Så blev det Chicago. Koldt med 3 grader, men kun lettere overskyet. Burde have optimeret turen og taget hjem i aften for st komme tættere på målet rent tidsmæssigt - men var lidt tøset i planlægningen hvis nu der var forsinkelser Så ud og shoppe lidt julegaver og så finde en burger og øl i aften. Ingen grund til at få fin bøf i aften - det stikker alligevel ikke den Wagyu bøf jeg fik på turen til USA. Den var fantastisk mør og smagfuld. I det hele taget en fantastisk tur....
Hov, den læser jeg først nu. Men pyha: "The accrual of room nights towards Royal Ambassador status is not applicable in conjunction with airline crew rates or to long-stay residents at their extended-stay hotel, defined as a continuous stay of 90 days or more." Og det er så endda kun 'Ambassador' - der står ikke noget om den 'almindelige' IHG Rewards Club. Så jeg råber lidt af dem, hvis der ikke er point
God weekend fra Paris, hvor gode venner besøges. Vejret er Danmark-ish, men selskabet varmer. Min ven har en fantastisk lejlighed lige ved siden af Radisson Metropolitan, så har denne udsigt fra altanen Her er også meget sikkerhed, og rygsækken skal åbnes ved næsten alle seværdigheder el. butikker.. men ellers er der fortsat liv i byen - og folk er ved godt mod. Ydermere så er ALT offentligt transport gratis i morgen grundet COP21.. så sparer 10 € på toget til CDG på hjem hjem i morgen aften
fredag, første runde for 2016 budgetter været igennem, ikke godkendt, men nikket til og halvt accepteret.. yay... - edderhakme travlt skal til julefrokost om 45 minutter.. - skal lige hjem, skifte tøj, finde humøret frem og så afsted til fest.. - nå, men så er ugen forbi.. i weekenden står den på endagstur til Tyskland, hvem i familien synes det ville være smart, at jeg skulle med til det.. - godt der er flere der kan køre bil.. Sændag står på afslapning og ingenting at lave, mhmm, mon nu ikke der kommer noget og så selvfølgelig overveje "Friends & Family" priserne..
Denne weekend er startet med en omgang forkølelse... Ikke lige den bedste start. Havde egentlig planlagt en flyvetur med SK til det jyske for spendere weekenden der, men det måtte opgives. Men om ikke andet så kan jeg da hænge ud her og få tips til andre og måske mere spændende destinationer
Du bør nok holde forventningerne i ave -- forummet plejer ikke at have den store aktivitet i weekenderne
Kongens fødselsdag her i Bangkok. Har undret mig over hvorfor de i de seneste par uger allevegne har kunnet købe gule t-shirts med "Bike for Dad" tekst på. Tænkte om det var en slags "fars dag". Men det viser sig at kongen er "far", og at der er en form for cykelevent. Anyway, blandt danske expats i hele verden spilles balut, og jeg var egentlig inviteret med (for første gang) til det i dag kl 15, men meldte afbud. Var ude og få et par øl (for meget) i går. Det store samtaleemne de sidste par dage her i Bangkok har været om barerne holder åbent i dag. Der er lukket for alkoholudskænkning på buddhistiske helligdage, valgdage, og nogle gange på kongens fødselsdag. Men det lader til at de fleste steder holder åbent (heldigvis).
God weekend. Vi er så strandet i Oslo. DFDS sejler ikke hjem i aften, så vi er lidt strandet og venter på hvad de lige gør for at få os hjem.... Indtil videre har deres hjælp været ganske god. Nu skal de blot hjælpe os med bil/fly. Vi kan ikke tage bussen som de andre, da jeg ikke vil have en 2-årlig med en bus hjem i 8-9 timers kørsel.
Jow jow jow - det gik faktisk over alt forventning. DFDS tog hånd om alt efter lidt skubben fra mig. Så vi endte med 5 billetter med SAS hjem kl 18:50 og taxi betalt i både Oslo og København. Så DFDS gjorde alt rigtigt og tænkte kun på fremtiden og leverede god service. Det får i hvert fald mig til at snart bestille en ny tur Den store bunke blev sendt med bus hjem og ville ankomme mellem 24-02. Så vi slap nådigt og kunne ovenikøbet vente i SAS Guldstuen i Gardermoen....
Det manglede da også bare - det var vel det tilbud fra oktober du omtalte og havde betalt for spisning på returen så lidt gullmat var da helt på sin plads når det nu blæste en pelikan
Jow - vi mistede da hele hjemrejsen med mad og hygge. Men sikkerheden var i førersædet og ikke rart med 8-10 meter bølger i 4 timers tid. Så glad for hjemrejsen ikke var med bus (eller Norwegian).
God weekend fra Manila, hvor turen i aften går til DK på juleferie fra MNL - IST - CPH med TK på business class sammen med kone og to børn på 3 og 0. Tidligere blev ruten fløjet med A340 men er nu ændret til 777-300 med 2-3-2 configuration på business. Denne configuration er fin når man rejser med famile og selvom sæderne er forholdsvis smalle ser det ok ud. Aftenens fly ser ud til at være temmelig nyt - fra april i år -, så det ser jeg frem til ....
God weekend fra Hong Kong. Vejret er overskuet og 20 grader. Så lidt trykkende her til morgen. Om 10 timers tid er jeg igen på farten. Så,gælder det min første fifth fredsommelige flight med Emirates til Bangkok. Turen med SAS til Hong Kong var ok. Ikke noget prangende over servicen - faktisk lidt under middel. De var rimeligt tilbageholdende i kabinen. Men med den nye kabine, plads i Plus og flyet hed Tore Viking (nyeste fly), så var der ikke noget galt med det hårde produkt. Eneste issue var at jeg simpelthen fik sovet for lidt, da der var rigtigt meget støj af blandt baby der var lidt for larmende og ellers folk der valgte at holde snakken kørende ret højt. Så når jeg kommer til aftentide er jeg nok ret presset efter 10 timers rundtur i Hong Kong. Muligheden for afslapning er der ikke rigtigt, da Emirates lounge. I Hong Kong ikke skulle være så god mht. Afslapning, bad osv. Og på turen til Bangkok skal der ikke soves, da det er First Class Suites og kun 3 timer i luften
@Henrik Olsen - tror "spelling Nissen" jar været på besøg! "Fifth freeddom" God tur of spændt på at høre om jeres tur med Emirates..
@Henrik Olsen God tur til Thailand T/R og " One night in Bangkok" Bliver interessant at høre om dine 2 gange EK A380 first suites ture
Ja nu har jeg været her lidt længere, men for @Henrik Olsen bliver det: Nu må vi se hvor meget uføre jeg kan få lokket ham ud i
God lørdag fra Skåne. Snart skal grillen startes og flæskestegen skal ofres til Weber Guden Huset fyldt af gæster til julefrokost idag, så det skal nok blive hyggeligt. Husk at deltage i julekalenderen idag. Vi trækker lod om en flybillet til Hong Kong med Cathay Pacafic. God dag til alle