God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Tillykke
     
    MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så er det søndag og den skal man holde sig i ro.... det gør jeg så med en arbejdsdag i Børnehaven :)

    Noget jeg naivt tænkte ikke var nødvendigt når nu man betalte for at de kære børn gik der - men det var altså naivt. Så på med arbejdshandskerne og over at skrue på legepladsen male vægge :)

    God søndag :)
     
    PENSIONISTEN, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så vidt vides så er det faktisk også ulovligt med disse arbejdsdage. Det er nemlig skjult brugerbetaling. Ligesom man heller ikke må bede forældre lave en madpakke i ny og næ for at børnene kan komme på tur såfremt de er tilmeldt en madordning.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg er heller ikke glad for det, men min dreng og andre skal have det ok trods det. Så jeg gør det, men undre mig meget over nødvendigheden og er enig i at det er en ekstra betaling...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har det blandet med "ordningen". Stopklodsen for skjult brugerbetaling giver også nogle tåbelige situationer. F.eks. må en VVS-far ikke lige fikse en løbende vandhane og den med madpakkerne er som udgangspunkt også virkelig tåbelig. Mest af alt kunne man jo have lov at stikke en finger i jorden i den enkelte institution om hvorvidt sådan noget var OK eller ej. Her i Holte har jeg vanskeligt ved at forestille mig fire madpakker om året er noget som er et problem for familierne. Mens det andre steder i landet vil være et problem, og så skal man naturligvis ikke tvinges til at betale dobbelt. I min søns vuggestue var det pædagogerne, der havde arbejdsweekend (alene). De blev trætte af forholdene, kørte ud og købe maling og småting, og så brugte de en hel weekend på at male, rydde op og sætte i stand. Det var engagement må man sige.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som @SophieHendriksen er inde på spiller lokale forhold nok ind også i forhold til forældrenes ressourcer. Til eksempel er der i min datters børnehave en frugtordning hvor forældre hver dag har noget frugt med til fælles brug og de penge børnehaven burde bruge på 3/4 æble går til noget andet. Ligeledes er der 'fundraisere' af forskellig art til kulturelle formål for børnene (teaterture, zoologisk have, cirkus i børnehaven, osv.).

    I vuggestuen er/var der arbejdsweekender, men nu kører det vist mere på en løs liste over hvad der kan bruges hjælp til og så er der nogle der klarer det en lørdag og andre en tirsdag som det nu passer.

    Jeg kan ikke hidse mig op over det; det er jo frivilligt om man kan komme en arbejdslørdag og mine unger synes da det var super hyggeligt. Og er det meget anderledes end at deltage aktivt i bestyrelsesarbejdet og udfylde søgning til fonde?
     
    Ulrik, AaB_CPH, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Og så mangler der også det element af lidt networking, eller skal vi kalde det team building, blandt forældrene. Man kunne jo risikere endnu flere legeaftaler :eek:
     
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - i denne uge starter weekenden noget tidligere. Så tak for en Bededagsfridag :)

    Fik I andre husket de varme hveder i går?

    Da de næste uger betyder en del rejser, så er denne weekend helliget til familieaktiviteter. Men lidt havearbejde bliver det også til når vejret holder tørt forhåbentlig.

    I næste uge skal jeg på den første flyvning med Cathay Pacific til Hong Kong. Eventen starter kl 11:30 i gate området, så er I i lufthavnen der (den 2. maj), så kig ud i C området - der vil være lidt godt til ganen og taler etc.

    Flemming fra FC er også med på turen, så det bliver spændende at læse om hvad vi syntes om produktet der tildbydes.

    Kenneth K (ikke "vores Kenneth K), men "ham fra radioen" er vist også med på den indgående tur.

    Så masser af læsestof i næste uge om Cathay Pacific er jeg sikker på :)
     
    AMJ, PENSIONISTEN, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God weekend fra sandkassen.
    Det kunne blive til en fridag denne weekend. Skal op i morgen tidlig kl 0500 og på arbejde det meste af dag.
    Dagen er gået med at komme på plads i en ny lejlighed her. Har brugt de sidste par aftner på at pakke og flytte. Er kommet ca. 95% på plads.
    Resten af aftenen skal gå med at at se lidt tv, drikke en øl...
     
    AMJ, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God lørdag :)

    Vågnede op til denne udsigt :)

    29AD5C9E-EDC6-4E4E-BFE5-5663EC14BAE3.jpeg

    Ikke ringe :)

    Er på tur rundt i Central og få rystet en mængde øl af fra i aftes.

    Vejret er lidt ustabilt og tæt på 30 grader og en luftfugtighed på over de 80, så har det varmt bare ved at stå stille :)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så må du fortsætte hvor du slap i nat, med en læskende øl.
     
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Født under en heldig stjerne ??
    Pga risiko for strejke/lockout undlod jeg at reservere rejser i maj ... men nu sker der noget, jeg har lige nu fundet en virkelig god, billig tur næste weekend til den berømte PGA golfturnering The Players Championship på Sawgrass i Ponte Vedra, Florida. Min stamplads ved 17.hul er også reserveret, he,he.

    Så tæt på afgang ville en sådan rejse normalt være mega dyr ... men jeg sad til langt ud på de sene nattetimer og kombinerede forskellige ruter på både LH, UA og Expedia´s hjemmesider på multileg. Der var mange muligheder, priserne afhang meget af hvilke lokale tilslutningsfly, jeg valgte. De fleste atlantflyvninger havde dårlig seating muligheder, midterseats o.a. ... pludselig pling, så var den der. Det allervigtigste : en supergod seating, samme seat ud og hjem !!!! Bulkhead i en lillebitte economy kabine i flyets forward sektion, placeret mellem biz og premium economy. Pris for hele surdejen dkr 4.871,- incl seat reservations. Lufthansa 747-8i. - Det er simpelthen et fund så tæt på afrejsedagen ... og så valgte jeg at betale hotellet, Hyatt Regency Riverfront, Jacksonville, med mine Hotels.com rewards.
    Det bliver en billig tur, og der er golf shuttle fra hotellet ud til Sawgrass (25km´s kørsel).
     
    Senest redigeret: 5/5/18
    asf, Schlandy, AaB_CPH og 12 andre "Synes godt om" dette.
  13. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    På vej hjem fra Manila med Thai - nyt system til paskontrol betyder ekstra mange mennesker i kø....

    image.jpeg
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Eller GT’er....
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lyder som et meget godt fund og rejse deal :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    God weekend fra en solbeskinnet hovedstad. Har løbet den månedlige "træning" i MRC (Mikkeller Running Club) denne gang fra Mikkeller & Friends. Hele Viktoriagade er lukket for trafik og der masser af boder og street food samt øl. God måde at fordrive en lørdag i solskin.
    20180505_121636.jpg
     
    MaleneChristensen, tbh, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er da ikke held men godt og rutineret arbejde fra din hånd :cool:

    Forstadsfruen dovner på en liggestol i haven med kaffe i den endnu mere dovne udgave - Nescafé! :eek:

    God lørdag, god weekend!
     
    PENSIONISTEN, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    God morgen herfra London. Sol og udsigt til 26 grader i dag :D vi ankom igår morges og gik turen fra Big Ben mod picadelly circus og op af Regent Street for at besøge mit gamle arbejde. Herfra ned af Oxford street til chinatown og et smut forbi Leichester Square... og så var fødderne også ømme ;)
    I dag går turen til Hyde Park, den står på lidt shopping og så går turen også ud til Stamford Bridge senere :cool:
     
    PENSIONISTEN, Henry, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    C55A55D1-43BE-4925-99A7-9563C1D397B6.jpeg God søndag fra Boxen i Herning. Hvor Canada A udraderer Canada B
     
    MaleneChristensen, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    17. er et godt valg. Ellers er TPC Sawgrass generelt en fremragende bane.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side