God weekend fra Brasilien De såkalde "Corsos" er så småt startet, og jeg tager til mit første i dag. Corsos er en form for karneval optog, hvor brasilianske teenagere klæder sig ud, og kører rundt i lastbiler med en god portion alkohol. Glæder mig til at opleve dette - jeg skal nok prøve at huske nogle billeder til jer!
God weekend (eller søndag), Januar har været en rolig måned med kun få rejsedage. På denne søndag er det forsættelsen på sidste weekends leg med gipsplader. Så nu hedder legen "spartelmasse og nedtagning af tapet". Næste weekend er sidste weekend inden de månedlige rejser begynder igen. Første tur er til Vegas og en IBM konference hvor jeg har en session omkring Mobility og hvordan virksomheden formodet optimale ud af udvikling og brugerinvolvering (Agile Development og DevOps for de nørdede). Så skal også kaste lidt tid efter den præsentation Kan I have en fantastisk weekend hvorend I er
God weekend fra Auckland hvor jeg sidder i Air NZ loungen og får mig et glas Pino fra Esk Valley, Marlborough, NZ.Mit blodtryk er helt oppe at ringe. Da jeg tjekkede ind fik jeg at vide at i PVG kan man ikke tjekke bagagen igennem. DVS jeg skal søge om et 72 timers visa, gennem told og så tjekke ind igen. Alt dette på en af de største rejsedage i Kina pga nytår. Ikke nok med, så er tjek-ind skranken nok ikke åben da jeg har 5 timer, hvilket betyder jeg skal sidde i en overfyldt afgangshal med kuffert etc.Jeg ville ønske at SAS gjorde mig opmærksom på dette da jeg købte billetten, jeg havde endda muligheden for at flyve via HKG men fravalgte dette pga det ekstra stop i ARN .Set i bakspejlet var det nok det jeg skulle have gjort. Ellers har jeg har jeg haft en god tur, fløjet med Air New Zealand på, business, economy extra og monkey Qantas på fire stræk indenrigs på økonomiklasse. Jeg må sige at servicen er en anden end vi er vant til fra Europa, altid frie drikkevarer (ikke noget med EDB status), god kvalitet mad, varmt til morgen og aften, og lækre scones til Tea service om eftermiddagen. Her lidt billeder (ja, jeg ved godt at det måske hører til i andre tråde, men dette er kun et kort sammendrag): Air New Zealand Int'l lounge i Auckland: Premium Economy, B 777-300, Air NZ, AKL-SYD Perth- Auckland, Business class, Air NZ, 787-9
God weekend fra La Mamola - en lille by en time øst fra Malaga. Her er stadig lidt vinterkøligt, men solen sørger for t-shirt og shorts er muligt på terrassen. Desværre hjem på den sene aftenafgang, da søndagsafgangene er godt fyldte og ikke mulig at ændre til i appen selvom vi fik OT. Men 4 dage hernede hjælper alligevel med at få batterierne ladt op igen inden virkeligheden rammer igen på mandag
God weekend fra Cape Town. Her er stadig varmt og ikke så blæsende som tidligere på ugen. Sender et par stemningsbilleder. Første taget fra toppen af Table Mountain - fodbold vm blev spillet i den runde arena i kan se halvt nede af bjerget. Andet i vindistriktet Constantia. Tredje fra badebyen Sea Point.
Weekend – hvad er det for noget!? Her arbejdes der alle ugens syv dage. Forkælede dog mig selv ved at sove helt til kl. 8 i dag...
God lørdag aften Faldt lige over denne video af en tur fra Chicago til London med en United 777. Den er fra 2001, så der er nogle gode gamle flytyper i filmen. Så det er værd at bruge 5 minutter på
Weekend... - fredag stille og rolig fredagshygge med børnene.. - lørdag står den på "legeaftaler" nærmest hele dagen og en god bøf om aftenen.. - søndag til fodboldturnering med den ældste (allerede klokken 09..), derefter skal børnene til bedsteforældre og holde vinterferie.. så kan man jo nærmest slappe af mandag morgen på arbejdet
Har været hostet helt vildt og haft feber de sidste par dage, så den har primært stået på strepsils og paracetamol. Håber at blive frisk til i morgen, da der er jazz i ambassadørens have, og Carlsberg og Somersby sponserer
Zika? @jefi99 - hils ambassadøren forresten! PS, kan ikke lige se mig dig med en "Elderflower Sommersby"
Startede fredag eftermiddag med at give en kollega masser af gode tips til London. Han skulle derover for første gang. Jeg venter spændt til næste uge med at høre om hans rejse. Ellers en stille og rolig fredag aften, lørdag hundeudstilling med mine 3 hunde (Beagle selvfølgelig) i Fredericia og søndag står den på overarbejde, fordi vi meget snart overgår til et nyt IT system og så skal vi have ordnet en masse administrative opgaver. Til gengæld bliver jeg så budt på både rundstykker, smoothies, byg-selv hotdogs, slik m.v., så slet ikke dårligt at være på overarbejde en sådan søndag. Og det var vist den weekend. God bedring @jefi99 - håber du overlever din manflu
Der bliver serveret "snacks": "Free beer and somersby is served by Carlsberg. Snacks will be provided by the danish embassy." Hvad det dækker skal jeg nok rapportere tilbage om.
God weekend Har netop fået at vide at en god ven kommer på besøg over påsken (med FR!)... så kom lidt i bookinghumør hvor Århus (undskyld Aarhus) skal besøges Var glad for at finde Radisson Blu ledigt med RSGP1P1 raten, selv midt i påsketid, og så blev DSB også fravalgt: Linie 888 ville have 304 kr t/r (inkl gebyr) for 2 personer, hvor DSB vil have 1261 kr uden pladsbillet! og det er endda ca. samme rejsetid.. så glad for at det ikke bliver det danske togmonopol denne gang
God Weekend, endelig ferie, jeg skal detsvære ingen stæder, men omvendt, jeg kan også meget godt lide at lave ingen ting hjemme. Jeg var ude og handle idag, og skulle så løfte en kasse med vin over i vognen, men bunden af kassen var ikke limet godt nok til, så der røg lige 6 flasker ned på gulvet i Brugsen , og mine sko blev gemnemblødte af vin. Det er også træls når DSB ikke vil, kender det alt for godt, nu når jeg også er Jernbane interesseret. Men de kan godt komme med nogle rigtig attraktive priser når de vil. Fik denne her tur: Nykøbing F-Ringsted-Esbjerg-Skjern-Vemb-Holstebro-Høje Taastrup-Nykøbing som tager 12 timer for hele 99kr. Men jeg har også oplevet at det er billigere at tage bussen fra Nykøbing til Kastrup, og så flyve op til Aalborg, en at tage turen med DSB. DSB kan også gøre det bedre, dog på nogle lidt andre afgange en dine. Stadigvæk ret dyrt i forhold til tidspunkterne og bussen.
@SimonFraLolland Ja, kunne godt se at DSB Orangebilletterne kunne være med, men gad virkelig ikke afgange tidlig morgen/nat - men vælger dem skam også når de fås til 99 kr Hvis jeg skulle bruge 12t på transport, så skulle det være i fly. Har dog en gang taget DB/DSB fra Regensburg til København i sovekabine, det var dog udemærket
Snacks bestod af småkager (Danish Butter Cookies), og chips og søde popcorn, serveret på Royal Copenhagen-fade. Det er ambassadøren på bas.