CPH, så jeg ikke behøvede checke ind igen i MIA. Jeg havde 8t i MIA, så hoppede i Dolphin Mall og fik shoppet lidt (Black Friday - av, der var mange mennesker!). Da jeg kom tilbage til lufthavnen og skulle igennem security blev jeg nægtet adgang - problemer med mit boardingkort (de nævnte, at jeg ikke var checket korrekt ind i SCL - hvorfor?). Smuttede over til check-in, som desuden fortalte, at min ene kuffert havde mistet bagage-label, og de havde sat et nyt på, så jeg fik en ny kvittering. Jeg fik desuden et nyt boardingkort, og kunne så komme igennem security.

    Oplevelsen ombord på SK954 var aldeles fremragende! Besætningen var svensk - de var kommet fra ARN dagen før og skulle nu tilbage. Jeg havde valgt sæde 41A med ekstra meget benplads. Jeg spurgte i MIA check in om der var ledigt sæde ved siden af, for ellers ville jeg gerne rykke til en plads med frit nabosæde. Det var der, så jeg blev på 41A. Ombord var der en fyr, der spurgte stewardessen ved mig om et sæde med ekstra benplads. Der blev jeg lidt nervøs for, at min plan om ledigt nabosæde blev aflyst. Men hun fortalte venligt, at der desværre ikke var flere sæder med ekstra benplads, men at han kunne få en hel række for sig selv, hvilket han takkede for.
    Kort efter afgang kom chefpurseren forbi og bød mig personligt velkommen - hvorefter jeg også fik en længere snak med omtalte stewardesse, der også bød mig hjerteligt velkommen. De kom forbi en del gange undervejs og spurgte om alt var i orden - og tilbød hver gang om jeg ville have noget at drikke, snacks, etc. Jeg bad kun om en cola til maden - og en GT lidt tid efter maden.

    Synes det har været meget forskelligt med denne "diamant-fordel", men denne gang var klart den bedste oplevelse ift. diamant-service. Det sjove er, at jeg ikke er diamant mere - det udløb med udgangen af september - men "blot" guld. Det var de overrasket over at høre for jeg stod som diamant i deres system - måske fordi jeg var diamant da jeg bookede rejsen? Anyways, de insisterede i hvert fald på at behandle mig som diamant. Så alt i alt en rigtig god rejseoplevelse - og så må jeg endnu engang konstatere, at maden på Economy hos SAS er ganske udmærket - og langt bedre end hos mange konkurrenter (dog er drikkevarer selvfølgelig ringere, da man skal betale for det meste modsat hos andre).
     
    Beaglen, asf, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side