Indløsningstråden!

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 19/11/14.

  1. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Efter noget frustration over at jeg missede Air Chinas errorfare til BKK, intensiverede jeg jagten andetsteds.

    Jeg endte med at booke CPH-HKG 12/1 og retur 11/2, Biz med MC Prem. Jeg vil derefter finde HKG-BKK T/R på almindelige billetter.

    Jeg synes dog en måned er liiige lang nok tid. Undrede mig en del over at samtlige award billetter i både Go, Plus og Biz var taget i begge retninger i en hel måned. Har senere fundet ud af at der er kinesisk nytår... Kiggede lidt på SAS andre Kina destinationer, og billedet er det samme med PEK og PVG. Er alle award billetter taget i begge retninger, i både Go, Plus og Biz til 3 destinationer i en hel måned, eller har SAS fjernet billetterne når der er nytår? SAS påstår de bare er udsolgt. Jeg tror ikke helt på dem, når der er gode priser at finde, perioden er så lang, uden et eneste sæde i Go, når der eks. til PEK er rigeligt med Plus og Biz sæder dagene forinden. Den diskussion er også lidt ligegyldig :)

    Hvad gør vi så? Tokyo er ikke i Kina! Selvom Tokyo jo plejer at være ekstrem svær at finde Biz awards til, har jeg igen været heldig, fandt et enkelt sæde 2/2!

    Nu mangler jeg lige nogle connecting flights, men min oprindelige tur til Hong Kong og Bangkok, er nu blevet udvidet med at besøge venner i Tokyo. Jeg kan allerede se at SQ har virkelig gode priser, under 1.500 kroner, for en one-way BKK-HND, ret nice. Prøver dog at indlægge et stopover i Singapore, hvilket får prisen til at stige med 1.000 kroner...

    En lang historie. Jeg har fået nogle nice Biz Awards med SAS, men bøvler med et Singapore stopover. Nogle der har erfaringer? Burde det ikke være muligt at finde samme tilbud, blot med et par dages "transfer" i Singapore? SQ skriver selv noget om Singapore stopover på deres side...
     
    Christianbp17, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så er vinterferien på plads og i går går turen til Koh Samui. De meget dedikerede sjæle vil vide at jeg egentligt havde sidste år booket dertil, men at det lykkedes at få en helt vanvittig pointsværdi på Maldiverne i stedet (se her). Men i år skulle det altså blive Koh Samui:
    • 5 nætter på Vana Belle, Luxury Collection (booket med $ via Luxury Escapes)
    • 5 nætter på Intercontinental Koh Samui fordelt på 2 free night certifikater + 150,000 IHG points
    • 4 nætter på Cape Fahn Hotel booket med 80,000 Hyatt points gennem deres SLH partnerskab, hvor der altså stadigt er nogle sweetspots at finde...
    Og så er flyene booket med $ også den her gang... næste år må jeg få brugt nogle points!
     
    Beaglen, Ulrik, Steen_C og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Vi fik os en dejlig tur med vores forældre i Washington med jul og kultur. :)

    Antal: 7pax(6x voksne 1x barn)
    SAS Bonus Billet (390.000 point med SAS MC Prem, BIZ/plus)
    Strækning: CPH-IAD

    Kabineklasse:
    2x voksen 1x barn Biz T/R
    2x voksen Biz ud & plus hjem
    2x voksen plus T/R

    Ud: 3/12-2019
    Hjem: 9/12-2019
     
    Beaglen, MatthiasWagner, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Blev enige med konen derhjemme at næste år så holder vi jul og nytår i varmen.
    Søgte lidt og da vi har været på Bahamas så kiggede vi østover og faldt på Thailand så foreløbigt er følgende booket:

    Hyatt Regency Hua Hin 23/12 - 30/12 King bed room for 84.000 points
    30/12 - 2/1 bliver på Bangkok Park Hyatt men den får Kristen Nix til at fixe for os.
    Så er det kun flybilletter der mangler.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har boet på Hyatt Hua Hin et par gange. Godt resort men sørg for du har club og ideelt set club værelser. Men de er nok færdige med renoveringer af resten næste år. Går udfra du har status og suite certifikater du kan bruge...?
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Har status, men desværre ingen suite certifikater. Tager chancen og spørger når vi tjekker ind om vi evne. kan tilkøbe upgrade til en club værelse eller suite.
    Har datteren med, og billeder af pool er tjekket ud og godkendt af hende :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det vil jeg tro! Fint sted. Vi har som sagt været der et par gange.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Da jeg desværre var nødt til at aflyse min skitur til Vail, hvor jeg havde CPH-ORD biz billetter til købt med Premium niveau, havde jeg pludseligt næsten 300.000 EB point, som jeg faktisk var ved at blive lidt nervøs for om vi nogensinde ville få brugt, nu vi var flyttet til Dubai.

    Men, se lucky me - sommerferie i Danmark på biz billetter til hele familien med LX! De må have frigivet nogle flere pladser for nylig for da jeg kiggede for måske en 1,5 måneds tid siden var der ingen.

    7/7 DXB-ZRH-CPH
    19/8 CPH-ZRH-DXB

    Det er en god forbindelse, lige ned og vende i ZRH i hhv. 40 og 50 min., og med 6x23 kg. bagage er der også mulighed for at slæbe lidt mere med retur af det vi selvfølgelig stadigvæk har glemt i Danmark af vores ting (og pålægschokolade og andre uundværlige ting) :D

    315.000 EB point plus 3195 DKK i skatter og afgifter.
     
    Beaglen, jtraveler, Nielspg og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,805
    Point:
    113
    Ja, du kan være glad for, at din konto hos EuroBonus ikke har negative renter. Det er jeg faktisk ked af, at min bank har indført :(:(:(
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men man kan jo risikere at pointene udløber ;)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,805
    Point:
    113
    Afhænger af status. Jeg er diamant - og efter de nuværende regler udløber pointene aldrig. Kender ikke reglerne for guld-medlemmer.
     
    Nielspg, Steen_C og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Som guld udløber de stadig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Er i gang med at reducere pointsaldoerne lidt :eek:

    Tidligere på året:

    71.000 Miles&More point + ~1500kr for SAS Go CPH-FRA og Lufthansa Business FRA-SIN (med A380)
    65.000 Aegean Miles+Bonus point + ~850kr for Thai Business BKK-MXP (A350!) og SAS Plus MXP-CPH

    Netop nu:

    99.000 Eurobonus point + 1250kr for SAS Plus CPH-MXP, Singapore Business MXP-SIN og Thai Business SIN-BKK (2x A350!)
    71.000 Miles&More point + ~900kr for EVA Air Business TPE-VIE (787-10 med stop i BKK) og Austrian Business VIE-CPH

    Noter:
    - Ikke bedste værdi for Eurobonus oneway, men havde en god sjat point der udløber til sommer...
    - 450kr "servicegebyr" OG 375kr "telefongebyr" hos Eurobonus for booking (og måtte igennem 2 agenter...) :mad::mad::mad:
    - SAS Plus ("I" klasse på kortruter) er ikke bookbart hos Miles&More overhovedet ("SAS won't let us book Plus" iflg callcenter) o_O
    - SQ kan kun bookes hos Miles&More på visse "married segment" ruter, fx. xxx-SIN-PER
    - Søgeværktøjerne hos M&M, M+B og EB til Star Alliance awards foreslår meget specifikke (og kedelige!) ruter som standard, man skal ringe for at få det gode :D
     
    Vinz, MatthiasWagner, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,805
    Point:
    113
    Jeg er meget skuffet over Lufthansas call center. Det virker som om de ikke har styr på reglerne.
     
    asf og Beaglen "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det lyder som en process der har været fuldtidsarbejde i et par dage men super gode resulateter :)
     
    asf, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  16. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg går selv og overvejer noget Bangkok (igen igen). Singapore Biz er selvfølgelig utrolig lækkert, men jeg synes en one-way SAS til Hong Kong (36-60k point afhængig af FlyPremium) + ca. 300 i afgifter + en economy videre til Bangkok ca. 1000 med *A, giver bedre value-for-points :) Jeg vil dog overveje en *A one-way, er utrolig glad for både Thai og SQ....
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Enig, især med FlyPremium er det en langt bedre deal med SAS til HKG og så en betalt billet videre. Så får man dog selvfølgelig ikke lov at prøve andre selskaber end SAS.

    Med EB er *A oneways lidt pebrede til 60% af returprisen i point, men hvis man kan strikke en retur sammen er det fint.

    I øvrigt intet "brændstoftillæg" fra HKG så man slipper billigt på business/first hos LH Group...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    44000 BA Avios + 760kr HKG-SIN T/R med CX
     
    asf, jtraveler, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    121250 BA Avios + 2300kr for one-way CPH-LHR-SIN
     
    asf, AMJ, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    2x Miles&More eVouchers på upgrade fra SWISS Business til SWISS First, ZRH-ORD. Bliver sjovt at prøve :D:D

    Fik "optimeret" lidt på en fornuftig pris fra Sverige i P-klasse, så rejsen går CPH-Stockholm med tog, derefter ARN-ZRH-ORD-NYC-ORD-ZRH-GOT og hjem til Kbh igen med tog.

    Mangler bare lige 2 eVouchers mere - hjemturen er helt åben i First, så der kunne man nok også godt opgradere :D
     
    Nielspg, mifira, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side