God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    "Synes godt om" modtaget:
    6,843
    Point:
    113
    God weekend fra Hongkong。En dejlig Big Bus tur 。 stop ved bl a SKY 100 bygningen med
    hotel Ritz paa toppen 。。。

tbh, Ulrik, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    God weekend fra Sao Paulo. Jeg holdt fri i fredags, så lørdag og søndag står på arbejde. Uanset hvem jeg spørger, er det ikke mange attraktioner, de kan anbefale her i byen. Jeg var dog ude at se på lidt graffiti-kunst i noget, de kalder Batman-dalen:

https://www.facebook.com/nickilolk/...92092.1073741860.564507091&type=3&pnref=story

Men jeg har et spørgsmål til jer andre. Når jeg bor på hotel i længere tid, er det sjældent at rengøringen få lov til at komme ind på mit værelse mere end én gang om ugen. Jeg synes simpelthen det er spild af ressourcer. Jeg har ikke behov for nyt håndklæde hver dag, og jeg har da slet ikke behov for at skulle rydde op, så de kan komme til. Men hvad gør I andre?

Tilsvarende synes jeg det er noget svineri med de små 10-20 ml beholdere med sæbe, shampoo, balsam og creme. Der er jo mere emballage end indhold! Hvis jeg har indtjekket bagage med, tager jeg selv sæbe med - også fordi de jo ikke får lov til at komme ind og fylde det op hver dag. Et par hoteller har efterhånden dispensere, og det er da en bedre løsning. Så kan jeg også få lov til at bruge lidt mere sæbe end den bette beholder har besluttet, at der skal bruges på min blegfede krop. Hvad siger I?

PENSIONISTEN og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    interessant debat @Nicki Lolk Sørensen
    Mener vi i en gammel tråd har adresseret det lidt, om det er ok at tage amenties fra hotelværelset. Siger også altid ja til housekeeping da jeg flittigt bruger kaffe/the facilities, især når der er Nespresso, og derfor er det fint med en opfyldning :)

Jeg hænger badehåndklæder op til tørre og plejer at "gemme" de åbne amenties, så jeg kan bruge videre på dem dagen efter. Jeg er i den kategori at jeg tager shampoo/sæbe etc. med fra værelset og bruger det til overnatninger hos bekendte/hostels og i svømmehalen, men jeg har dog kun ≈ 25 hotelnætter/året, så kan godt forstå at en IHG Spire som dig heller vil have "Do Not Disturb" på døren. Evt. kan du jo også bare ringe til housekeeping og bede om et ekstra håndklæde/sæbe hvis du løber tør.

Senest redigeret: 28/2/16
    PENSIONISTEN, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Jeg synes de gør det ret godt hos starwood, de har et "go green" skilt mener jeg det hedder, hvor du får 250/500 point for at springe housekeeping over. Det har jeg brugt, og nogle stedder endda fået ret sengen alligevel, samt fyldt op med vand/nespresso alligevel.
    Samtidig fik jeg også lov til at se forskellen på et deluxe/superior room hos et four points by sheraton, hvor den bedre version altså har shampoo etc i små beholdere, så hænger der dispensere på det billige. Det må jeg erkende også er mit indtryk - dispenserne virker billige. Jeg ville nok ikke betale mere for det, men hvis to hoteller ellers var identiske og til samme pris ville jeg vælge små beholdere. Det er ikke miljøvenligt, men det virker mere lækkert og jeg kan også godt finde på at tage det med hvis det er noget der er i en ok kvalitet.

PENSIONISTEN og clager "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Ja, det er fedt, når man har den mulighed. Har også været ude for at få 5 dollars eller 10 euro for at hænge et skilt på døren. Hotellerne må jo også kunne spare en del på den konto.

Jeg er i øvrigt også enig i det med dispenserne. Dem, jeg har set, har for det meste virket billige, men det må være et spørgsmål om at investere i de rigtige.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Jeg plejer at have 1-3 dage per hotel, så der beder jeg aldrig om rengøring. Jeg stemmer for at der skal være en bonus for det i form af point for at få flere til det...

Med hensyn til de små shampoo og sæbe beholdere, så er jeg klar fortaler for dem, da jeg "hader" at skulle hen til en fælles en og så dele det. Jeg tager dem alle med hjem og bruger af dem løbende. Jeg har altid haft masser fra Hilton og Dove fra Park Inn. Så det er god fin for mig at de er der.

7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men weekenden starter jo om snart... - har booket en tur til Asien i næste uge her til formiddag, stadigvæk i gang.. - den hedder: CPH-BKK-SIN-CGK-SIN-PEK-BKK-CPH.. jov jov, det kan man godt nå på en uge..

Et lille pitstop i BKK og mødes med, you guess who og få lidt sol på den blegfede krop...

Det meste i Staralliance, så det er ikke ringe på ens pointkonto... - kun SIN-CGK-SIN bliver noget Garuda...

god weekend når i kommer dertil

THammer, tbh, RasmusH og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Christian Larsen

Christian Larsen Amatør

Beskeder:
    175
    374
    Point:
    63
    Wow. Hvad giver sådan en tur i point?

Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Go' tur

Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    2,168
    Point:
    113
    God weekend - den starter godt med at jeg først opdager nu at jeg skal have indrejsetilladelse til Chile - den skal udstedes på deres ambassade i DK og sendes hertil - men OK med DHL/UPS/FedEx burde det nok gå - værre er det med udrejsetilladelsen som kun kan udstedes i udenrigsministeriet i Santiago EFTER min indrejsetilladelse er udstedt... suk... så jeg ender nok med at rejse ind unden udrejsetilladelse, som jeg håber på at få i Santiago til den tid... spændende... rejser her d. 21/3

Men god udsigt det er der!!!

IMG_0573.JPG

PENSIONISTEN, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    2,168
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"
  13. *flyer

*flyer Sjeff

Beskeder:
    245
    631
    Point:
    93
    I dag bliver første "fridag" i meget lang tid - det eneste som er planlagt er 2X50 års fødselsdag så det bliver forhåbentlig en hyggelig dag med familien :)

14. alexanderln

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    God weekend fra et tomt InterCity tog på vej mod Middelfart. Nettet fungerer glimrende..
    Fødselsdag hos svigerfamilien coming up. :)

PENSIONISTEN, Kristian og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    God weekend fra Cadillac World Golf Championship paa Doral Golf Resort i Miami. Jeg fik sneget mig forbi nogle vagter op paa en balcon paa The Club House og havde dermed udsigt lige ned til 1. tee. Det var dejligt taet paa. En meget stor oplevelse at se golfens verdens elite, bl. unge Jordan Spieth, 22 aar, der tjente 53 millioner dollars, ja dollars i 2015 (incl. sponsor penge).

asf, Ulrik, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Vild oplevelse - har du nogle billeder derfra du kan vise?

17. alexanderln

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    @PENSIONISTEN
    Dejligt at se du lever det liv vi alle sammen ønsker at leve når vi bliver gamle (ups, jeg minder ældre) :) og ja, der må snart komme en TR fra en af de ture :) nyd MIA

Senest redigeret: 6/3/16
  18. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Weekenden er forberedelse på påskerenovering.... Tiden er kommet til vores mindste toilet som skal strippes helt ned og bygges op igen.

Så sidder og laver indkøbsliste, da vi er væk fra den 17-22 marts grundet bryllup i Texas - super lille tur :)

Næste uge er det MiniO som bliver 3 år - vildt som tiden går - på tirsdag og så stor komsammen lørdag. Så er den uge ligesom gået når der lige skal proppes noget arbejde ind i det også :)

PENSIONISTEN, Ulrik, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,655
    Point:
    113
    Bare for at være nysgerrig...havd har du måttet smide for sådan en tur og ikke mindst hvor mange points regner du med at få på EB kontoen??

20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Ok, turen med Staralliance kostede 8.420+3.500= 12.000kr og vil give 5.400+900+2.800+2.000+5.400= 16.500 point..

PENSIONISTEN og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side