God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    "Synes godt om" modtaget:
    26,801
    Point:
    113
    Weekenden er gået super. Startede i går med masser af bobler i London:

image.jpeg

Og så efter en fin tur med British Airways til Hong Kong og super værelse på Conrad Hong Kong, med ekstra hygge i Executive Loungen er søndagen ved at være slut :)

Fik lige set Symphony of Lights her på første aften. Den sky line bliver jeg ikke træt af...

image.jpeg

Ulrik, clager, AMJ og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    182
    446
    Point:
    63
    så er weekenden ved at være slut - men hvad gør der når der er Formel 1 fra Austin og man har brugt dagen på at finde de rigtige billetter til Nice (sommerferie 2016)
    pristjek viste at SAS (igen) slog Norwegian. Dog ikke på Go Light vs. LowFare hvor Norwegian var 45 kr billigere. valget faldt dog på en SAS Plus billet da den kun kostede 1310 kr mere end Go (3 pers) flere points og full service.
    Det undrer mig at jeg år efter år finder SAS billigere på CPH-NCE - selvfølgelig gælder det ikke et par måndeder op til afrejse, de er altid købt ved kampagne eller som i dag bare i god tid. Skulle det ikke være et lavprisselskab?

Kristian, jefi99, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Hvorhenne i flyet sad i? Fik I en tur i Elemis eller...? Jeg foretrækker som sagt deres pinke champagne fremfor den normale...

jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Det blev til en fin tur i spa'en. Tricket med at bede om plads i spa'en i terminal 2B virker næsten hver gang og da A380'erne næsten altid afgår fra gate C55 - eller deromkring - så var det på vejen.

Og ja - det blev til en flaske Tattinger Rose i hoved Loungen ;-)

Turen var kun i økonomi, men var overraskende smertefrit. Fik aldrig Award Space til opdeling til WP+

I næste uge bliver det dog til SFO med @Kristian i Club World - huhej hvor det bliver fjong :)

Loungemæssig tænker jeg på Cathy Pacificere og deres First Class lounge The Pier på vejen hjem. Nogle bedre forslag? Måske The Wing?

Burde kunne komme ind som Oneworld Emerald....

jefi99, clager og Kristian "Synes godt om dette"
  5. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    God weekend fra Bergen, hvor jeg skal have gjort klar til at rejse til Mexico på mandag.

I går lod jeg mig lokke til SAS' weekendtilbud og bestilte en open jaw til USA. BGO-ORD og EWR-BGO: 2500 danske kroner. I forhold til SAS kan det betale sig at bo i Norge! Så der er fyldt rigtig godt op i første halvår næste år.

clager, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    God weekend fra Mexico City. Er fløjet hertil med Skyteam og har krediteret til Delta. Her til aften sad jeg og kiggede lidt på, hvad jeg kan få for pointene. Det er ikke helt let at finde ud af.

Til gengæld kan man åbenbart købe fly, hoteller og biler på deres hjemmeside:

upload_2015-11-14_19-46-7.png

clager "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    God weekend fra Vestegnen (ikke dne rigtige i Esbjerg, men den på øen) :)

Efter sidste weekend med en fantastisk vintur til Napa Valley med @Kristian, så er denne dedikeret til familien. Så fredag aften og lørdag morgen var storebagetid. Der skulle laves forskelligt brød til den næste par uger og især lørdag morgen var det super dejligt at kunne servere lunt brød. MiniO vågner jo kl 06:00, så det er i god tid til liiiige at slå brødet op af den dej, som blev lavet aften før :)

Lørdag blev også brugt på at skifte et toilet ud, samt rydde alt "liv" i forhaven. Dertil en tur på Genbrugspladsen med et stk fajance og andet grønt :)

Nu her søndag er det primært IF Kina DO og lidt artikler der er i tankerne, samt et par andre praktiske IF gøremål som længe har været på TODO listen og nu skal væk :)

God søndag til alle :)

Kristian, Ulrik og clager "Synes godt om dette"
  9. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    Godmorgen fra University of Oxford
    Et fantastisk sted - selvom vejret er rigtig britisk. I aften går turen så hjemad før virkeligheden venter mandag morgen!

Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    God weekend fra Bangkok. Svære tømmermænd i dag. Snart tid til en burger.
    Var til fødselsdagsfest i går, med fri bar på en restaurant. Derfra til landskamp et andet sted. Kampen startede 02:45 lokal tid. Skred i halvlegen. Til Wong's Place. Var hjemme kl 06.

Senest redigeret: 15/11/15
    *flyer, Henrik Olsen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Beaglen

Beaglen VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,890
    Point:
    93
    Fik her til morgen den bedste start på weekenden, da jeg endelig langt om længe (3. forsøg) bestod eksamen i projektledelse (PRINCE2 Foundation). Weekenden bliver ren afslapning krydret med et vennebesøg lørdag og hjemlig hygge og kagebagning søndag. God weekend til alle :)

PENSIONISTEN, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    2,168
    Point:
    113
    Jeg fik en ret hektisk start på weekenden, da jeg klokken 10.30 blev indlagt med mistanke om blindtarmsbetændelse. :confused:

Selvom jeg har været hernede i Brasilien i lidt over 3 måneder, skulle jeg godt nok spidse ører for at følge med i alle spørgsmål og konklusioner der selvfølgelig blev givet på Portugisisk - ingen kunne engelsk. :oops:

Nå, men efter utallige scanninger og blodprøver (av for h*lvede med de blodprøver der) var de klokken 18.30 sikre på at jeg ikke havde blindtarmsbetændelse, så de bad mig om at komme igen i morgen til (gud hjælpe mig) flere blodprøver, så de kan finde ud af hvad det så er der driller min mave... :confused:

Jaja, Brasilianske sygehuse virker meget lidt effektive, til gengæld er de dyre - godt at jeg har en god rejseforsikring ved Europæiske!

Nå men god weekend derude! :p

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, jefi99 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Der er en der skal have noget for sine forsikringspenge...

Peter Krogh Frausing og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Weekend i Hong Kong, landede lørdag morgen ved 7 tiden. Kom på hotellet lidt i 8, checkede ind ved 9 tiden. Fik sovet et par timer mere, tog forresten et hotel ved lufthavnen, Hotel Regal.

Men ind til byen, lidt igennem byen ved Hong Kong/central og hen til The Peak, der var kø, men fandt en og købte en billet, sprang 2 timers kø over og op til The Peak. Gik rundt deroppe og så Hong Kong i skumningen. Tog bussen ned til central. Videre til SoHo og spise aftensmad. Endelig lidt Kowloon hygge og nogle øl.

Hjemme midnat og afsted hjem søndagmorgen...

Henrik Olsen, *flyer, jefi99 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Det må siges at være et express weekend getaway. Hvor langt er du på hjemturen?

Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Et sted over Mongoliet og Rusland.. :cool:

image.jpeg

Henrik Olsen, *flyer, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,600
    6,845
    Point:
    113
    @Kristian
    Er hotel Regal ok, jeg har booked 3 nætter nonrefundable i februar.

18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @PENSIONISTEN... Well, beliggenheden fejler ikke noget! Vi betalte ca 1.620kr Per nat og det er det ikke værd. Det ligger smadder godt ved ankomst jo nærmest 200-300 meter fra lufthavnen.

Vores rum var ikke klart, men lidt over en time efter kom vi ind på værelset og det var fint. Udsigt til fly. Ok badeværelse og seng lidt hård.

Hotellet er perfekt, for korte ture da man jo skal afsted forholdsvis tidligt med SAS. Der er dog ekstraomkostninger, tog indtil Hong kong koster 100 HKD Per vej, ikke billigt hvis lange 3 dage...

Det korte er, fint hotel. @THammer har vist også boet derude, hvad siger du?

THammer, PENSIONISTEN og clager "Synes godt om dette"
  19. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Hvis man vil spare lidt, så er bussen altså ikke helt forfærdelig til/fra lufthavnen. I hvert fald ikke da jeg tog den. Det kostede 40 HKD i stedet for 100, og mener der var noget med at hvis man tog den retur så kostede det kun 20 på tilbagevejen eller sådan noget.

PENSIONISTEN og clager "Synes godt om" dette.
  20. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,655
    Point:
    113
    Helt enig med @Kristian. Det er et typisk lufthavns hotel. Ikke den store wauw oplevelse. Det er et hotel der egner sig fint til en enkelt overnatning. Der er et par spissteder (japansk, kinesisk og vestlig) både på hotellet og i lufthavnen.
    Jeg havde også et værelse med udsigt over start/landingsbanen, hvilket i min verden talte en en smule op i den samlede vurdering.
    Det ligger helt perfekt i forhold til lufthavnen, men har jeg mere end en dag i HKG, vil jeg helt sikker vælge noget inde i byen i stedet for.

PENSIONISTEN, tbh, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  21. Nicki Lolk Sørensen

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    God weekend her fra Mexico, hvor der er alt for lang tid til jeg skal hjem. Får lidt hjemve, når jeg ser alle snebillederne fra Danmark. Men heldigvis er der ikke alt for varmt her, og de forstår at pynte op til jul:

2015-11-21 16.07.24.jpg

Jeg bor på et Holiday Inn, hvor de ville have mig til at betale, da jeg checkede ind. Det kunne ikke helt lade sig gøre, da der er et loft på, hvor meget jeg kan betale med kreditkort (uanset hvor mange penge, der er på kontoen!). Så aftalen blev, at jeg betalte halvdelen før og halvdelen efter opholdet. Det bliver også til nogle kroner, når der er tale om 32 dage.

Henrik Olsen, asf, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side